Bliver sgu ked af det :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.010 visninger
13 svar
2 synes godt om
23. marts 2017

"Anarkisten"

Og også en lille smule sindsyg! 

Yngste smølf bliver 4 lige om lidt og han er en meget bestemt herre (hvilket han ikke har fra fremmede) og det er jo egentlig ganske fint, men jeg er ved at blive skør af hans surmuleri. 

Han er gnaven, vrælende, pylret, har vilde humørsvingninger og er faktisk mega irriterende  Det må man sikkert ikke sige om sin egen søn, men lige nu, er det dét ord der beskriver den unge mand bedst. Han er meget glad for sin mor. Det er i hvert fald mig han vil have til at hjælpe ham, uanset hvad. Når ikke jeg er hjemme kan far sagtens bruges, men når jeg er der, så er det "moar, moar, moaaaar", vræle, vræle, vræle og nej, han græder ikke, ham vræler 

Ja, når jeg så er færdig med at være sur over ar han er sur, så bliver jeg ked af det og tænker, hvad er det jeg gør forkert?

Gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2017

B&J

Han lyder som en der pyllet ind til han får sin vilje.

vores er også bestemt og kan blive sur hvis han er for træt men så fortæller vi ham stille og roligt han gerne må være sur men han skal snakke pænt og når han kan det lytter vi igen. lyder til vi er meget skrappe her hjemme men jeg blev tit råbt af skæld ud og jeg har valgt At opdrage uden at skælde ud. Kan godt hæve stemmen lidt men syntes det er skønt jeg kan fortælle noget uden at råbe 

Anmeld Citér

23. marts 2017

2babygirls

"Anarkisten" skriver:

Og også en lille smule sindsyg! 

Yngste smølf bliver 4 lige om lidt og han er en meget bestemt herre (hvilket han ikke har fra fremmede) og det er jo egentlig ganske fint, men jeg er ved at blive skør af hans surmuleri. 

Han er gnaven, vrælende, pylret, har vilde humørsvingninger og er faktisk mega irriterende  Det må man sikkert ikke sige om sin egen søn, men lige nu, er det dét ord der beskriver den unge mand bedst. Han er meget glad for sin mor. Det er i hvert fald mig han vil have til at hjælpe ham, uanset hvad. Når ikke jeg er hjemme kan far sagtens bruges, men når jeg er der, så er det "moar, moar, moaaaar", vræle, vræle, vræle og nej, han græder ikke, ham vræler 

Ja, når jeg så er færdig med at være sur over ar han er sur, så bliver jeg ked af det og tænker, hvad er det jeg gør forkert?

Gode råd? 

Sådan en 4 årige har jeg i pige udgave 

Jeg tror bare det er alderen der trykker, og de udvikler sig åbenbart voldsomt til små selvstændige stædig mennesker 

Anmeld Citér

23. marts 2017

san

Sådan en dreng har jeg 2,9 år 

Anmeld Citér

23. marts 2017

"Anarkisten"

B&J skriver:

Han lyder som en der pyllet ind til han får sin vilje.

vores er også bestemt og kan blive sur hvis han er for træt men så fortæller vi ham stille og roligt han gerne må være sur men han skal snakke pænt og når han kan det lytter vi igen. lyder til vi er meget skrappe her hjemme men jeg blev tit råbt af skæld ud og jeg har valgt At opdrage uden at skælde ud. Kan godt hæve stemmen lidt men syntes det er skønt jeg kan fortælle noget uden at råbe 

Du har tildels ret. Der er helt sikkert noget "kg vil have min vilje" over det, men ham er også lidt ligesom den der negative kollega vi alle sammen har  

Har lige snakket med min mand og vi syntes måske han stadig er meget "baby-agtig". Altså, som om han ikke vil være stor. Der er mange ting han ikke kan/vil og siger også sådan noget som "når jeg bliver baby igen" og "jeg vil ikke være 4 år". Han laver stadig bummelum i bleen og det tror jeg også er en del af det. At han gerne vil forblive baby/lille. Og hvordan får man lige vendt den? 

Anmeld Citér

23. marts 2017

"Anarkisten"

2babygirls skriver:

Sådan en 4 årige har jeg i pige udgave 

Jeg tror bare det er alderen der trykker, og de udvikler sig åbenbart voldsomt til små selvstændige stædig mennesker 

Og det ved jeg også godt. De 4-årige er ligesom teenagere, har jeg læst på et tidspunkt.

Shit, siger jeg bare. Kan man smide sit barn i egen lejlighed når de er 13 

Anmeld Citér

23. marts 2017

Snoopy77

Åh sådan en pige har jeg også! Shit det trækker tænder ud lige pt  holder ferie i denne uge så der har været tid til at hygge og putte ekstra meget men shit nogle humørsvingninger! Så synes man lige det går super godt og man hygger i en eller anden leg, så får man sagt det forkerte og så klapper fælden  

Anmeld Citér

23. marts 2017

"Anarkisten"

Snoopy77 skriver:

Åh sådan en pige har jeg også! Shit det trækker tænder ud lige pt  holder ferie i denne uge så der har været tid til at hygge og putte ekstra meget men shit nogle humørsvingninger! Så synes man lige det går super godt og man hygger i en eller anden leg, så får man sagt det forkerte og så klapper fælden  

Det er nemlig fra den ene yderlighed til den anden 

Be' om, at det snart bliver bedre 

Anmeld Citér

24. marts 2017

2babygirls

"Anarkisten" skriver:

Og det ved jeg også godt. De 4-årige er ligesom teenagere, har jeg læst på et tidspunkt.

Shit, siger jeg bare. Kan man smide sit barn i egen lejlighed når de er 13 

Mon ikke det er moderne med en lejlighed når man er 13 år til den tid  min 6 årige er så endnu værre 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Skouboe

Hold ud, min er 6,5 og er så småt ved at være ude på den anden side (håber jeg).

Får han søvn nok? Min er altid meget mere umulig når hun ikke har sovet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.