Hans arbejde er vigtigere end os :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.894 visninger
15 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg føler virkelig min kærestes og mine børns far ser arbejdet som meget vigtigere end os. 

Hver gang jeg slet ikke har sovet om natten, børnene og jeg selv er syge og har bedt om hjælp siger han han bliver nødt til at tage på arbejde. Selvom jeg er ved at dø af udmattelse, og tit siger jeg nogengange hellere vil dø. Har det meget skidt psykisk, når jeg får så dårlig søvn i en lang periode og står op kl 4 hver dag. 

Han tager på arbejde og ved,  det er meget mindre hårdt end at være herhjemme med børnene. Han synes det er hårdt og kedeligt. Han er også dårlig til at have dem begge, fordi de er små og han ikke kender dem ordentligt. Han arbejder meget. Tager afsted kl 6.45 om morgenen og kommer hjem ved 17.30-18.30 tiden.

han siger han ikke synes arbejde er vigtigere, 'en det kan jeg jo mærke. Jeg kan snart ikke mere. Ser dem tit som en belastning �� Fordi de sover så dårligt.  Ihvertfald den lille.

hvad gør jeg?  Har prøvet at snakke med ham SÅ mange gange. Jeg står med alt med dem selv. Lægebesøg osv. Ordner alt husligt, for jeg er jo på barsel. Han ordner køkken om aftenen og er ok til at hjælpe i weekenden men børnene søger næsten kun mig. Han sidder meget med sin tlf og tager sig og god tid til toileybesøg, hvor jeg altid har en med. Jeg føler bare jeg giver så meget af mig selv, og at han har det så let og sidder på job og får kage, lækker mad og snakker med voksne mennesker i fred, kommer på toilet i fred osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2017

Anonym trådstarter

Og han har ikke skrevet en eneste SMS hvordan det går i dag fx. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg er ikke helt med på, hvad det er, du gerne vil have fra din mand. Er det at han kommer tidligere hjem, hvis der er sygdom eller at han bliver helt hjemme fra arbejde? Han kan jo næppe holde fri fordi du er syg. Barn syg tænker jeg heller ikke, da du er på barsel. 

Nu er min mand hjemmefra fra mandag- torsdag, men hvis nu han havde et arbejde, han kom hjem fra hver dag, ville jeg da bare spørge om han ikke kan komme hjem lidt før ved sygdom. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Jeg er ikke helt med på, hvad det er, du gerne vil have fra din mand. Er det at han kommer tidligere hjem, hvis der er sygdom eller at han bliver helt hjemme fra arbejde? Han kan jo næppe holde fri fordi du er syg. Barn syg tænker jeg heller ikke, da du er på barsel. 

Nu er min mand hjemmefra fra mandag- torsdag, men hvis nu han havde et arbejde, han kom hjem fra hver dag, ville jeg da bare spørge om han ikke kan komme hjem lidt før ved sygdom. 

Det er generelt det virker meget vigtigere. 

Hvis vores store er syg, det er jo ikke hende jeg er på barsel med. Så kan jeg være ladt i stikken med 2 syge børn og selv syg og ingen søvn

Anmeld Citér

14. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Altså jeg tror du skal skille tingene lidt ad. Du vil gerne have noget mere hjælp med børnene og det er måske rimeligt nok, især omkring sygdom hvor han godt kan være lidt mere fleksibel. 

Til gengæld lyder du også misundelig på at han kan gå på arbejde. Alt det med kage og lækker mad og hvad har vi og den må du altså parkere. Det er jo altså nu engang sådan det er. Du får det lidt til at lyde som om det er ren ferie at gå på arbejde.

Da min egen kone var på barsel synes jeg godt det kunne være hårdt at komme træt hjem efter arbejde og så skulle være på derhjemme. Og det bliver da ikke bedre hvis han kommer hjem til en kæreste der er sur.

Så du må tage den med ham igen men uden bebrejdelser men med en bøn om han hjælper mere til, især på dårlige dage. Så må han flexe lidt, gå tidligt, tage en fridag whatever. 

... jeg synes iøvrigt også fra tid til anden at det var hårdt og kedeligt med et helt lille barn. Men derfor skal man selvfølgelig stadig bidrage. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Tobis

Profilbillede for Tobis
Anonym skriver:

Det er generelt det virker meget vigtigere. 

Hvis vores store er syg, det er jo ikke hende jeg er på barsel med. Så kan jeg være ladt i stikken med 2 syge børn og selv syg og ingen søvn

Jeg tænker sagtens du kan have en forventning om, at han kommer lidt før hjem sådan en dag, men jeg tænker altså ikke der er mange arbejdsgivere, der vil være lydhøre for, at man bliver hjemme og passer børn hvis konen er syg. Man kan selvfølgelig være så syg at man intet kan og så er det en anden situation. 

