Bliver sgu ked af det :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2017

B&J

"Anarkisten" skriver:

Du har tildels ret. Der er helt sikkert noget "kg vil have min vilje" over det, men ham er også lidt ligesom den der negative kollega vi alle sammen har  

Har lige snakket med min mand og vi syntes måske han stadig er meget "baby-agtig". Altså, som om han ikke vil være stor. Der er mange ting han ikke kan/vil og siger også sådan noget som "når jeg bliver baby igen" og "jeg vil ikke være 4 år". Han laver stadig bummelum i bleen og det tror jeg også er en del af det. At han gerne vil forblive baby/lille. Og hvordan får man lige vendt den? 

Nej tror ikke det er noget han vil tror bare ikke han er klar. 

Det er meget forskelligt hvor hurtig børn udviklet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Og også en lille smule sindsyg! 

Yngste smølf bliver 4 lige om lidt og han er en meget bestemt herre (hvilket han ikke har fra fremmede) og det er jo egentlig ganske fint, men jeg er ved at blive skør af hans surmuleri. 

Han er gnaven, vrælende, pylret, har vilde humørsvingninger og er faktisk mega irriterende  Det må man sikkert ikke sige om sin egen søn, men lige nu, er det dét ord der beskriver den unge mand bedst. Han er meget glad for sin mor. Det er i hvert fald mig han vil have til at hjælpe ham, uanset hvad. Når ikke jeg er hjemme kan far sagtens bruges, men når jeg er der, så er det "moar, moar, moaaaar", vræle, vræle, vræle og nej, han græder ikke, ham vræler 

Ja, når jeg så er færdig med at være sur over ar han er sur, så bliver jeg ked af det og tænker, hvad er det jeg gør forkert?

Gode råd? 

JEP - jeg kender det!

Vores dejlige søn på 4 1/2 trækker i den grad også tænder ud pt. Han skriger, når han ikke får sin vilje og siger konsekvent A, når vi siger B. Det er bare SÅ drænende... Indimellem går han så helt i den anden grøft og er den sødeste mest medgørlige dreng.

jeg siger sætningen "det er en fase, det er en fase" til mig selv maaaange gange om dagen pt.

Anmeld Citér

24. marts 2017

"Anarkisten"

Skouboe skriver:

Hold ud, min er 6,5 og er så småt ved at være ude på den anden side (håber jeg).

Får han søvn nok? Min er altid meget mere umulig når hun ikke har sovet.

Gør alt hvad jeg kan, men det er godt nok svært ikke at flippe ud en gang i mellem 

Hmm....nok søvn, jamen det tror jeg. Han sover middagslur i børnehaven, men er ikke helt sikker på hvor meget. Han kommer i seng kl  19.45 og det er selvfølgelig ikke ligefrem tidligt, men han er ikke klar før og det er jo nok pga middagsluren. Min man har faktisk lige præcis idag, snakket med børnehaven omkring lur. Knægten er nemlig meget glad for at være på legepladsen og bliver ked af det når han skal hives ind for at sove, men samtidig, så falder han i søvn med det samme

Aftalen blev så at ham skulle prøve at springe over luren på tirsdag, så må vi se hvordan der kommer til at gå  

Anmeld Citér

24. marts 2017

"Anarkisten"

SØS skriver:

JEP - jeg kender det!

Vores dejlige søn på 4 1/2 trækker i den grad også tænder ud pt. Han skriger, når han ikke får sin vilje og siger konsekvent A, når vi siger B. Det er bare SÅ drænende... Indimellem går han så helt i den anden grøft og er den sødeste mest medgørlige dreng.

jeg siger sætningen "det er en fase, det er en fase" til mig selv maaaange gange om dagen pt.

Ja, den sætning prøver jeg også at gentage mange gange 

Det er fuldstændig som du siger. Modsat...hele tiden modsat. Syntes det største problem det er omkring spisetid. Så vil han ikke have dit, så vil han have havregrød, så kan han ikke lide det, så kan han heller ikke lide det, osv osv osv. Kuk kuk, jeg bliver skør 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.