Min cyklus forvirrer mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej

Jeg håber at der er nogen som kan bidrage med gode råd, erfaringer eller tanker.

Jeg stoppede med mine p-piller i slut november og vi begyndte BP i starten af januar. Siden p-pille stop har min cykluser været 31 dage, 41 dage og nu er jeg så på dag 42 og har stadig ikke set skyggen af min menstruation.

For en uge siden begyndte jeg på Gelé Royal for at se om det kan hjælpe mig til en mere stabil cyklus.

Jeg har testet svagt positiv efter tid på en G test i går. Jeg har prøvet at tage ægløsningstest bare for at se af ren nysgerrighed om jeg min havde ægløsning, da jeg havde udflåd som kun trækkes langt i fredags. Mine tests har set ud som på billedet både i går og i dag.

Er der nogen som har oplevet lignende? Eller som ved om man kan opleve flere ægløsninger selvom man ikke har menstruation?

Hilsner en forvirret

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Ingen?

I dag ser min ÆL test sådan her ud.

Anmeld Citér

27. marts 2017

FruSteffensen

Ægløsningstestene er i hvert fald positive og hvis det er en meget forsinket ægløsning passer det faktisk fint med at du havde ægløsningsslim i fredags - det kommer nemlig typisk et par dage før selve ægløsningen da det skyldes et forhøjet niveau af østrogen og det topper lidt før æl.

Efter p-pillestop kan der ske alt muligt med cyklus. Og ja man kan godt have æl 2 gange omend det er meget sjældent. Har du lavet en positiv ægløsningstest tidligere i denne cyklus siden du tror det er æl nr 2? Jeg tænker mere at din cyklus har været meget lang denne gang hvilket er meget normalt efter p-pillestop. Det kan tage lang tid for kroppen at finde sig selv igen.

Hvorfor du fik en positiv graviditetstest ved jeg ikke, men der er jo en grund til de har en tidsangivelse for hvornår man skal aflæse resultatet. De kan godt tørre op med en ekstra streg uden man er gravid.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Ingen?

I dag ser min ÆL test sådan her ud.

Jeg vil hellere se billedet af en ny graviditetstest.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Ægløsningstestene er i hvert fald positive og hvis det er en meget forsinket ægløsning passer det faktisk fint med at du havde ægløsningsslim i fredags - det kommer nemlig typisk et par dage før selve ægløsningen da det skyldes et forhøjet niveau af østrogen og det topper lidt før æl.

Efter p-pillestop kan der ske alt muligt med cyklus. Og ja man kan godt have æl 2 gange omend det er meget sjældent. Har du lavet en positiv ægløsningstest tidligere i denne cyklus siden du tror det er æl nr 2? Jeg tænker mere at din cyklus har været meget lang denne gang hvilket er meget normalt efter p-pillestop. Det kan tage lang tid for kroppen at finde sig selv igen.

Hvorfor du fik en positiv graviditetstest ved jeg ikke, men der er jo en grund til de har en tidsangivelse for hvornår man skal aflæse resultatet. De kan godt tørre op med en ekstra streg uden man er gravid.

Tusind tak for svar.

Jeg har vedhæftet et billede her af min ÆL test fra tidligere i den her cyklus. Den er fra cyklusdag 14. Tænkte dengang at den var positiv, men det kan da gost ske at den slet ikke er?

Nå, er det fordi de tørre ud at en ekstra streg kan forekomme. Det vidste jeg ikke. Men det giver meget god mening, når du siger det. Tak

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg vil hellere se billedet af en ny graviditetstest.

Jeg vil prøve de næste par dage og blive ved med at teste på ÆL test og hvis de bliver ved med at være positive tager jeg nok en g test. Orker næsten ikke en skuffelse mere med en negativ test 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du skriver du har taget en svag positiv g test. Hvorfor tager du ikke en mere så?? Æl test hvis også vise positiv hvis du er gravid mener jeg, så at teste løs med æl test når du muligvis faktisk er gravid - det er da dumt. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du skriver du har taget en svag positiv g test. Hvorfor tager du ikke en mere så?? Æl test hvis også vise positiv hvis du er gravid mener jeg, så at teste løs med æl test når du muligvis faktisk er gravid - det er da dumt. 

Ja det har jeg. Men det er efter tid. Så den er vel egentlig ikke til at regne med. Føler mig ikke gravid og har ikke rigtig nogen tegn, så tænker at sandsynligheden for ægløsning nr.2 er større.

Men tager nok en mere g test mere for en sikkerhedsskyld

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja det har jeg. Men det er efter tid. Så den er vel egentlig ikke til at regne med. Føler mig ikke gravid og har ikke rigtig nogen tegn, så tænker at sandsynligheden for ægløsning nr.2 er større.

Men tager nok en mere g test mere for en sikkerhedsskyld

Æl test vil kun være positive over et døgns tid. DU har taget flere positive Æl tests over flere dage. Man har ikke Æl i flere dage!! men en Æl test vil blive positiv hvis du er gravid. Ikke alle mærker at de er gravide, husk det. Og ja ja, måske blev din g test først positiv efter tid, men jeg kender altså ikke nogen der har kunne frembringe et udslag på en g test uden graviditetshormon i kroppen. Det er det eneste den kan slå ud på. Hvis der intet er, vil der ikke komme så meget som antydningen af en streg. Heller ikke efter 15min. 

Jeg hepper på en g test mere!! NU  

Anmeld Citér

27. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ægløsningstest måler LH som forhøjes når kroppen forbereder sig på ægløsning. Når man får en positiv test går der 12-36 timer til man har ægløsning (...der er undtagelser), derfor er det helt normalt at man kan teste positivt på en ægløsningstest over et par dage. Derfor skal man heller ikke blive ved med at teste når først man har fået en positiv test. Derudover kan det ske at kroppen ikke formår at udløse et æg. Det kan være rent uheld eller forsaget af stress, sygdom og så videre. Det der så vil ske er at kroppen igen forsøger at udløse et æg, hvormed niveauet af LH bliver ved med at være højt i mere end par et par dage.   

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.