Behover man går i førsfo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2017

Dijana0909

årgang84 skriver:

Nej det mener jeg ikke.  

Dermed sagt syntes jeg i som forældre jo kunne være der sammen med hende.  Og være hendes hjælper. Da sammenspillet med de andre børn også er vigtigt. Også ser hun også hvordan de andres toilet vaner er. 

Det jo til tider en gedin fest og sladre klub som er vigtigt at opleve også.  Så kam skolen og samspillet måske blive en meget stor mundfuld 

Tak for svar ja det tror jeg også det vil være godt for hende..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2017

Dijana0909

Frk.S skriver:

Altså i vores kommune er det et TILBUD og ikke noget der er tvunget. 

Vi har dog valgt det til vores datter, da jeg synes det er en super måde at starte stille og roligt op inden skolelivet rigtig starter. Hvis du vælger det fra, starter din datter jo i en klasse hvor de andre er begyndt at kende hinanden godt og har dannet mange venskaber. Det kan hun jo sikkert også klare, hvis i vurderer at det er det bedste for hende. 

Ja det har du helt ret i tak for svar

Anmeld Citér

11. marts 2017

Dijana0909

BC skriver:

Det er jo din pågældende kommune du skal høre om det. Der er ikke skole pligt, men undervisnings pligt, så du kan selv undervise. 

Jeg må lige kontakte dem på mandag

Anmeld Citér

11. marts 2017

Dijana0909

Frk.S skriver:

Altså i vores kommune er det et TILBUD og ikke noget der er tvunget. 

Vi har dog valgt det til vores datter, da jeg synes det er en super måde at starte stille og roligt op inden skolelivet rigtig starter. Hvis du vælger det fra, starter din datter jo i en klasse hvor de andre er begyndt at kende hinanden godt og har dannet mange venskaber. Det kan hun jo sikkert også klare, hvis i vurderer at det er det bedste for hende. 

Tak for svar

Anmeld Citér

11. marts 2017

Dijana0909

lineog4 skriver:

SFO er er tilbud og ikke obligatorisk. 

Hun skal nok blive en del af det sociale i skolen også selvom hun ikke starter 1.maj i før SFO. Men måske hun ville have lyst til et par timer om dagen? 

Ja det kunne være god ide men skal lige snakke med kommune på mandag jeg tror også hun nok skal klare sig i skolen selvom hun ikke starter den 1.5 hun elsker og læge med andre børn og er meget god til at snakke med andre børn og dele tingene .

Men nu går hun heller ikke i børnehave i 4 mdr og da står i den indskrivning vi har får og meldt hende ind i skolen de børn da går i børnehave bliver meldt i førsfo automatisk. Så det vil sige hun er måske slet ikke meldt ind i det førsfo 

Anmeld Citér

12. april 2017

Clisolka

Det er kun et tilbud og ikke obligatorisk 

Min datter startede først i SFO en uge før skolen startede 

Anmeld Citér

12. april 2017

LouiseEm

Jeg ville, hvis jeg var dig, gøre ALT for at min datter kom i førsfo. Det gør meget for hendes sammenhold med hendes fremtidige klassekammerater. Min søn er lidt tilbageholdende af natur, og jeg tør ikke tænke på hvor svær første skoledag (og skolestart generelt) havde været for ham, hvis ikke han havde gået i førskole med klassen i et par måneder op til  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.