Mariehøne123 skriver:
helt ærligt tror jeg det er meget få raske kvinder ved deres fulde fem der forlader deres børn.
Hvad din venindes reaktion skyldes ved jeg ikke, men jeg tror et besøg hos læge vil være en god start.
Spørgsmålet er om du er tæt nok på hende og hendes mand til at være den der sætter det igang. Hvis du er ville jeg klart snakke med hende og eller manden og forsøge at hjælpe.
Slternativt ville jeg hvis du kan bare være den gode veninde der lytter uden at fordømme for det har hun nok brug for og som du skriver er der mange der tager afstand.
Stakkels kvinde hun må have det frygteligt.
Tak for svar (til alle, der har skrevet). Jeg synes ikke, at jeg personligt er tæt nok knyttet til familien til at sætte noget i gang og jeg er ikke selv perfekt. Jeg er bare bekymret både for den "store" dreng på 4 år og den lille nye baby.
Jeg er helt med på, at de færreste kvinder, der er psykisk sunde og fornuftige vil rejse fra deres børn.
Jeg forstår også sagtens at fædrene til børnene og bedstemoren gør som de gør, altså taget over for hende, når hun tilsyneladende ikke kan eller vil. Det jeg bare ikke forstår er, at ingen som er tæt på hende (hendes mor, far, kæreste eller faren til det første barn) har forsøgt at forklare hende at hendes valg ikke er superfornuftige.
Med barn nummer et var kommunen involveret, fordi sundhedsplejersken og lægen var bekymrede og det endte faktisk med at hun skiftede kommune. Jeg tror en del af hendes grund til ikke at søge hjælp er, at hun ikke har lyst til at involvere myndighederne osv igen.
Anmeld
Citér