Anmeld Citér

14. marts 2017

Skouboe

Hej alle. 

Jeg føler virkelig min kærestes og mine børns far ser arbejdet som meget vigtigere end os. 

Hver gang jeg slet ikke har sovet om natten, børnene og jeg selv er syge og har bedt om hjælp siger han han bliver nødt til at tage på arbejde. Selvom jeg er ved at dø af udmattelse, og tit siger jeg nogengange hellere vil dø. Har det meget skidt psykisk, når jeg får så dårlig søvn i en lang periode og står op kl 4 hver dag. 

Han tager på arbejde og ved,  det er meget mindre hårdt end at være herhjemme med børnene. Han synes det er hårdt og kedeligt. Han er også dårlig til at have dem begge, fordi de er små og han ikke kender dem ordentligt. Han arbejder meget. Tager afsted kl 6.45 om morgenen og kommer hjem ved 17.30-18.30 tiden.

han siger han ikke synes arbejde er vigtigere, 'en det kan jeg jo mærke. Jeg kan snart ikke mere. Ser dem tit som en belastning �� Fordi de sover så dårligt.  Ihvertfald den lille.

hvad gør jeg?  Har prøvet at snakke med ham SÅ mange gange. Jeg står med alt med dem selv. Lægebesøg osv. Ordner alt husligt, for jeg er jo på barsel. Han ordner køkken om aftenen og er ok til at hjælpe i weekenden men børnene søger næsten kun mig. Han sidder meget med sin tlf og tager sig og god tid til toileybesøg, hvor jeg altid har en med. Jeg føler bare jeg giver så meget af mig selv, og at han har det så let og sidder på job og får kage, lækker mad og snakker med voksne mennesker i fred, kommer på toilet i fred osv. 

Jeg synes den er svær. Jeg kender mange arbejdsgivere, der vil kigge skævt til en medarbejder, der tager barn syg, hvis partneren går hjemme på barsel.

Jeg tror - hånden på hjertet - ikke at dit største problem er at din partner er udeltagende. Det lyder mere som en efterfødselsreaktion eller lignende.

Jeg synes at du skal ringe til din SP eller din læge og få en LANG snak om hvad I stiller op. Og så synes jeg at du efterlader ungerne hos din partner noget tid i weekenden og tager hjem til en veninde eller noget familie eller på hotel og SOVER! Far tager ikke skade af at bruge noget tid med sine unger og du har brug for søvn.

Anmeld Citér

14. marts 2017

Zelinasmor

Det lyder som min mand. 

Her er det også mig der har begge børn 24/7. Han arbejder meget og hjælper lidt om aftenen og i weekenden. Jeg tager også alle nætter og er også træt. Men nu er det mig der har barsel og ham der tjener størstedelen til føden. Så jeg klager ikke. Han elsker os, men vil være sikker på at vi økonomisk har det godt og derfor arbejder han som han gør og det kan jeg godt sætte mig ind i. Jeg tror at de ting du beskriver er ganske normale for mange hvor mor går hjemme på barsel. Og mht arbejdstiden så synes jeg heller ikke at det er overdreven meget arbejde. Jeg tror du bliver nød til at få det bedste ud af det. Bed ham tage nogle nætter i weekenderne og ellers ræk hånden ud og be om hjælp fra familie/svigerfamilie hvis du ikke kan overskue alting.

Anmeld Citér

14. marts 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres gode svar 

har det helt sikkert ikke godt for tiden. Problemet er, at jeg ammer, og derfor er det mig, der er tvunget til nattevagterne og kan ikke tage på hotel osv desværre.

Anmeld Citér

14. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej alle. 

Hvor gammel er den mindste? 

Jeg er egentlig enig med de andre, men jeg synes i skal tage det alvorligt og få mere hjælp i hverdagen. Det er ikke normalt at man hellere ville dø. Har i familie der kunne passe et par timer om ugen? Rengøringshjælp kunne også være en nødvendig investering indtil du kommer oven på igen. Bestil dagligvarer på nettet. Tag alle de smuthuller som i kan for at give mere luft i hverdagen. 

Dernæst så husk at det er benhårdt at have småbørn, men det skal nok blive bedre. Det virker som om du føler dig nedprioriteret og det er en reel følelse. Det skal du fortælle din mand, men giv ham også muligheden for at ændre det (uden at være anklagende...). Måske skal du tage føringen og arrangere en middag kun jer to sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.