Hvad kl spiser i til aften.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Med et barn på knap 3 og en på 15 mdr spiser vi gerne kl 17 hver dag nogle gange bliver den lidt over men stræber efter kl 17 

Og mine børn bliver lagt i seng kl 19 hver dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2017

FrkC

AnoMom skriver:

Mellem kl 17-17:30. Bader kl 18-18:30 og sover 19-19:30

Det er meget som hos os :) 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Troldemommi

Vi spiser som regel kl 17.30 

Anmeld Citér

8. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
lineog4 skriver:

Kl 18 og nogle gange senere, stort set aldrig tidligere. 

Vi er som familie sjældent samlet før. Jeg har minimum en dag om ugen til 17 på arbejde. Børnene går til diverse ting om eftermiddagen. 

Jeg ville til hver en tid få lektierne lagt tidligere, hvis I er to voksne hjemme kunne den ene lave mad og sønnen kunne sidde i køkkenet og lave lektier og den anden voksne kunne lave en aktivitet med lillesøster 

De fleste dage er jeg alene med 3 børn. 

Manden arbejder i butik med lang transport så han er 3-4 hverdage først hjemme mellem 20-21

Jeg og børnene er hjemme kl 16 hver dag.

Så ofte står jeg med aftensmad lektier bad og putning alene.

Anmeld Citér

8. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MorTil3+ skriver:

Vi spiser omkring kl 16.30-17 mest fordi jeg er træt af at de skal snacke hele eftermiddagen så der ikke er plads til aftensmaden. Så får de gerne lidt frugt i løbet af aftenen. Den lille på 2 bliver puttet kl 19, de 2 andre får så enten en rugbrødsmad eller havregryn når han er puttet, og så kommer hende på 5 i seng kl 20 og den store på 10 kommer i seng kl 21. Vi står op kl 7.

Fedt at læse i spiser tideligt. 

Snakkede med nogle venner og familieom at spise tideligt og fik bare opfattelsen af det kunne vi ikke gøre for så ville børnene opfatte det som eftermiddagsmad.

Anmeld Citér

8. marts 2017

Benjamins'mor

hannetheis skriver:

Vores datter får i seng kl 19. Og vores aften er efterhånden presset når vi spiser kl 17.30-18

Så tænker lidt at gøre maden klar til kl 17.

Så vi ikke skal stresse over maden bad og lektier. (Vores søn på 8 laver først lektier når den yngste er puttet. Men han virker bare træt og lektierne er øv at lave på det tidspunkt.

Hvad kl spiser i så aften hænger sammen.

Mellem kl. 18-18.30. 

Hvis muligt spiser vi mellem 17-17.30, men jeg har fri fra skole 15.15 og er som regel først hjemme 17.10, og så tager det jo lige lidt tid at lave maden. 

De sidste dage har vi spist kl. 19 et par gange, men med skoledage til kl. 15.15, hjemme kl. 17.10 og så er vi i gang med at flytte, så bliver det hurtigt stressende. 

Anmeld Citér

8. marts 2017

CC79

Kl 17 eller senest 17.30. Vores to yngste børn på 4 og 5 år får børstet tænder 18.15 og senest 18.30 er de lagt i seng. Det fungerer fint. I weekenden spiser vi senest 18 fordi børnene er oppe en time længere.

Anmeld Citér

8. marts 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Børn 2,5 og 5 år. 

Alt mellem 17 og 17.45 .

18.15 når den store har været til sport.  

I seng mellem 18.30 og 19.20 begge puttes samtidig. Begge børn kan sove til de vågner med mødetid i dagplejen og børnehave senest 9. 

Jeg er aftenvagt derfor har de mere frihed om morgenen.  Bad 1 - 2 gange ugentligt om vinteren. 

Anmeld Citér

8. marts 2017

lineog4

hannetheis skriver:

De fleste dage er jeg alene med 3 børn. 

Manden arbejder i butik med lang transport så han er 3-4 hverdage først hjemme mellem 20-21

Jeg og børnene er hjemme kl 16 hver dag.

Så ofte står jeg med aftensmad lektier bad og putning alene.

Så ville jeg da spise tidligere.

og de dage hvor du er alene ville jeg skrue ned på aktiviteter og måske springe bad over og ville nok desperat prøve at finde en løsning så han kan læse lektier før aftensmad eller lige bagefter for er man træt så vokser det hele og bliver mere uoverskueligt. 

Jeg prøver selv at læse til studie efter en arbejdsdag der starter med et vækkeur 5.25, når børnene er lagt kl 20 (den ældste er ikke) og jeg er grædefærdig og føler mig som Line 4 år der burde have en mor der nussede og puttede hende

Anmeld Citér

8. marts 2017

MorTil3+

Fedt at læse i spiser tideligt. 

Snakkede med nogle venner og familieom at spise tideligt og fik bare opfattelsen af det kunne vi ikke gøre for så ville børnene opfatte det som eftermiddagsmad.

Får også altid af vide at folk synes det er tidligt, men det er det der fungerer hos os, hvis vi spiser senere så er ungerne ikke sultne fordi de har spist om eftermiddagen eller også har de skreget og skabt sig i en time fordi de ikke må få noget om eftermiddagen og de er sultne. Vi laver så lektier efter aftensmad med den store mens de små leger, men det er jo heller ikke så sent når aftensmaden ligger så tidligt. Jeg har så næsten altid lavet maden klar inden de bliver hentet da jeg er førtidspensionist. Den store har fri kl 14.15 og de små bliver hentet kl 15, da det passer bedst med den mindstes lur og frugttid i børnehaven/vuggestue.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.