opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. oktober 2009

memuffin

Vi har et vennepar der har 3  små piger og især den ælste pige på 4 er helt ulidelig. hun råber og skriger og skaver sig når hun ikke får sin vilje, hvilke som regel (læs altid) ender med at hun straks får det som hun vil have det.. hendes forældre hopper og springer på hendes bud og det er så grotesk at en dag vi var til fødselsdag hos en anden fælles bekendts barn, hun blev 4 år, og havde fået en fin prinsessekjole i gave som hun straks tog på... det får denne her lille pige et flip over fordi hun vil have den på... det ender med at min veninde beder fødselsdagsbarnet ,med steng stemme om at tage kjolen af så hendes datter  kan tage den på... det er så der jeg blader mig og siger at det kan hunda ikke mene.. og siger til fødselsdagsbarnet at selvfølgelig skal hun ikke tage sin nye kjole af,.. min veninde blev dybt fornermet og skred fra festen....

Nu har hun så skrevet en sms om vi skal mødes og drikke kaffe i morgen.. har ikke svaret da jeg mest af alt har lyst til at give hende en odrenlig skideballe og be hende om at læse nogle bøger om børneopdragelse...

Mit spørgsmål er så... hvor meget kan man tillade sig at blande sig i andres børneopdragelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

mama09

memuffin skriver:

Vi har et vennepar der har 3  små piger og især den ælste pige på 4 er helt ulidelig. hun råber og skriger og skaver sig når hun ikke får sin vilje, hvilke som regel (læs altid) ender med at hun straks får det som hun vil have det.. hendes forældre hopper og springer på hendes bud og det er så grotesk at en dag vi var til fødselsdag hos en anden fælles bekendts barn, hun blev 4 år, og havde fået en fin prinsessekjole i gave som hun straks tog på... det får denne her lille pige et flip over fordi hun vil have den på... det ender med at min veninde beder fødselsdagsbarnet ,med steng stemme om at tage kjolen af så hendes datter  kan tage den på... det er så der jeg blader mig og siger at det kan hunda ikke mene.. og siger til fødselsdagsbarnet at selvfølgelig skal hun ikke tage sin nye kjole af,.. min veninde blev dybt fornermet og skred fra festen....

Nu har hun så skrevet en sms om vi skal mødes og drikke kaffe i morgen.. har ikke svaret da jeg mest af alt har lyst til at give hende en odrenlig skideballe og be hende om at læse nogle bøger om børneopdragelse...

Mit spørgsmål er så... hvor meget kan man tillade sig at blande sig i andres børneopdragelse?

ej ej godt du blandende dig - sgu da synd for den bette pige, hvis hun skulle ta kjolen af - total chok!

Den er så svær - aner det ikke - hvis du blander dig, kan du jo nok risikere at miste din veninde? men hvis du ikke gør noget - skal du jo hører på den skrige unge altid?
Ved det virkelig ikke - håber du får et godt råd fra nogen andre

Anmeld

7. oktober 2009

Joan ( Smallie )

Den er svær men prøv at se det fra din egen side hvor meget vil du have andre blander sig med hensyn til dine børn.

Skal ærligt indrømme havde det været min veniinde så havde hun sku fået noget at vide.

Anmeld

7. oktober 2009

netdaddy

Jeg synes du har gjort det helt rigtige - men nu ville jeg heller aldrig acceptere den form for opførsel fra min egen søns side.

Han flipper en gang imellem hvis han ikke får sin vilje, men så er min hustru og jeg gode til at ignorere hans skaberi.

Det kan selvfølgelig være svært og pinligt at ignorere skaberiet hvis man er i andres selskab, men min hustru og jeg er helt enige om at han skal lære at respektere andre og at han ikke bare kan få det han peger på.

Hvad angår den kop kaffe synes jeg du skal tage afsted og se hvad din veninde har at sige og samtidig gøre dit standpunkt helt klart for hende.
Altså en god snak/diskussion om grænser og holdninger til det hele.

Anmeld

7. oktober 2009

tumle81

Jeg ønsker heller ikke at andre blander sig i min opdragelse af børnene (andet end hvis min mand er uenige, så må vi tage den på et senere tidspunkt!)
Jeg ville så heller aldrig acceptere sådan en opførsel fra et af mine børn. Det er ikke dem der er i centrum hele tiden, og det skal man jo lære.

