Nogen med forstand på barselsdagpenge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op, får I ikke mere som sygeplejersker? Det er da ikke rimeligt.

Ikke hvis du arbejder på nedsat tid og uden vagter. Som sygeplejerske tjener du pengene primært på vagterne. Altså aften, nat, weekend og helligdag. Og så kan du opnå kompetencetillæg og funktionstillæg. Men grundlønnen er ikke særlig høj. Nu er jeg på slutløn (har været uddannet i 8 år) og stiger altså ikke mere. Arbejder 32 timer kun dagtid. Får et kompetencetillæg og et funktionstillæg og får før skat 26.000 ca. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ikke hvis du arbejder på nedsat tid og uden vagter. Som sygeplejerske tjener du pengene primært på vagterne. Altså aften, nat, weekend og helligdag. Og så kan du opnå kompetencetillæg og funktionstillæg. Men grundlønnen er ikke særlig høj. Nu er jeg på slutløn (har været uddannet i 8 år) og stiger altså ikke mere. Arbejder 32 timer kun dagtid. Får et kompetencetillæg og et funktionstillæg og får før skat 26.000 ca. 

Jeg er dybt chokeret over den løn. Det virker helt vanvittigt at du ikke er bedre lønnet! 

Der burde være en langt større gulerod for plejepersonale og pædagoger, for I tager jer jo af samfundets svageste.

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er dybt chokeret over den løn. Det virker helt vanvittigt at du ikke er bedre lønnet! 

Der burde være en langt større gulerod for plejepersonale og pædagoger, for I tager jer jo af samfundets svageste.

Jeg er egentlig ok tilfreds med min løn, jeg har altid fri i weekender, helligdage og aften... og har kun 31 timer og med 2 ugentlige dage med fri kl 12.... 

Anmeld Citér

23. februar 2017

ESV

Jeg er egentlig ok tilfreds med min løn, jeg har altid fri i weekender, helligdage og aften... og har kun 31 timer og med 2 ugentlige dage med fri kl 12.... 

wow hvor arbejder du? (Spørger sygeplejerske fra en alm sengeafdeling )

til TS jo det passer meget godt at det er det du får på barselsdagpenge

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

ESV skriver:

wow hvor arbejder du? (Spørger sygeplejerske fra en alm sengeafdeling )

til TS jo det passer meget godt at det er det du får på barselsdagpenge

Hehe, jeg er ikke sygeplejerske men pædagog... hende jeg citerede nævnte at hun synes begge faggrupper fik for lidt i løn....

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym

Jeg er fuldtidsansat, og fuld dagpengeberettiget, og mister 12800 kr før skat. Jeg har regnet mig frem til, at det efter skat bliver 6000-6500 kr jeg mister. Jeg blev også lidt chokeret, og er i fuld gang med at spare op  

Jeg er uddannet socialrådgiver og har en grundløn på 29800 kr. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

HPH

Anonym skriver:

Tak for svar... jeg spare skam op, men ikke 10000 om mdr...

Det er jo heller ikke 10.000 kr du kommer til at mangle.

jeg fik 24.000kr inden barsel.

fik ca 16.000 kr på barselsdagpenge.

gik ca 1500-2000 kr ned udbetalt.

så du må lige lave regnestykket færdigt først.

men ja der er mange som har svært ved at de går så meget ned.

men husk vi er heldige at vi får noget og har muligheden.

min amerikanske kollega skulle føde 2 mdr før mig, hun var på job dagen før hun fødte og havde 6 ugers barsel, det er vilkårene i USA.

Anmeld Citér

24. februar 2017

Anonym

Det er rigtigt nok :-) Jeg er fuldtidsforsikret og fik den højeste sats, men det betød stadig, at jeg gik 10.000 kr ned UDBETALT. Ikke supersjovt, men det løber rundt. Der er ikke plads til de vilde udskejelser, men i det mindste står jeg ikke uden penge, som man ville gøre i andre lande.

Og et eller andet sted, synes jeg, det er fair, at jeg får mere i dagpenge, end en, der arbejder syv-ti timer mindre om ugen end mig. Ellers ville det jo ikke kunne betale sig at tage et fuldtidsjob.

Anmeld Citér

24. februar 2017

FrkHS

Jeg er pædagog, ansat i barselsvikariat på 32 timer som stopper op til min barsel, men fordi jeg kommer direkte fra job bliver mine barselsdagpenge også udregnet efter timetal. Vil kunne få 3600kr om ugen når jeg overgår til barselsdagpenge. Det er godt 3800 udbetalt om måneden jeg mister. Det bliver bestemt ikke en fest at være på barsel, men har da omkring 1000 kr i overskud hver måned når alle faste udgifter er betalt, hvilket havde været bedre end slet ingenting Der bliver ikke plads til vilde udskejelser under barsel, men her de sidste par måneder med løn ligger jeg til side hvad jeg kan, og så har jeg gennem den sidste tid sparet små 15.000 sammen som skal bruges til buffer i barselstiden. Jeg vælger at tro på det nok skal gå det hele. Får trods alt opfyldt mit største ønske om et barn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.