Børnefødselsdag 6år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2017

MorTil3+

Anonym skriver:

mit barn har snart fødselsdag og i den forbindelse synes jeg det er på tide at, barnet gerne må holde børnefødselsdag

Men situationen er den, at barnet lige er snart i før-skole/fritter og der er 10 børn med fra barnets gamle BH. og så er der ved siden af de ældre børn også på den nye stue.

hvordan synes i jeg skal gøre det?

At barnet vælger feks. 6 venner? (barnet selv bestemmer)

invitere hele barnets nye stue min 25børn?

det enkel køn fra stuen bliver inviteret?

I vores børnehave er der 26 børn fordelt på 2 stuer, og der har vi nogle regler ang fødselsdage. Man inviterer enten sin egen stue, begge stuer, kun piger eller kun drenge. Og de regler er der for at der ikke er nogen der føler sig udenfor hvis man nu kun inviterer de 6 man bedst kan li. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2017

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

I min søns gruppe i førskolen er de 28, og det bliver de også når han begynder i 0 kl... 

puuh

hvad ville du så gøre i sådan en situation her? 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

I vores børnehave er der 26 børn fordelt på 2 stuer, og der har vi nogle regler ang fødselsdage. Man inviterer enten sin egen stue, begge stuer, kun piger eller kun drenge. Og de regler er der for at der ikke er nogen der føler sig udenfor hvis man nu kun inviterer de 6 man bedst kan li. 

Selvfølgelig, det kan jeg godt se

Anmeld Citér

8. marts 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har lidt svært ved, at gennemskue, hvad barnet går i. Er det mini-sfo med dem som barnet skal gå i klassen med?

Man invitere ikke kun nogen i skoleregi. Enten så invitere man sit eget køn eller hele klassen. Man "plukker" ikke.

Det er forskelligt fra skole til skole, hvordan man man deler mini-sfo'en op. Begge mine børn var opdelt fra start af med dem de skulle i klasse med efter sommerferien.

Anmeld Citér

8. marts 2017

Guldlok88

Anonym skriver:

puuh

hvad ville du så gøre i sådan en situation her? 

Jeg holder ikke hjemme fødselsdag jeg har ikke engang plads til at holde for min egen familie  

Anmeld Citér

8. marts 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

mit barn har snart fødselsdag og i den forbindelse synes jeg det er på tide at, barnet gerne må holde børnefødselsdag

Men situationen er den, at barnet lige er snart i før-skole/fritter og der er 10 børn med fra barnets gamle BH. og så er der ved siden af de ældre børn også på den nye stue.

hvordan synes i jeg skal gøre det?

At barnet vælger feks. 6 venner? (barnet selv bestemmer)

invitere hele barnets nye stue min 25børn?

det enkel køn fra stuen bliver inviteret?

I min søns børnehave priotere de at dele børnene op i køn. På den måde er de ikke så mange som kommer og fødselsdagsbarnet kan bedre overskue det.

25 børn er rigtig mange at have på 1 værelse og det er jo gerne barnets værelse de vil lege på.

Hvis i er til det kun er nogle få som inviteres skal i huske at invitere privat da de andre børn bliver skuffet hvis nogen har fået en invitation på deres rum og andre ikke har.

Anmeld Citér

8. marts 2017

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg har lidt svært ved, at gennemskue, hvad barnet går i. Er det mini-sfo med dem som barnet skal gå i klassen med?

Man invitere ikke kun nogen i skoleregi. Enten så invitere man sit eget køn eller hele klassen. Man "plukker" ikke.

Det er forskelligt fra skole til skole, hvordan man man deler mini-sfo'en op. Begge mine børn var opdelt fra start af med dem de skulle i klasse med efter sommerferien.

Det vides ikke endnu hvem der skal gå i klasse med hvem. 

Det var heller ikke på den måde plukke, vil aldrig gøre noget som kunne sårer andre og for den sag skyld mit eget barn også .. 

det er før-skole/SFO inden skole start til august .. 

Anmeld Citér

8. marts 2017

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

I min søns børnehave priotere de at dele børnene op i køn. På den måde er de ikke så mange som kommer og fødselsdagsbarnet kan bedre overskue det.

25 børn er rigtig mange at have på 1 værelse og det er jo gerne barnets værelse de vil lege på.

Hvis i er til det kun er nogle få som inviteres skal i huske at invitere privat da de andre børn bliver skuffet hvis nogen har fået en invitation på deres rum og andre ikke har.

Kunne ikke finde på bare at invitere nogen få, vil selv blive rigtig ked hvis mit barn oplevede nogen havde været til fødselsdag men ikk mit barn  

det jeg mente, var om det bare skulle være "private" venner (de går ikke sammen i før- skole eller skole) og så måske vente med "børne fødselsdag) til næste år, hvor man ved hvem klassen er mm 

Anmeld Citér

8. marts 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Er det ikke muligt at spørge i SFO'en - det kan ikke være første gang.

Ellers ville jeg vælge dem i gruppen, som er på årgang med din søn - om det så er begge køn eller kun det ene må være op til jer.

Eller også ville jeg vente - og så holde en børnefødselsdag for ikke skole-venner i år, og vente med at holde skolefødselsdag til de faktisk er startet i skole.

Anmeld Citér

9. marts 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det vides ikke endnu hvem der skal gå i klasse med hvem. 

Det var heller ikke på den måde plukke, vil aldrig gøre noget som kunne sårer andre og for den sag skyld mit eget barn også .. 

det er før-skole/SFO inden skole start til august .. 

Jeg ville tage kontakt til en af pædagogerne og spørge, hvad man gør i sådanne situationer når børnene ikke er delt op. De må være delt op i grupper eller lignende.

Håber du finder en god løsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.