Nogen med forstand på barselsdagpenge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
18 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2017

Anonym trådstarter

Fuuuck.... jeg er målløs.....jeg er pædagog på 31 timer/ugen og får ca 24700 før skat. Nu er jeg på barsel og får alm løn indtil starten af juli... fra juli og til nov hedder det barselsdagpenge, og da jeg var i tvivl om hvad min økonomi ville være i det, ringede jeg til udbetaling dk... de oplyser mig om at mit ugentlige beløb/sats er 3557... FØR skat... altså 14228 kr... damen sagde det hang sammen med at jeg kun har 31 timer

kan det virkelig passe? Det er 10000 kr før skat jeg mister����

nogen der har forstand på det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

Anonym

Det passer meget godt. Det var det samme som jeg mistede. Sygeplejerske. Tjener ca. det samme. Der skal spares op til det. Og ellers kan man være tvunget til ikke at holde sin barsel på barselsdagpenge, hvis ikke det kan køre rundt økonomisk. Du er jo sådan set ikke tvunget til at holde barsel på barselsdagpenge. Sorry det bliver sagt på sådan en måde. Men det er realiteten.  Jeg sparede selv op til det inden graviditet så dey ikke føltes så hårdt at gå ned i indkomst. Men det kan du jo desværre ikke bruge til så meget lige nu. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det passer meget godt. Det var det samme som jeg mistede. Sygeplejerske. Tjener ca. det samme. Der skal spares op til det. Og ellers kan man være tvunget til ikke at holde sin barsel på barselsdagpenge, hvis ikke det kan køre rundt økonomisk. Du er jo sådan set ikke tvunget til at holde barsel på barselsdagpenge. Sorry det bliver sagt på sådan en måde. Men det er realiteten.  Jeg sparede selv op til det inden graviditet så dey ikke føltes så hårdt at gå ned i indkomst. Men det kan du jo desværre ikke bruge til så meget lige nu. 

Tak for svar... jeg spare skam op, men ikke 10000 om mdr...

Anmeld Citér

23. februar 2017

lineog4

Selvom man er fuldtidsforsikret får man "kun" barsel for sin ansættelsesgrad med 31 timer er du ansat ca 84% og får derfor "kun" 84% af den almindelige dagpengesats. Hvis du nu blev arbejdsløs ville du få 100% fordi du har forsikret dig på fuldtid, men du går på barsel fra en nedsat tid (det er logikken for du får mindre på barselsdagpenge).

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Selvom man er fuldtidsforsikret får man "kun" barsel for sin ansættelsesgrad med 31 timer er du ansat ca 84% og får derfor "kun" 84% af den almindelige dagpengesats. Hvis du nu blev arbejdsløs ville du få 100% fordi du har forsikret dig på fuldtid, men du går på barsel fra en nedsat tid (det er logikken for du får mindre på barselsdagpenge).

Kunne jeg så ikke være arbejdsløs i 4 mdr���� ej, er helt afklaret med at gå ned... var bare chokeret over at det var SÅ meget..

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym

Ja, det er rigtig ærgerligt. Og noget man skal tænke på i lang tid i forvejen. Min mand arbejdede også 70 timer om ugen i vintertjeneste i den periode. Altså salte veje plus sit alm. job. Hvilket betød at han kunne blive tilkaldt på alle tider af døgnet så jeg stod for alt alene derhjemme. Men vi prioriterede også, at jeg kunne gå hjemme så lang tid som muligt med det lille pus. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Kunne jeg så ikke være arbejdsløs i 4 mdr���� ej, er helt afklaret med at gå ned... var bare chokeret over at det var SÅ meget..

Derfor der også er mange der går på fuld tid når de ved de planlægger barn eller når de er gravide for det handler om et gennemsnit af de sidste 4 mnd (tror jeg nok). 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Derfor der også er mange der går på fuld tid når de ved de planlægger barn eller når de er gravide for det handler om et gennemsnit af de sidste 4 mnd (tror jeg nok). 

Fisk.... men jeg har/havde ikke mulighed for bare lige at gå op i tid....  og det skal nok gå, synes som sagt bare at det er vildt det er så meget...

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym

Ja det er udregnet på dit timetal.  

Jeg er i en 30 timers aftenvagt og ses som fuldtids ansat i foa og ligende. 

Men barsel var kun 30 timer :-(  det var noget af et cirkus i starten at finde frem til at juridisk er man ikke på fuld tid i deres system.  

Anmeld Citér

23. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op, får I ikke mere som sygeplejersker? Det er da ikke rimeligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.