Behover man går i førsfo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil høre om børn som ikke går i børnehave skal de går i førsfo eller??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.814 visninger
16 svar
6 synes godt om
11. marts 2017

Dijana0909

Hej 

Vil høre om børn som ikke går i  børnehave skal de går i førsfo eller?? For i vores kommunne har man førsfo

Men min pige er syg detfor går hun ikke i børnehave

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2017

Tip!

Altså hvis din datter er for syg til at gå i før skole, er hun så frisk nok til at gå i skole? 

I vores kommune går de i førskole, det er rigtig godt for sammenhold, det sociale og de lærer hinanden at kende inden den rigtige skoledag begynder 

Anmeld Citér

11. marts 2017

Dijana0909

Hej

Nej hun er ikke for syg til at går i skole da skal lidt mere tid til vi kan hjælpe hende hun tisser 40 gange om dagen hendes hjerne fortæller hun skal tisse det er bliver bedre men da ska lidt mere tid til at hjælpe hende men ved du om det er pligt til at går i før sfo

Anmeld Citér

11. marts 2017

Tip!

Dijana0909 skriver:

Hej

Nej hun er ikke for syg til at går i skole da skal lidt mere tid til vi kan hjælpe hende hun tisser 40 gange om dagen hendes hjerne fortæller hun skal tisse det er bliver bedre men da ska lidt mere tid til at hjælpe hende men ved du om det er pligt til at går i før sfo

Det er jo din pågældende kommune du skal høre om det. Der er ikke skole pligt, men undervisnings pligt, så du kan selv undervise. 

Anmeld Citér

11. marts 2017

PernilleogLouis

Dijana0909 skriver:

Hej

Det er jo frivilligt om man melder sit barn i SFO så derfor kan de jo heller ikke tvinge hende til at komme i før-skole-SFO. Men kan hun klare det så ville jeg da sende hende afsted så hun ikke er bagud på det sociale fra start af 

Anmeld Citér

11. marts 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nej det mener jeg ikke.  

Dermed sagt syntes jeg i som forældre jo kunne være der sammen med hende.  Og være hendes hjælper. Da sammenspillet med de andre børn også er vigtigt. Også ser hun også hvordan de andres toilet vaner er. 

Det jo til tider en gedin fest og sladre klub som er vigtigt at opleve også.  Så kam skolen og samspillet måske blive en meget stor mundfuld 

Anmeld Citér

11. marts 2017

Frk.S

Altså i vores kommune er det et TILBUD og ikke noget der er tvunget. 

Vi har dog valgt det til vores datter, da jeg synes det er en super måde at starte stille og roligt op inden skolelivet rigtig starter. Hvis du vælger det fra, starter din datter jo i en klasse hvor de andre er begyndt at kende hinanden godt og har dannet mange venskaber. Det kan hun jo sikkert også klare, hvis i vurderer at det er det bedste for hende. 

Anmeld Citér

11. marts 2017

lineog4

SFO er er tilbud og ikke obligatorisk. 

Hun skal nok blive en del af det sociale i skolen også selvom hun ikke starter 1.maj i før SFO. Men måske hun ville have lyst til et par timer om dagen? 

Anmeld Citér

11. marts 2017

2721

Det er et tilbud. Min søn er blevet passet ind til skolestart hjemme og på vores skole var der ikke førskole men kun 14 dage i sfo inden han skulle i 0 kl. Inden han startede tænkte jeg at det var noget pjat, men hvor ville jeg nu have ønsket det havde været muligt, da han har haft svært ved at finde sig til rette med de andre børn

Anmeld Citér

11. marts 2017

Dijana0909

PernilleogLouis skriver:

Det er jo frivilligt om man melder sit barn i SFO så derfor kan de jo heller ikke tvinge hende til at komme i før-skole-SFO. Men kan hun klare det så ville jeg da sende hende afsted så hun ikke er bagud på det sociale fra start af 

Tak for svar jeg tænker også det er måsker bedst hun starter stiller og roligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.