Alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2017

Aristocats

Èn om dagen. Hverken min mand eller jeg drikker dagligt (eller jo, jeg drikker kombucha hver dag som har en lille bitte alkoholprocent...) men vi tager tit en godfather og en cigar om lørdagen når dagen er omme for ungerne  

Jeg synes altså ikke det at drikke en øl om dagen er lig med BEHOV for en øl. Der er altså forskel på at tage én enkelt hygge-øl og så være nærmest nødsaget til at drikke en. Selvom jeg er en mega klidmoster der lever af spelt og pumpernickelbrød til dagligt, så er jeg altså ikke fanatisk med alkohol - hvis én øl om dagen (og hvis den godt kan undværes samtidig) lige sætter prikken over i'et på en hverdag så gør det mig intet - der er sgu intet alkoholisme i det! Nu må man også lige klappe hesten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

MomInTheMaking

Hvor mange øl syntes i er ok ens mand drikker om dagen?

får i evt. selv øl hver dag?

Jeg synes ikke en enkelt øl hver dag er et problem. Med mindre det decideret er et problem for ham hvis han IKKE får den!

Herhjemme kan min mand sgu godt tage en enkelt når han kommer hjem fra arbejde hver dag i en længere periode, når de alligevel er der.. Men han kan så også gå flere måneder hvor han slet ikke drikker. Jeg ved min mand har et fornuftigt forhold til alkohol, så det bekymre mig ikke en disse!

Så for mig handler det sgu om, om han har BRUG for øllen. Hvis ikke, kan jeg virkelig ikke se problemet.

Jeg selv drikker stort set aldrig alkohol, jeg bryder mig ikke om smagen og det at være fuld siger mig heller ikke noget!

Anmeld Citér

16. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Tin skriver:

Synes der er forskel på 1 om dagen og mange om dagen. Min mand og jeg nyder altid enten vin eller øl til aftensmaden.  Jeg tænker ikke at jeg er alkoholiker fordi jeg får 1 øl hver dag. Og slet ikke på det tidspunkt om dagen. 

Tilgengæld ville jeg have en bekymring hvis man skulle have 1 øl for at starte dagen .

Min efterskole sendte mig og en veninde ind til det der vist kaldes cuba et sted for børn og familier med alkoholiker i familien og vi fik der af vide vis man drikker mere ind 1 gange om ugen betagnes det som alkoholiker  ikke jeg var helt enlig 

Men vis vi er ude i hver dag så er man alkoholiker efter min mening 

Anmeld Citér

16. marts 2017

MiniMe2005

Okay, jeg er tydeligvis lidt mere large end de fleste andre, og jeg har altså også alkoholikere i familien. 

Jeg synes sagtens, man kan nyde et glas vin til maden eller en øl efter maden, mens man for eksempel ser fjernsyn eller læser en bog. Det gør altså ikke en til alkoholiker. 

Jeg ville også kigge mere på årsagen. Tager han en øl, fordi han har brug for det, ville mine alarmklokker begynde at ringe lidt.

Jeg synes også (netop fordi der er alkoholikere i familien), at det er vigtigt, at vi lærer vores børn, at alkohol er noget, man nyder i moderate mængder (for eksempel til maden), men at det ikke er forbudt eller noget, der skal skjules. Jeg tror ikke på, at man får et sundt forhold til alkohol, hvis man gør det til noget forbudt.

Anmeld Citér

17. marts 2017

heaven

Tja...... min mand drikker en øl efter fyraften hver dag med sine kollegaer som afslutning på dagen... og det er fint for mig.... han kan jo sagtens undvære den, hvis han kører direkte hjem... i weekenden drikker vi da vin til maden og en varm sommeraften kan vi sagtens tage et glas koldt rose eller lign på terrassen.... det er hygge og vel også en form for livskvalitet for os.... 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Muffinmus

Den er lidt svær.. 

For mig er en øl/drink hver dag et tegn på at man har et behov for alkohol. Det betyder ikke man er alkoholiker, men at man stadig ser alkohol som en daglig nødvendighed.

Får man en enkelt i ny og næ i løbet af ugen med en kammerat, kone eller lignende, kan jeg bedre forholde mig til det, da det virker mere selskabsbetonet end hvis man blot SKAL have en daglig sjus. 

Får man mere end en genstand på daglig basis er man alkoholiker i mine øjne .... Og så taler vi om trang i stedet for.

Anmeld Citér

17. marts 2017

Muffinmus

anna111 skriver:

Min efterskole sendte mig og en veninde ind til det der vist kaldes cuba et sted for børn og familier med alkoholiker i familien og vi fik der af vide vis man drikker mere ind 1 gange om ugen betagnes det som alkoholiker  ikke jeg var helt enlig 

Men vis vi er ude i hver dag så er man alkoholiker efter min mening 

Det hedder TUBA,  og er en god start for børn der kæmper med deres forældres misbrug 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Kløver

Anonym skriver:

Hvor mange øl syntes i er ok ens mand drikker om dagen?

får i evt. selv øl hver dag?

0 jeg drikker slet ikke alkohol, og har det helt ok med moderet alkohol indtag, dvs en gang imellem må man gerne slå sig løs ude, og det er også og med nogle genstande til særlige lejligheder, men ikke i hverdagene, og aldrig fuld foran ungerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.