Sex 5dage før forventet menstration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2017

babymavse

Jullesnulle skriver:

I december havde du også ubeskyttet sex og blev gravid. Det blev så åbenbart ikke til noget. 

I betragtning af jeres boligsituation tager du meget let på at kunne blive gravid og få et ekstra barn. 

Det virker ærligt som om at du bruger amme kortet for at kunne blive gravid ved et uheld. Hvis I virkelig ikke har plads eller råd, er du nødt til at snakke med din læge om prævention. Det er da ikke holdbart at være helt afholden mht sex pga amning...? Og da heller ikke sundt for jeres forhold... hvor din mand skal "lokke" dig til sex. Det må da være ubehageligt...

Min mand skal ikke lokke mig men tiden har vi ikke så tit da vores søn ligger sammen med os i samme seng hver nat da vi ikke har plads til en tremmeseng så tiden er der desværre ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2017

Jullesnulle

babymavse skriver:

Jeg ønsker ikke at blive gravid og blev heller ikke gravid stod med en positiv test men den var falsk positiv vi havede ikke sex på det tidspunkt han var oppe i mig i 10min og hyggede uden han kom på nogen måde så nej jeg prøver ikke at bedrage men mand på den måde hvad er det for noget at skrive!!!!����

Det var nu heller ikke fordi jeg tror at du bedrager ham - beklager hvis det lød sådan. Men et ubevidst ønske om barn kan godt gøre at man handler uhensigtsmæssigt. 

Du siger at du ikke vil bruge p-piller. I min optik er det langt mere uansvarligt end at lade sin søn sidde i klapvogn, elller amme mens du får p-piller. Du bruger jo ikke kondom konsekvent  når du to gange kan være i tvivl...

og jeg vil stadigvæk sige at du sætter jer i en dårlig situation når du kræver afholdenhed fordi du ikke vil nbeskytte dig. Jeg ville da bestemt ikke bryde mig om det som partner. Du sætter fin søn høj ... men hvad med dit parforhold ..? ?? I det mindste brug kondom konsekvent, når I ikke ønsker barn.

Anmeld Citér

12. marts 2017

babymavse

Jullesnulle skriver:

Det var nu heller ikke fordi jeg tror at du bedrager ham - beklager hvis det lød sådan. Men et ubevidst ønske om barn kan godt gøre at man handler uhensigtsmæssigt. 

Du siger at du ikke vil bruge p-piller. I min optik er det langt mere uansvarligt end at lade sin søn sidde i klapvogn, elller amme mens du får p-piller. Du bruger jo ikke kondom konsekvent  når du to gange kan være i tvivl...

og jeg vil stadigvæk sige at du sætter jer i en dårlig situation når du kræver afholdenhed fordi du ikke vil nbeskytte dig. Jeg ville da bestemt ikke bryde mig om det som partner. Du sætter fin søn høj ... men hvad med dit parforhold ..? ?? I det mindste brug kondom konsekvent, når I ikke ønsker barn.

Det okay.

Vi gør det Med kondom men nogle kan vi godt finde på at hygge uden..

Men denne gang gjorde vi det i længere tid.

Det så dumt men vi begge hader kondom...

Jeg ved ikke jeg er meget i mod at jeg skal tage noget når jeg stadig ammer....

Vores forhold fungere super fint men sex er ikke en kæmpe del af vores liv......

Anmeld Citér

12. marts 2017

Jullesnulle

babymavse skriver:

Det okay.

Vi gør det Med kondom men nogle kan vi godt finde på at hygge uden..

Men denne gang gjorde vi det i længere tid.

Det så dumt men vi begge hader kondom...

Jeg ved ikke jeg er meget i mod at jeg skal tage noget når jeg stadig ammer....

Vores forhold fungere super fint men sex er ikke en kæmpe del af vores liv......

Hvad med spiral eller pessar (??)

prøv at spørge din læge. 

Anmeld Citér

12. marts 2017

Anonym

Jullesnulle skriver:

Hvordan kan I to voksne og et barn leve på noget der minder om størrelsen på et stort kollegieværelse..?

hvorfor vil du ikke bruge beskyttelse..?

Forstår ikke helt hvorfor du at tage jeres sexliv som "gidsel" fordi du ammer. Kan I ikke bruge kondom..?

Burde man ikke kunne tage p-piller fordi man ammer..?

Må indrømme at jeg ikke helt forstår jeres situation.

Held og lykke - krydser for at du ikke er gravid

Man må ikke tage p-piller, når man ammer. Men som du selv påpeger, findes der jo kondomer... og kobberspiral er også en mulighed.

Jeg kender en del andre, der har fået børn, mens de for eksempel boede på kollegie, så deres boligforhold er ikke så slemme imo. Men nej, der er da ikke meget plads.

Til ts: sandsynligheden er lille, men den er der. Hvis du virkeligt vil undgå en graviditet, så brug beskyttelse. Og lad være med at bruge amningen som undskyldning for ubeskyttet sex! Jeg ammer også, men vi kan altså godt finde ud af at bruge kondom.

Anmeld Citér

12. marts 2017

babymavse

Jullesnulle skriver:

Hvad med spiral eller pessar (??)

prøv at spørge din læge. 

Spiral er ikke en mulighed men pessar må jeg undersøge tak��

Anmeld Citér

12. marts 2017

Jullesnulle

babymavse skriver:

Spiral er ikke en mulighed men pessar må jeg undersøge tak��

Hvis du ikke vil have hormoner kan du altså godt bruge spiral alligevel. Det er jo ikke alle der er med hormoner.

men ellers ja prøv pessar

Anmeld Citér

12. marts 2017

Jullesnulle

Altså det er mere mælkeproduktionen der bliver påvirket hvis man tager p-piller. Det er ikke farligt for barnet.

her er hvad der står på nettet:

http://www.jordemoderforeningen.dk/nyhedsbreve/nyhedsbreve/nyhedsbrev-for-gravide/singlevisning/artikel/sex-og-praevention-efter-foedslen/

Anmeld Citér

12. marts 2017

babymavse

Jullesnulle skriver:

Altså det er mere mælkeproduktionen der bliver påvirket hvis man tager p-piller. Det er ikke farligt for barnet.

her er hvad der står på nettet:

http://www.jordemoderforeningen.dk/nyhedsbreve/nyhedsbreve/nyhedsbrev-for-gravide/singlevisning/artikel/sex-og-praevention-efter-foedslen/

Tak tænker at få en tid hos lægen og finde en løsning med mindre der er baby på vej....

Har haft lidt brunt udfløj i dag så tænker min mens er på vej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.