Mmf ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

mariamiss6

jannilaursen skriver:

Okay .. hvad var det det hed ?

fondant hedder det... mærket er sikkert wilton....

http://www.specialkoebmanden.dk/shop.asp?action=productview&id=2&category=75 her var en, den er langt nede på listen, fondant ready, klar til brug. der er 680 g i.... hvis du aldrig har prøvet at bruge det før, skal du måske købe 2 pakker, så du kan rulle det tykt ud. men hvis du stoler på du kan gøre det med et tyndt lag, så tror jeg du kan nøjes med 1 pakke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

jannilaursen

mariamiss6 skriver:

http://www.specialkoebmanden.dk/shop.asp?action=productview&id=2&category=75 her var en, den er langt nede på listen, fondant ready, klar til brug. der er 680 g i.... hvis du aldrig har prøvet at bruge det før, skal du måske købe 2 pakker, så du kan rulle det tykt ud. men hvis du stoler på du kan gøre det med et tyndt lag, så tror jeg du kan nøjes med 1 pakke

jeg prøver at købe to pakker smiler
tusind tak

Anmeld

7. oktober 2009

jannilaursen

mariamiss6 skriver:

hvad med farver ?? ..hvor kan man købe det

Anmeld

7. oktober 2009

mariamiss6

jannilaursen skriver:

hvad med farver ?? ..hvor kan man købe det

http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/8/104/123/index.htm Nummer 3 på listen er en pakke med de 10 mest solgte farver.... ja det er en engelsk side, men dte kan rigtig godt betale sig... skal du have den samme farvepakke her hjemme, koster det dig 400 kroner pp.

For at finde det danske beløb du skal af med, lægger du varene i 'shoppingbaggen' og går til betaingssiden (hvor du kan se hvad du har i 'shoppingbaggen'.

Så åbner du et nyt vindue www.vekselkurs.dk og øverst til højre taster du de engelske pund ind (husk at trykke på flaget for den rette valuta) og så giver den dig beløbet i danske kroner...

Anmeld

7. oktober 2009

jannilaursen

mariamiss6 skriver:

http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/8/104/123/index.htm Nummer 3 på listen er en pakke med de 10 mest solgte farver.... ja det er en engelsk side, men dte kan rigtig godt betale sig... skal du have den samme farvepakke her hjemme, koster det dig 400 kroner pp.

For at finde det danske beløb du skal af med, lægger du varene i 'shoppingbaggen' og går til betaingssiden (hvor du kan se hvad du har i 'shoppingbaggen'.

Så åbner du et nyt vindue www.vekselkurs.dk og øverst til højre taster du de engelske pund ind (husk at trykke på flaget for den rette valuta) og så giver den dig beløbet i danske kroner...

okay
hvormeget MMF tror du man skal bruge til en bradepande.. ??
og hvilken farve bruger man til det +

Anmeld

7. oktober 2009

mariamiss6

jannilaursen skriver:

okay

Jeg ved ikke hvor meget MMF du skal bruge, men jeg ville lave 2 portioner af denne her.

100 g skum (dem til bål)
1spsk vand
1 spsk olie

30 sekunder i microovnen, rør derefter meget grundigt i det, til alle klumper er væk. hvis ikke alle klumper forsvinder, kan du give den maks 10 sekunder ad gangen, ekstra, og så røre godt i mellem hver (det må ikke bulderkoge)

og så ca. 400 g flormelis (så meget tror jeg ikke engang helt jeg bruger)

så ælter du det rigtig grundigt. I starten er det en god ting at knytte hænderne, sådan at du ælter med oversiden af fingrene, ind tiil du er sikker på at det ikke hænger fast i dine fingre mere.

husk at tage ringe og andre smykker af dine hænder...

Anmeld

7. oktober 2009

mariamiss6

jannilaursen skriver:

okay

du kan jo bruge hvilken farve du vil. det kommer jo an på hvad du vil have det til at forestille....

Anmeld

8. oktober 2009

jannilaursen

mariamiss6 skriver:

Jeg ved ikke hvor meget MMF du skal bruge, men jeg ville lave 2 portioner af denne her.

100 g skum (dem til bål)
1spsk vand
1 spsk olie

30 sekunder i microovnen, rør derefter meget grundigt i det, til alle klumper er væk. hvis ikke alle klumper forsvinder, kan du give den maks 10 sekunder ad gangen, ekstra, og så røre godt i mellem hver (det må ikke bulderkoge)

så ælter du det rigtig grundigt. I starten er det en god ting at knytte hænderne, sådan at du ælter med oversiden af fingrene, ind tiil du er sikker på at det ikke hænger fast i dine fingre mere.

Tak .. det vil jeg prøve så .

Jeg mente nu mere om faverne skulle hedde noget bestemt ? .. eller kan man godt bare købe dem ´fra supermarkederne ?

Anmeld

8. oktober 2009

jannilaursen

mariamiss6 skriver:

100 g skum (dem til bål)
1spsk vand
1 spsk olie

nu du skriver skum ? er det så skumfiduser ?

Anmeld

8. oktober 2009

mariamiss6

jannilaursen skriver:

nu du skriver skum ? er det så skumfiduser ?

ja skumfiduser.... det SKAL være dem der egner sig til bål...

Du kan godt bruge frugtfarver fra supermarkederne, men de er ikke så gode. Hvis du bruger dem skal du bruge meget mere flormelis, og du kan kun vælge mellem rød, blå, og grøn.

Hvis du regner med at prøve at lave kager i fremtiden også, så vill ejeg købe de der pastafarver jeg har linket til tidligere i tråden....

du kan også øbe dem i danmark, blandt andet hos panduro, men så har du stadig kun 4-5 farver at vælge mellem. Men hvis du kun skal bruge en rød for eksempel, så kan du sagtens nøjes med at købe en enkelt bøtte af dem herhjemme.

Skal du derimod have 10 forskellige farver, så køb dem fra linket jeg skrev tidligere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.