Jeg ville nok have sagt noget til min veninde i den situation, og så må følgerne komme bagefter.

Jeg ville tage imod den kop kaffe og så tage snakken med hende. Måske kommer de rnoget rigtig godt ud af det, men måske ender du med en veninde mindre!!

Knus Kathrina 37+1

Anmeld

7. oktober 2009

Vingummien

memuffin skriver:

Ej det kan man da ikke gøre, godt du var  der til ligesom at sige fra for den anden pige.

Syntes du skal tage imod den kaffe og se om hun evt har noget hun vil sige, kan jo godt være hun selv har  indset det var forkert.
Men hvis du vælger at snakke med hende om det så være stille og rolig, for mange gange kan de altså ikke selv se det , sørgelig nok men desværre sandt. Og måske er der noget der gør at de ikke orker at tage kampen op med hende for hjælper ikke kun at tage kampen med hende en dag, kan jo tage mange dage at få hende vendt til hun ikke får sin vilje hver gang.

Når Emil får et flip plejer jeg at tage ham op og snakker stille og roligt til ham at det vil jeg ikke have osv. Vil slette ikke gi mig hver gang, sikke et liv man så får

Anmeld

7. oktober 2009

memuffin

Tak for svarene... normalt ville jeg aldrig blande mig i andres opdragelse af deres børn... og ville blive vandvittigt vred hvis nogle blander sig i min ...
men det her er bare så extremt og der er så mange episoder, som jeg ikke orker at nævner for at være helt ærlig, der gør at jeg dårligt gider at have besøg af dem eller have dem på besøg...
Tror dog også det er fordi hun ikke orker kampen (hun haar også tvillinger 11 måneder) men det bliver man sgu nødt til... det er også synd for pigen at hun ingen konsekvens har, også til senere i livet. alting kan jo ikke altid gå efter hendes hoved...

Tror jeg vil tage i mod den kop  kaffe og så fortælle hende hvad jeg mener... tror ærligtalt at jeg mister hende , men kan på den anden side ikke holde det ud som det er nu...

Anmeld

7. oktober 2009

SaNiNa

memuffin skriver:

Tak for svarene... normalt ville jeg aldrig blande mig i andres opdragelse af deres børn... og ville blive vandvittigt vred hvis nogle blander sig i min ...
men det her er bare så extremt og der er så mange episoder, som jeg ikke orker at nævner for at være helt ærlig, der gør at jeg dårligt gider at have besøg af dem eller have dem på besøg...
Tror dog også det er fordi hun ikke orker kampen (hun haar også tvillinger 11 måneder) men det bliver man sgu nødt til... det er også synd for pigen at hun ingen konsekvens har, også til senere i livet. alting kan jo ikke altid gå efter hendes hoved...

Tror jeg vil tage i mod den kop  kaffe og så fortælle hende hvad jeg mener... tror ærligtalt at jeg mister hende , men kan på den anden side ikke holde det ud som det er nu...

syntes det er godt du tager den kop kaffe med din veninde.

det kunne jo tænkes at hun bare skal have et lille skub med hensyn til datteren 2 tvilliger er jo en ordenlig mundfuld og så kunne jeg da godt forstille mig at den største ville blive lidt til side sat.

håber at i stadig er venner når i har drukket den kop kaffe.

Anmeld

7. oktober 2009

memuffin

Sanne og Nicklas skriver:

syntes det er godt du tager den kop kaffe med din veninde.

det kunne jo tænkes at hun bare skal have et lille skub med hensyn til datteren 2 tvilliger er jo en ordenlig mundfuld og så kunne jeg da godt forstille mig at den største ville blive lidt til side sat.

håber at i stadig er venner når i har drukket den kop kaffe.

det håber jeg også

Anmeld

9. oktober 2009

memuffin

lige en opdate... det havde jeg så ikke.. ( alser stadig en veninde) hun blev pisse tosset... og beskyldte mig for at se ned på hende... desværre... syndes ellers at jeg var stille og rolig og saglig... men det kan jo være at noget af det alligevel synker ind når hun har tænkt sig om....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.