Jeg har fået nyt job, og har i den forbindelse forhandlet løn. Og det er simpelthen så pokkers svært synes jeg, så jeg kunne godt bruge et par andre øjne på, om det vi er nået frem til er ok. Arbejdspladsen har ingen overenskomst, så det er fuldstændig op til mig selv, at forhandle både løn og arbejdsvilkår.
Aftalen er, at jeg får 30.000 kr. før skat. Dette er jo forholdsvis pænt, men der er så ingen arbejdsgiverbetalt pension, kun 5 ugers ferie og ingen barnets sygedage. Hvis disse "goder" skal regnes ud i kr. og øre, vil det være mit bedste bud, at det vil svare til ca. 25.000 kr. om måneden, hvis man regner med 12% i pension, seks ugers ferie og ret til barnets 1. sygedag.
Som baggrund har jeg en kort videregående uddannelse (2 år), og ca. 1,5 års erhvervserfaring indenfor mit felt.
Arbejdspladsen er meget lille, så jeg kommer til at være den eneste. med min jobfunktion, og får derfor en del ansvar. Jeg har 100% flextid, så ingen aften- og nattearbejde, medmindre jeg selv vælger det.
Lyder dette mon ok? Eller rettere, ville du være tilfreds med den løn?
Jeg endte med at få det, jeg bad om, så nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, om jeg burde have krævet mere... Det er sgu ikke let!
Anonyme svar er tilladt.
Anmeld
Citér