Alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
17 svar
31 synes godt om
16. marts 2017

Anonym trådstarter

Hvor mange øl syntes i er ok ens mand drikker om dagen?

får i evt. selv øl hver dag?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2017

Guldlok88

Jeg ville ikke være tilfreds med at min mand drak øl hver dag.. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

jeg vil personligt være ligeglad med antallet. Der jeg vil være obs er hvis han SKAL have en øl(eller 5,7,10). 

Han skal ikke være afhængig af alkohol. Det skal være sådan at han flere dage kan undvære det(fx flere uger) uden at mangle fx en øl. 

Er selv vokset op i et alkoholiseret hjem, så kender udemærket til tegnene og konsekvenserne ved de mange øl. 

Drikker aldrig øl. 

Får generelt heller ikke alkohol hver dag. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har det faktisk enormt stramt med det. Er selv vokset op med en far der var afhængig af alkohol. 

Min egen mand drikker en øl hver dag og keg hader det. Men har skal jo ikke lide under jeg har sådan et forhold til alkohol. 

Jeg selv drikker stort ser aldrig alkohol

Anmeld Citér

16. marts 2017

MorTil4<3

Anonym skriver:

øl er virkelig en vær balance. 

bydes man, så ja så kan man da tage en hvis det er der sidste på eftermiddagen og man skal have en fyraftensbejer. 

MEN!!! hver dag? 

NEJ den går ikke. 

jeg ville slet ikke acceptere det .. 

bydes man i ny og næ, så ja. fint men ikke konsekvent hver dag 

Anmeld Citér

16. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Syntes ikke at man skal drikke øl hver dag vis man gør det vil jeg kalde det alkoholiker  

Er selv vokset op med en alkoholisk far 

Anmeld Citér

16. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ville have det ok med at min mand drak en øl hver dag i en periode fx i sommerferien, men ikle hver dage hele året.

Min mand drikker måske 4 genstande om måneden, og jeg selv mindre - i snit. Nogle måneder mere, og nogle måneder indtager vi slet ikke alkohol

Anmeld Citér

16. marts 2017

Tin

Profilbillede for Tin
anna111 skriver:

Syntes ikke at man skal drikke øl hver dag vis man gør det vil jeg kalde det alkoholiker  

Er selv vokset op med en alkoholisk far 

Synes der er forskel på 1 om dagen og mange om dagen. Min mand og jeg nyder altid enten vin eller øl til aftensmaden.  Jeg tænker ikke at jeg er alkoholiker fordi jeg får 1 øl hver dag. Og slet ikke på det tidspunkt om dagen. 

Tilgengæld ville jeg have en bekymring hvis man skulle have 1 øl for at starte dagen .

Anmeld Citér

16. marts 2017

Sila1317

Jeg ville ikke kunne acceptere at der skulle drikkes øl dagligt, uanset antallet, årsagen osv.

en kort ferieperiode med et par stykker dagligt, eller en uge i sommerhus med vennerne med lidt mere end er par dagligt, er noget helt andet. Men en daglig øl på ganske almindelige hverdage, nærmer sig et problem i min verden...

Anmeld Citér

16. marts 2017

AnoMom

Synes ikke der skal drikkes alkohol hver dag. Så er jeg ligeglad med om det er øl eller vin. Har man behov for det dagligt vil jeg betegne det som at man har et alkohol problem. 

Havde en kæreste fra 16-19 år som hver dag drak minimum 3 øl. Han slog sin bedste ven i hovedet med en knytnæve fordi han kastede hans øl i havnen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.