Børn er forskellige, og jeg kan overhovedet ikke se nogen grund til at indføre fastlagte regler om, hvornår de må sove hos en kammerat. Har barnet lyst og mod på det, og er der en invitation til det, så prøv det da af. Hvis kammeratens forældre havde en adfærd, der gjorde jer decideret utrygge ved, om de kunne tage ansvar for jeres barn, kunne jeg forstå modstanden - men at moren evt. er genert eller bare uhøflig, har i mine øjne intet med sagen at gøre.
At skulle køre 18 km for muligvis at hente et barn med hjemve burde være til at overkomme, ja undskyld. Jeg var oppe i nat kl. 4 for at hente min 19-årige og hans venner efter en bytur 30 km. væk - sådan noget hører med i mange år, når man har børn, og det skulle nødigt være det, der afgjorde, om barnet fik diverse oplevelser med. Det samme gælder argumentet om, at ungerne muligvis ikke får mere med hinanden at gøre efter skolestart. Hvis de hygger sig sammen her og nu, skal det da ikke være jeres prognoser om venskabets langtidsholdbarhed, der spænder ben for ungernes ønske.
Hvis I overhovedet ikke kan bære, at barnet skal sove hos en ven, så er det suverænt og alene det, I skal afgøre sagen ud fra - alle de andre faktorer er irrelevante.
Anmeld
Citér