hvor gammel til hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

AnoMom

lineog4 skriver:

Tak for turen ned af mindernes vej. Jeg kan se på mine billeder at min yngste søn var med til st ælte (spise dejen) da han var 13 mnd. Han stod på en stol ved køkkenbordet. 

Kan se han er blevet en del bedre til det, da han var 17 mnd. 

Og kan se han "hjalp" med opvasken da han var 14 mnd  tag jer ikke af vores ødelagte køkkengulv

Årh dejlige billeder. Tak for dem :-)

min dreng kan ikk stå på en stol alene endnu. Men han kan sidde i sin højstol selvfølgelig ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2017

AnoMom

Roselil skriver:

Jeg har aldrig oplevet problemer ved det. Skallerne svir jo ikke og selve løget er jo ikke nemt at pille med fingrene

Det må prøves.

Anmeld Citér

29. september 2019

alex1n1

Jeg ved godt, at tråden her er gammel, men jeg faldt over denne guide, som jeg synes er rigtig sjov og med en masse gode info, som jeg selv har brugt.

https://gaudium.dk/boern-og-madlavning/

Jeg har sågar printet hænder-vaske-tegningen og hængt den ved køkkenvasken, så ungerne kan se, hvordan de skal gøre 

Anmeld Citér

30. september 2019

Justthinking

Min datter er 19 måneder og hun har, siden hun var 15 måneder, været med i køkkenet. 

Her holder hun på min hånd mens jeg skærer grøntsager ud, hvis jeg bruger rivejernet får hun også lov til at rive, hun rører i gryden (under skarpt opsyn), hælder ingredienser i gryden/skålen, hjælper med at smøre pizzasause ud på pizzabunden, putter fyld på mv. Kort sagt er hun med til så meget som muligt og sidder altid med på køkkenbordet når jeg laver maden. 

Når det kun er os der skal spise maden, får hun lov til at tygge lidt på grøntsagerne og så koger vi dem med alligevel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.