Hvad skal jeg tro på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vil være i uge 8 lige om lidt

Men sidst jeg var gravid producerede jeg ikke nok hcg i urinen og min læge mener det er det samme nu

Har lægen målt det eller undersøgt det nærmere? Hvis du er så langt, har du vel været til lægen (eller skal i hvert fald snart) for at lave vandrejournal osv?

Altså, hvis lægen siger du er gravid, hvorfor så teste videre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2017

Anonym

Hold da op en masse negative svar på et simpelt spørgsmål.. Og hold da op hvor bliver ts bidt af.. 

Jeg producerer heller ikke hormonet særlig meget i starten og har først kunne teste positiv med begge børn når jeg var 8+ ..

Sådan er det bare for nogen... OG jeg blev begge gange gravid med inseminering så var scannet og set hjerteblink FØR positiv hjemmetest.. Og begge  mine børn er da i live og fejler intet..

Så man kan godt være langt henne og ikke teste positiv.. Så prøv at vente lidt eller hvis lægen kender til din historie prøv at få en tidlig scanning...

Held og lykke.. 

Anmeld Citér

23. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op en masse negative svar på et simpelt spørgsmål.. Og hold da op hvor bliver ts bidt af.. 

Jeg producerer heller ikke hormonet særlig meget i starten og har først kunne teste positiv med begge børn når jeg var 8+ ..

Sådan er det bare for nogen... OG jeg blev begge gange gravid med inseminering så var scannet og set hjerteblink FØR positiv hjemmetest.. Og begge  mine børn er da i live og fejler intet..

Så man kan godt være langt henne og ikke teste positiv.. Så prøv at vente lidt eller hvis lægen kender til din historie prøv at få en tidlig scanning...

Held og lykke.. 

Jeg synes nu ikke, der er nogen, der bider ts af eller er negative. Jeg vil nærmere sige realistiske. Og så er det svært at svare på et spørgsmål, når man ikke har alle informationerne (hun nævnte for eksempel ikke, hvor langt hun var henne, og det lyder også som om, hun har talt med sin læge, men nævner ikke, om lægen har undersøgt hende). Det lyder på den ene side, som om hun er sikker på, at hun gravid, men på den anden side, som om hun er i tvivl.

Ja, der er nogen, der danner hcg langsomt, men det er sjældent. Hun nævner, at det også var tilfældet sidst, hun var gravid, men hun nævner ikke, hvordan den graviditet endte. Oftest er det et tegn på, at man enten ikke er så langt henne som beregnet, eller også er det ikke en levedygtig graviditet. Hvorfor i al verden skulle man give en masse optimistiske svar i stedet for at være realistisk? Jeg vil da til hver en tid hellere blive positivt overrasket end oparbejde en masse håb for så at blive skudt ned og få at vide, at nej, du var faktisk slet ikke gravid.

Anmeld Citér

23. marts 2017

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Kan kun være i uge 7 eller 6+4 som det hedder. Og jeg har stadig alle symptomer som hele tiden har været der. Og ligamentsmerter og er begyndt på ømme bryster. Det kun min test som variere. Som den også gjorde sidst jeg var gravid

6+4 er ikke at være i uge 7. Det er at være i syvende uge  Dvs, du er i uge 6 (+4) men samtidig i uge 7. Ligesom vi er i det 21ende århundrede selvom vi kun er i 2017. 

Anmeld Citér

23. marts 2017

Anonym

Det lyder, som om du har talt med din læge om det. Har hun ikke sagt noget? Om eventuelle undersøgelser, se tiden an eller noget?

Og hvor svage tests, snakker vi? Er det på skyggestregsniveauet, eller er de bare ikk lige tydelige?

Jeg tænker også, at du har testet lidt for hyppigt. Selvom man siger, at man "bare" kan holde sig i fire timer, så var det måske en idé, at du ventede ekstra længe (eller endnu bedre, brugte morgenurin), hvis du har en mistanke om, at du er langsom til at danne hcg.

Du kan jo overveje selv at betale for en scanning. Så får du i hvert fald vished...

Anmeld Citér

23. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Held og lykke.. 

Hvem skriver negativt? Synes da ikk folk angriber ts

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Hvor har du det fra? Jeg tog en test for sjov da jeg var 20 uger henne og den blev bare bragene positiv i løbet af 2 sekunder.

Hvis ts er over 6 uger henne og testene er næsten utydelige så er hun nok enten ikke så langt henne som hun regner med eller også udvikler det sig ikke. Ville gå til lægen og få en blodprøve hvis jeg var 6 uger henne og testene stadig var så utydelige 

min venindes test blev heller ikke tydligere end man kun lige kunne ane dem. 
mine bliver så tydligere, jeg får bare også negative. 
jeg har fået af vide fra sidste graviditet at jeg ikke havde så meget hcg i min urin. 

jeg er 100% sikker på at jeg ville være 6+5 idag da jeg kun har haft sex 1 gang sidste måned.

jeg har haft en SA og der mistede jeg alle symptomer, her har jeg stadig alle symptomer. 

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Held og lykke.. 

mange tak skal du have.

jeg skal til skanning på onsdag, fordi min livmoderhalskræft nok er tilbage, så vi skal sikre os hvad der sker derinde. føler bare der er så lang tid til på onsdag. syntes bare det er underligt, at jeg kan få 1 positiv så en negativ, så en positiv igen og så negativ og bum så igen positiv. 

håber virkelig at se hjerteblink her på onsdag, ellers har jeg ihvertfald klart svar der. 

men har taget forskellige test og de fleste har haft svag positiv, men der har bare også været negative test inde i mellem

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

6+4 er ikke at være i uge 7. Det er at være i syvende uge  Dvs, du er i uge 6 (+4) men samtidig i uge 7. Ligesom vi er i det 21ende århundrede selvom vi kun er i 2017. 

det er hvad jeg har fået af vide at jeg er i uge 7 og også det der står hvis jeg installere appen, så står der uge 7 (6+5)

Anmeld Citér

24. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder, som om du har talt med din læge om det. Har hun ikke sagt noget? Om eventuelle undersøgelser, se tiden an eller noget?

Og hvor svage tests, snakker vi? Er det på skyggestregsniveauet, eller er de bare ikk lige tydelige?

Jeg tænker også, at du har testet lidt for hyppigt. Selvom man siger, at man "bare" kan holde sig i fire timer, så var det måske en idé, at du ventede ekstra længe (eller endnu bedre, brugte morgenurin), hvis du har en mistanke om, at du er langsom til at danne hcg.

Du kan jo overveje selv at betale for en scanning. Så får du i hvert fald vished...

jeg skal allerede skannes.

jeg tester positivt med morgenurin og med aften, kan ikke teste positivt på andre tidspunkter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.