Lyserød og lyseblå????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

Hjaltesmor

Vi har kun et par enkelte blå ting, som vi har fået i gave. Alt hvad vi selv har købt er brunt, gult, grønt, hvidt, sort, grå eller lign. neutrale farver, og de flestte ved godt, at vi ikke er til lyserød og lyseblå.

Jeg synes ikke, det har været vildt svært, men nu, hvor jeg leder efter navngivningspynt, synes jeg, det er svært. Hvor får man det i andre farver en blå/lyserød? Det er ikke lykkedes mig endnu, så det ender nok med, vi må lave det hele selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

N&J

Altså jeg var inden fødsel lige så træt af lyserød og lyseblå som dig, det er bare ikke mig, og da jeg ikke vidste hvad det blev..  så måtte jeg jo købe neutral, og syntes bare farverne var såå kedelige.. brun, hvid.. gab.. hvad skete der lige med gul, grøn.. men efter Nikita blev født og havde været med ude omkring de første par mdr. blev jeg bare så træt af at folk ikke kunne se at hun var/er en pige, så jeg har givet mig og købt eks. lyserøde bukser, kjoler ect. hendes moster er også rigtig en pige-pige og har selvfølgelig sørget for at der var lidt lyserødt i gaverne, jeg glæder mig bare så meget til hun får noget hår, så jeg kan begynde at proppe hende i overalls og lign igen... Men selvfølgelig er jeg stadigvæk til kjoler, nederdele og lign., så det skal være en god blanding, men har også både fået drenge- og pigetøj foræret så det er selvfølgelig også i brug...

Knuz fra Jane

Anmeld

7. oktober 2009

RumlesMor

He he - jeg havde det på præcis samme måde. Min datter skulle IKKE klædes i lyserødt. Og jeg havde det i starten fint med at hun for andre var så neutral, at andre ikke kunne se om det var en dreng eller pige.

Men da hun så stadig var skaldet efter et halvt år, så begyndt der sig at snige lilla farver ind i sortimenten og til sidst var der også lyserødt.

Nu er min datter 3 år, og har SELV bestemt at hun KUN vil jo i kjoler og helst de lyserøde af slagsen. Er så træt af den farve, men omvendt, så er det sødere til hende nu....end hvis jeg siger nej, og hun så selv tager det op i teenageårene. He he.

Så køb lyserødt, brug det mens det er sødt...

Anmeld

7. oktober 2009

LMM

Hej..
Har set at Babysam har flotte ammepuder i flotte faver og mønstre, som ikk er med bamser og hjerter og i lyserøde og lyseblå!! (hvilket heller ikke er mig) synes der er mange flotte sæt med mange sjove faver!! i bilka og super best..

Anmeld

7. oktober 2009

W&M <3

Tanja.. skriver:

Syntes jeg nemlig også   De er vildt søde i små lyserøde t- shirts og det gør nemlig slet ikke noget fordi man så tydeligt kan se de er drenge .. Alex far har da også en lyserød polo ,, Det da vildt flot

Nemlig.  

begge vores drenge har lyserøde t-shirts. hehe. Så både store og små kan bruge det.

Anmeld

7. oktober 2009

Vingummien

Sirivana skriver:

Jeg er virkeligt begyndt at undre mig... hvorfor SKAL alt til babyer hhv. enten være lyserødt eller lyseblåt??? Det er jo næsten ikke til at finde babyudstyr (body'er, pusle- og ammepude etc.), som ikke er enten lyserødt eller lyseblåt, for piger er jo lyserøde og drenge er lyseblå... hmm... hvorfor? Det irriterer mig sådan, at man er så stereotyp omkring sådan noget! Man påvirker jo børnene helt fra små til at indtage samfundets oldgamle kønsrollemønster - og det er ikke okay. Jeg ved godt, at børnene mens de er helt små, er ligeglade med farverne... men det hænger jo ved senere hen også. Jeg NÆGTER simpelthen alt det åhhh så søde lyserøde eller lyseblå. Jeg har altid syntes de farver var gyselige. Hvorfor er de så lige pludseligt pæne til de må kære? Er der nogen der har en god forklaring på denne rædsel?

Nu vil jeg så aldrig klæde mig dreng i lyserødt hehe. Men han har da haft trøjer i rød og bukser også med rødt på. Og så er hans barnevogn altså rød. Har den til salg nu og er kun folk der skal have en pige der skriver på den. Har også tit fået blikke når folk har set det er en dreng der sidder i den. Men tror nu Emil er ligeglad med den er rød og jeg faldt bare for den fine røde farve altså.

Men da han var helt lille var det meget svært at finde tøj der ikke var lyseblå, nu er han 14 mdr og er blevet lidt nemmere så han får næsten i alle farver, men skal dog passe på med ham da han er lang håret

Men syntes også det er delt for meget op, min veninde har en pige på same alder som Emil og hun var rigtig træt af det på et tidspunkt at hun kun kunne få rød eller lyserødt og resten bare var svær at samle op.

Ligefør man skulle sy selv

Anmeld

7. oktober 2009

JustAnotherName

Vi har grønt og brunt (blandt meget andet) sengetøj til vores piger.
Men selvfølgelig kan jeg heller ikke komme udenom "my little pony" og prinseser, når nu jeg har to små piger.

Ammepude, puslehynde osv. af dén slags udstyr er helt køns-neutrale. Beige.
Barnevogn og klapvogn er grå og sort. Og autostole blå og grå og sorte.

Men jeg er enig i, at hvis man træder ind i en baby-tøjforretning - f.eks. Exit eller H&Ms børneafdeling, så er det MEGET opdelt i pige/dreng - lyserødt/lyseblåt.

Inden jeg fik mine to døtre, sagde jeg også, at de altså ikke bare skulle være sådanne nogle pinke tuttenutte-tøser, som ikke kan bære andet end rødt, lyserødt og pink.
Men jeg må da krybe til korset og erkende, at hvis man åbner deres tøjskuffer op idag, så dominerer netop disse "tøse-farver" utrolig meget.
MEN mine piger går altså også i brunt, sort, grønt og blåt og andre "drenge-farver" .....og det klær dem altså ligeså godt ....og gør dem bestemt ikke mindre pigede 

Anmeld

7. oktober 2009

Mira0911

Vi har arvet end masse tøj., der er alle mulige farver, og det er en pige vi har... Hun kommer måde i grønt, blå, orange alle mulige farver... det tager jeg ikke så højtidligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.