Hvordan fortæller vi det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2017

EnGodMor

Lotus86 skriver:

Arg, tror nu det er ret normalt - lige meget hvor gammel man er, at man vil blive påvirket hvis ens svigerforældre/forældre vil reagerer negativt på, ar man skal have et barn. Og er det ikke lige groft nok at skrive, at hun ikke er moden nok til at få et barn, fordi hun ikke har modet til at sige det til svigerforældrene?

Jeg ved ikke hvorfor folk skal tolke alt negativt når man skriver et svar til et opslag herinde

Men hvis du læser det jeg skriver, så skriver jeg "endelig ikke misforstå mig, men håber du kan fornemme hvad jeg mener'

når der er et opslag herinde, så går jeg ud fra at trådstarterne sagens kan tåle et ærligt svar tilbage jeg siger ikke det som jeg tror trådstarter vil elske at hører, jeg siger det jeg syntes  og så kan man læse det eller lade vær, det er helt fint med mig. 

Så nej, jeg syntes ikke det er groft som du siger, at sige at jeg syntes de skal være ligeglade med hvad mandens forældre syntes om at de skal have barn, de skal da bare vise de kære forældre sammen, at det her er deres beslutning, og de er modne nok til det.

Hvis kun kæresten kommer og fortæller det, så vil forældrene da straks mene at hun ikke er moden nok til et barn, hvis ikke engang hun kan møde op med kæresten og fortælle om deres lykke. 

Og IGEN det jeg har skrevet er intet ondt ment eller nedladende og alt det der. 

Kun almindelige tale, håber det er fint nok

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2017

Fine_007

EnGodMor skriver:

Min første tanke er, at du vist hellere ikke er moden nok til at få et barn, hvis du ikke engang er voksen nok, og kan mande dig op, og sammen med din kæreste fortælle hans forældre at du er gravid???

men at du vil lade din kæreste selv klare det, fordi så kan du undgå deres reaktion, det er ihvertfald ikke og være moden nok

endelig ikke misforstå mig, men håber du kan fornemme hvad jeg mener. 

I skal være forældre og TILLYKKE MED DET du skal da sammen med din kæreste fortælle det til hans forældre, og hvad enten de reagerer negativt eller positivt på det, så skal du da ikke lade det påvirk dig, helt ærligt.

Hov, hov at man frygter at breake nyheden om graviditeten til svigerforældrene, siger da nødvendigvis ikke noget om, hvorvidt man er moden nok til at få et barn eller ej. 

Anmeld Citér

3. marts 2017

EnGodMor

Fine_007 skriver:

Hov, hov at man frygter at breake nyheden om graviditeten til svigerforældrene, siger da nødvendigvis ikke noget om, hvorvidt man er moden nok til at få et barn eller ej. 

Nej, men det vil svigerforældre da tænke

Anmeld Citér

3. marts 2017

Anonym

EnGodMor skriver:

Nej, men det vil svigerforældre da tænke

Hvordan kan du vide at det er det svigerforældrene vil tænke? 

Der er jo mange måder man kan vælge at bringe nyheden på. Man behøver jo nødvendigvis ikke være tilstede. 

Da noget af vores familie bor meget langt væk og vi ikke lige hurtigt med til en kop kaffe, faldt det os naturligt at lave lidt sjov, ved at sende noget med posten. 

Jeg var selv 19, da jeg ventede mit første barn, som var planlagt. Og jeg var da også død nervøs for at fortælle omverdenen det, fordi der netop kører serier som de unge mødre, der i manges øjne, genereliserer unge mødre. Men der er ikke program der hedder mødre på 30 år, som ikke fatter en brik og som ikke kan passe deres børn. 

Men jeg har været min opgave voksen og jeg synes selv, at jeg har været og er en rigtig god mor, selvom jeg var nervøs for at fortælle det. 

P.S. Vi forsøger at lave en baby og jeg er igen nervøs for at fortælle det, selvom jeg ikke har oplevet noget negativt! Jeg er 30 nu! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.