Børnefødselsdag 6år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.926 visninger
21 svar
5 synes godt om
7. marts 2017

Anonym trådstarter

mit barn har snart fødselsdag og i den forbindelse synes jeg det er på tide at, barnet gerne må holde børnefødselsdag

Men situationen er den, at barnet lige er snart i før-skole/fritter og der er 10 børn med fra barnets gamle BH. og så er der ved siden af de ældre børn også på den nye stue.

hvordan synes i jeg skal gøre det?

At barnet vælger feks. 6 venner? (barnet selv bestemmer)

invitere hele barnets nye stue min 25børn?

det enkel køn fra stuen bliver inviteret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2017

Anpau

Anonym skriver:

mit barn har snart fødselsdag og i den forbindelse synes jeg det er på tide at, barnet gerne må holde børnefødselsdag

Men situationen er den, at barnet lige er snart i før-skole/fritter og der er 10 børn med fra barnets gamle BH. og så er der ved siden af de ældre børn også på den nye stue.

Da jeg gik i børnehave, kom hele stuen forbi til et par timers fødselsdagshygge. De forældre der ikke havde plads, mener jeg, bare holdt for det ene køn. Da jeg kom i folkeskole holdt vi også pige- og drengefødselsdage, indtil omkring 7-8 klasse tror jeg. derefter holdt nogle sig stadig til kønsopdelt (pga. pladsmangel) andre holdt fest for hele klassen. 

Jeg synes I skal gøre, som I føler for. Hvis jeres barn kan administrere at invitere feks. Seks personer, (uden der kommer uvenskab ud af det), synes jeg også det er en god ide. 

Anmeld Citér

7. marts 2017

MM00

Anonym skriver:

Der må være nogle regler om hvordan man invitere og det plejer at være alle eller kun det ene køn 

Jeg forstår ikke helt det der med de ældre børn? Altså jeg tænker hvis han går i før skole så er de vel ikke 25+ i en gruppe/klasse/på den stue? De er vel også inddelt i mindre grupper. Når de kommer i skole og i flere klasser invitere man også ofte kun den klasse barnet går i.

Så jeg synes i skal invitere efter køn ellers hvis de er i mindre grupper kunne man invitere hans gruppe 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

T10 skriver:

Der må være nogle regler om hvordan man invitere og det plejer at være alle eller kun det ene køn 

Jeg forstår ikke helt det der med de ældre børn? Altså jeg tænker hvis han går i før skole så er de vel ikke 25+ i en gruppe/klasse/på den stue? De er vel også inddelt i mindre grupper. Når de kommer i skole og i flere klasser invitere man også ofte kun den klasse barnet går i.

Så jeg synes i skal invitere efter køn ellers hvis de er i mindre grupper kunne man invitere hans gruppe 

barnet går PT i fritter/før-skole, indtil skole start til august, på den stue hvor mit barn er, er de 20-25børn. når alle er der, dem fra 0, 1, 2 kl også er der. 

der er både stue 1, stue 2 og stue 3 hvor mit barn går.

barnet har fødselsdag i næste mdr.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anpau

Anonym skriver:

barnet går PT i fritter/før-skole, indtil skole start til august, på den stue hvor mit barn er, er de 20-25børn. når alle er der, dem fra 0, 1, 2 kl også er der. 

der er både stue 1, stue 2 og stue 3 hvor mit barn går.

barnet har fødselsdag i næste mdr.

Ved du hvilke af de andre børn, dit barn skal gå i klasse med efter sommerferien? Så kan du jo evt. nøjes med at invitere dem - så kan dit barn også lære dem lidt bedre at kende, uden alle "de store børn" er der

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Ved du hvilke af de andre børn, dit barn skal gå i klasse med efter sommerferien? Så kan du jo evt. nøjes med at invitere dem - så kan dit barn også lære dem lidt bedre at kende, uden alle "de store børn" er der

Altså dem mit barn er følges med videre i før-skole/fritter, dem kender jeg, men om det også er dem mit barn kommer til at gå i klasse med, ved jeg faktisk ikke.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anpau

Anonym skriver:

Altså dem mit barn er følges med videre i før-skole/fritter, dem kender jeg, men om det også er dem mit barn kommer til at gå i klasse med, ved jeg faktisk ikke.

Kan du mon spørge nogen af de andre forældre, der måske kommer til at stå i samme situation, hvordan de har tænkt sig at gøre? 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Kan du mon spørge nogen af de andre forældre, der måske kommer til at stå i samme situation, hvordan de har tænkt sig at gøre? 

Ja, det lidt en øv situation, faktisk.

måske pædagogerne ved noget også 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Guldlok88

T10 skriver:

I min søns gruppe i førskolen er de 28, og det bliver de også når han begynder i 0 kl... 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Frk.S

Jeg ville nok enten

- invitere alle

- invitere kun piger/drenge (dog har min pige venner af begge køn, så det ville nok ikke være min foretrukne mulighed)

- invitere alle "de små" - altså alle dem der rent faktisk går i førskole, som barnet kommer til at gå på årgang med og altså ikke alle dem fra 0, 1 og 2

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.