Et spørgsmål om løn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har fået nyt job, og har i den forbindelse forhandlet løn. Og det er simpelthen så pokkers svært synes jeg, så jeg kunne godt bruge et par andre øjne på, om det vi er nået frem til er ok. Arbejdspladsen har ingen overenskomst, så det er fuldstændig op til mig selv, at forhandle både løn og arbejdsvilkår.

Aftalen er, at jeg får 30.000 kr. før skat. Dette er jo forholdsvis pænt, men der er så ingen arbejdsgiverbetalt pension, kun 5 ugers ferie og ingen barnets sygedage. Hvis disse "goder" skal regnes ud i kr. og øre, vil det være mit bedste bud, at det vil svare til ca. 25.000 kr. om måneden, hvis man regner med 12% i pension, seks ugers ferie og ret til barnets 1. sygedag.

Som baggrund har jeg en kort videregående uddannelse (2 år), og ca. 1,5 års erhvervserfaring indenfor mit felt.
Arbejdspladsen er meget lille, så jeg kommer til at være den eneste. med min jobfunktion, og får derfor en del ansvar. Jeg har 100% flextid, så ingen aften- og nattearbejde, medmindre jeg selv vælger det.

Lyder dette mon ok? Eller rettere, ville du være tilfreds med den løn?
Jeg endte med at få det, jeg bad om, så nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, om jeg burde have krævet mere... Det er sgu ikke let!

Anonyme svar er tilladt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2017

esioul

Anonym skriver:

Jeg har fået nyt job, og har i den forbindelse forhandlet løn. Og det er simpelthen så pokkers svært synes jeg, så jeg kunne godt bruge et par andre øjne på, om det vi er nået frem til er ok. Arbejdspladsen har ingen overenskomst, så det er fuldstændig op til mig selv, at forhandle både løn og arbejdsvilkår.

Aftalen er, at jeg får 30.000 kr. før skat. Dette er jo forholdsvis pænt, men der er så ingen arbejdsgiverbetalt pension, kun 5 ugers ferie og ingen barnets sygedage. Hvis disse "goder" skal regnes ud i kr. og øre, vil det være mit bedste bud, at det vil svare til ca. 25.000 kr. om måneden, hvis man regner med 12% i pension, seks ugers ferie og ret til barnets 1. sygedag.

Som baggrund har jeg en kort videregående uddannelse (2 år), og ca. 1,5 års erhvervserfaring indenfor mit felt.
Arbejdspladsen er meget lille, så jeg kommer til at være den eneste. med min jobfunktion, og får derfor en del ansvar. Jeg har 100% flextid, så ingen aften- og nattearbejde, medmindre jeg selv vælger det.

Jeg endte med at få det, jeg bad om, så nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, om jeg burde have krævet mere... Det er sgu ikke let!

Anonyme svar er tilladt.

Ja jeg synes det er en fin løn. 

Jeg tror ikke engang jeg får så meget når jeg er færdiguddannet lige om lidt og har en længere uddannelse 

Anmeld Citér

28. februar 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Ja jeg synes det er en fin løn. 

Jeg tror ikke engang jeg får så meget når jeg er færdiguddannet lige om lidt og har en længere uddannelse 

Tak for svar.

Det er jo i bund og grund det jeg gerne vil høre 

Jeg kender ikke nogen privat, der laver det samme som mig, så jeg har absolut intet sammenligningsgrundlag.

Anmeld Citér

28. februar 2017

Anonym

Nu ved jeg ikke, hvad din uddannelse er, men jeg ville godt nok holde lidt på især det med pension. Fem ugers ferie kunne jeg nok godt leve med. Jeg ville nok helst gerne have barns første sygedag også. Det er ikke altid, min mand ville kunne tage dem, og alle bedsterne har jo også fuldtidsarbejde.

Inden for mit felt er startlønnen 26.000, men de fleste starter tættere på de 30.000. Jeg startede for eksempel på 28.000, men fik så også 11 procent i pension, seks ugers ferie (dog først optjent efter et år) og barns første sygedag (havde dog ikke børn på det tidspunkt). Derudover fik jeg tillæg for weekendvagter (havde ca en - to om måneden). Reelt fik jeg pga weekendvagterne 32.000 kroner +/-.

