Anonym skriver:
Han er meget moden, selvstændig og stille. Problemet er at han ikke er den hurtigste til at finde bøgerne frem. Og han virker uinteresseret, har jeg fået af vide. Vi snakkede kort i gangen om hvad mødet skulle handle om. Der sagde hun du ved han har problemer med bogstaverne. Hvor efter jeg afbrød og sagde HAVDE ja men ikke mere! det var hun overrasket over hvor jeg sagde hun er velkommen til at teste ham. Jeg tror bare ikke det er nemt for hende og holde styr på 26 elever. OG min følsomme søn lider under det. Han er ikke god til kollektive beskeder pga larmen. Min søn er ikke perfekt og jeg VIL det bedste for ham. Også hvis det indebære at han skal 0 klasse om. Men jeg føler bare ikke at det vil gøre nogen forskel. Han er som han er og de ting hun påpeger en hans personlighed som ikke kan ændres.
Moden er mange ting.
Når jeg modtager eleverne i 1. Klasse tænker jeh ofte: hvorfor fik de ikke lov til at vente et år? Nogle fordi de har brug for at lege et år og mere og andre fordi de strikse krav der sættes når det er skole simpelthen dræner dem for energi.
Det kan netop være at få bøgerne op, startet på opgaven, forstå og handle på de kollektive beskeder. I 1. Klasse går tingene pludselig i turbo fart, der står en voksen til hele klassen og den ene voksen har ikke samme tid til at få hjulpet med bøger, madpakke og snørebånd som de har i 0. Klasse og hvis man så samtidig også skal kæmpe med det faglige (efterhånden er forskellen noget alla: forståelse for halvdelen af bogstaverne og ikke forståelse for lydene sættes sammen til nogle der selv kan læse gummi Tarzan), så er det da bare fantastisk man kan få endnu et år til at lære spillereglerne i skolen.
jeg er næsten karlo modsat og ville ønske vi ikke havde så travlt med at skabe skolebørn og vi lod dem have mere tid til fri leg og alt den læring der foregår i det, alt det kreative og innovative der er i børnenes egen fri tid.
Anmeld
Citér