Det der med rygning i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
12 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej alle baby.dk brugere.

Jeg er gravid i 1 trimester og har VIRKELIG svært med at stoppe helt med at ryge.. 

Jeg er nede på 5-7 om dagen.. Jeg vil gerne stoppe helt! 

Jeg har sværest ved at lade smøgerne være sidst på dagen..

Hvad virkede for jer der havde svært ved at stoppe med at ryge? 

Jeg har ikke brug for kommentarer om dårlig selv disciplin eller hvor usundt det er for mig og fosteret. Alt dette er jeg fuldt ud klar over, og det er også derfor jeg gerne vil stoppe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle baby.dk brugere.

Jeg er gravid i 1 trimester og har VIRKELIG svært med at stoppe helt med at ryge.. 

Jeg er nede på 5-7 om dagen.. Jeg vil gerne stoppe helt! 

Jeg har sværest ved at lade smøgerne være sidst på dagen..

Hvad virkede for jer der havde svært ved at stoppe med at ryge? 

Jeg har ikke brug for kommentarer om dårlig selv disciplin eller hvor usundt det er for mig og fosteret. Alt dette er jeg fuldt ud klar over, og det er også derfor jeg gerne vil stoppe.

Ej, hvor har jeg tit overvejet at oprette sådan en tråd her.. Er gravid på 7 uge og har også et pokkers problem med de cigaretter.. Var begyndt at bytte ud med el cigaret uden nikotin, men så gik den i stykker 

Og er så sur på mig selv over at jeg ikk bare stopper! Så følger lige med, og ser om nogen har guldkorn til at stoppe 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er svært hvad der virker for folk. Jeg stoppede dog før graviditet, men da jeg stoppede handlede det om at flytte fokus. Lav noget andet! Og tænk rationelt - hvad er det værste der kan ske hvis du lader være? Intet.. at du kommer i dårligt humør? Pyt med det, det overlever du nok. Hvis det er om aftenen trangen er slem, så gå i seng  

Anmeld Citér

13. marts 2017

AnoMom

Læs Allen carr - endelig ikke ryger. Jeg læste den og inden bogen var slut var jeg stoppet med at ryge. Er så begyndt igen (doh!) 

ellers så hypnose det kan også være effektivt

hatten af for at du gør et forsøg. 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er svært hvad der virker for folk. Jeg stoppede dog før graviditet, men da jeg stoppede handlede det om at flytte fokus. Lav noget andet! Og tænk rationelt - hvad er det værste der kan ske hvis du lader være? Intet.. at du kommer i dårligt humør? Pyt med det, det overlever du nok. Hvis det er om aftenen trangen er slem, så gå i seng  

Du har helt ret.. 

Men jeg kan ikke gå i seng kl 19 hver dag

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Læs Allen carr - endelig ikke ryger. Jeg læste den og inden bogen var slut var jeg stoppet med at ryge. Er så begyndt igen (doh!) 

ellers så hypnose det kan også være effektivt

hatten af for at du gør et forsøg. 

Har du prøvet hypnose? Virkede det? 

Har også overvejet at få akupunktur

Anmeld Citér

13. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Har du prøvet hypnose? Virkede det? 

Har også overvejet at få akupunktur

Ja jeg har prøvet hypnose to gange men hjalp ikke. Jeg var ikk rigtig modtagelig ellers var han bare dårlig. Det ved jeg ikke. Men har en gammel arbejdskollega der fik 2 timers hypnose og hun har ikke røget i 10 år nu  

min fætters kone har prøvet en form for akupunktur. Det hjalp hende

Anmeld Citér

13. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Det der hjalp mig i sidste graviditet var et rygestopkursus gennem apoteket, hvilket var gratis. Og så hjælp tanken om at når jeg røg, så kunne jeg ligeså godt proppe en pude henover hovedet på barnet, imens det kæmpede efter luft. Det var hårdt ikke at ryge under graviditeten, og jeg er også startet efterfølgende igen, men det er rart at vide, at jeg ikke gav mit foster røg.

Anmeld Citér

13. marts 2017

Anonym

For mig virkede tanken om at mit barn blev påvirket af det hver gang jeg tog et hiv. Røg en enkelt efter testen var blevet positiv og stoppede så. Men det var skide svært, især om aftenen. Jeg lærte at strikke og tog strikketøjet frem hver gang jeg havde lyst til at ryge. Endte med et fint tæppe til barnevognen  

Held og lykke. 

Anmeld Citér

13. marts 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Du har helt ret.. 

Men jeg kan ikke gå i seng kl 19 hver dag

Jo da, og det mener jeg faktisk. hvis du ikke har andre gøremål du kan sætte dig selv i sving med så fokus bliver flyttet, så ville jeg helt seriøst gå ind i seng kl 19! Heller det end at gå ud og ryge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.