Men pension ville jeg prøve at forhandle ind. Det er desværre noget mange unge glemmer, fordi det ligger så langt ude i fremtiden, men det er supervigtigt! Jeg ville med glæde nøjes med fem ugers ferie, hvis jeg kunne få pension med.

Anmeld Citér

28. februar 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman

Hvad er det for et arbejde??

Anmeld Citér

28. februar 2017

Anonym

For en kort videregående uddannelse og med kun 1 1/2 års anciennitet så synes jeg at lønnen lyder god! 

Jeg har en lang videregående uddannelse og min startløn er på 23500 for 32 timer ugentligt, pension på 12% er fratrukket , 6 ugers ferie og barnets første og anden sygedag. 

Anmeld Citér

28. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke, hvad din uddannelse er, men jeg ville godt nok holde lidt på især det med pension. Fem ugers ferie kunne jeg nok godt leve med. Jeg ville nok helst gerne have barns første sygedag også. Det er ikke altid, min mand ville kunne tage dem, og alle bedsterne har jo også fuldtidsarbejde.

Inden for mit felt er startlønnen 26.000, men de fleste starter tættere på de 30.000. Jeg startede for eksempel på 28.000, men fik så også 11 procent i pension, seks ugers ferie (dog først optjent efter et år) og barns første sygedag (havde dog ikke børn på det tidspunkt). Derudover fik jeg tillæg for weekendvagter (havde ca en - to om måneden). Reelt fik jeg pga weekendvagterne 32.000 kroner +/-.

Men pension ville jeg prøve at forhandle ind. Det er desværre noget mange unge glemmer, fordi det ligger så langt ude i fremtiden, men det er supervigtigt! Jeg ville med glæde nøjes med fem ugers ferie, hvis jeg kunne få pension med.

Det med pensionen generer mig ikke så meget, det er det samme i mit nuværende job, så jeg indbetaler bare selv til pension. Så kan jeg også selv vælge hvor meget og hvilket pensionsselskab jeg vil bruge.

Barnets første sygedag er jeg rigtig ked af at give afkald på, men det rakte mine forhandlingsevner altså ikke til. Jeg er dog blevet lovet stor fleksibilitet og mulighed for at arbejde hjemmefra ved barn syg, og det må jeg så leve med. Vi har heldigvis bedsteforældre i pensionsalderen, som bor tæt på og gerne hjælper ved sygdom.

Jeg kan også godt holde seks ugers ferie, hvis jeg vil, men så er den sidste uge bare for egen regning. Jeg tror egentlig godt, at jeg kunne have fået den sidste uge mod mindre i løn, men da vi pt. er lidt økonomisk trængte, ville jeg hellere have pengene.

Anmeld Citér

28. februar 2017

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Hvad er det for et arbejde??

Jeg arbejder med webudvikling, altså hjemmesider.

Et dejligt job, hvis man som jeg er lidt nørdet og gerne vil sidde og løse sine opgaver i fred 

Anmeld Citér

28. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

For en kort videregående uddannelse og med kun 1 1/2 års anciennitet så synes jeg at lønnen lyder god! 

Jeg har en lang videregående uddannelse og min startløn er på 23500 for 32 timer ugentligt, pension på 12% er fratrukket , 6 ugers ferie og barnets første og anden sygedag. 

Ja, det er bestemt ikke altid for pengenes skyld, at man skal tage en lang uddannelse.

Indenfor mit felt tæller uddannelse generelt meget lidt, erfaring er langt vigtigere, da man simpelthen skal sidde med i hænderne for at lære det ordentligt. Og der findes masser af dygtige webudviklere, der aldrig har taget en uddannelse, da man kan lære det hele på nettet.

Anmeld Citér

28. februar 2017

Lunae

Anonym skriver:

Anonyme svar er tilladt.

Jeg tænker at det er en rigtig fin løn set i forhold til din uddannelses længde. Man kan jo altid forhandle, når man har bevist sit værd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.