Jeg skal da lade ham spise, ikke? Hvor meget spiser jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2009

Henriette72

Eva skriver:

Han indhenter da bare dte forsømte...og ja da, selvfølgelig skal han bare spise, hvem vil sulte sine børn eller den anden vej rundt tvinge dem. Jeg er sikker på de sev regulerer og meget bedre end os voksne..
Knus Eva,,

Tilslutter mig Eva's svar. Lad ham endelig spise. Drengen vokser og er sulten og det er godt at have et "depot" hvis han skulle blive småt-spisende igen

Knus Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

netdaddy

Begræns ALDRIG dit barns indtag af mad.

Hos os går vi efter devicen: Lad barnet bestemme HVOR MEGET der skal spises, men forældrene HVAD der skal spises.

Vores søn har lige haft en uges sygdom med høj feber og væske på ørerne og efter han er blevet rask og frisk igen, så spiser han også ekstremt godt, så man nærmest synes det er helt pinligt når man er i byen med ham (ej pjat - det er skønt han spiser så godt), og det er uanset hvad man sætter for ham....bare det smager af noget.
Det har så også betydet at han ikke drikker ret meget af hans godnat-flaske, som vi så småt er begyndt at skære ned på, men alligevel sover igennem om natten fra kl. 19.30 og til vi er nødt til at vække ham kl. 7 om morgenen på hverdage. I weekenden får han lov at sove til han vågner selv, hvilket normalt er et sted mellem kl. 8 og 9.

Luksus-situation? Ja i den grad - men vi nyder det!!!

Vi kunne aldrig finde på at sige nu må du ikke få mere.
Børn spiser det de har behov for, og siger selv fra når de ikke kan mere - på den måde er de meget genialt indrettet.

Anmeld

7. oktober 2009

brumbasse

Enig, lad ham endelig spise (æde) alt det han vil.
Min dreng på nu 2 år har altid spist godt og tager nemt 10 kartofler til aftensmad. Han er ikke tyk men bestemt heller ikke tynd, en rigtig lille bryder der tromler afsted fra han vågner og siger "morgenmad" som det første.

Bon appetit!

Anmeld

7. oktober 2009

malou

Tanja.. skriver:

Sjovt det her indlæg kom nu  Har lige tænkt det samme om min  søn .. Han er 6 mdr og har været i gang med rigtig mad i halvanden måned nu ... Men hold op nogle portioner han pludselig kan sætte til livs , uanset om det er øllebrød, havregrød eller grøntsagsmos ...   Har de godt af at indtage så meget på en gang ????  

Victor åd også som sindsyg fra 4 md´s alderen. Nu når vi nærmer os de 11 md .. er han blevet rigtig sær og kræsen ang. hans mad. Hmmm. Før ville han spise alt.. og han elskede mad. Nu skal jeg være heldig hvis han vil have andet end frugt og ris kager.. jeg er lidt frustreret. Det er lige startet.. hmm jeg tror jeg laver en tråd...

knus til dig 

Anmeld

7. oktober 2009

Mca<3

malou skriver:

Victor åd også som sindsyg fra 4 md´s alderen. Nu når vi nærmer os de 11 md .. er han blevet rigtig sær og kræsen ang. hans mad. Hmmm. Før ville han spise alt.. og han elskede mad. Nu skal jeg være heldig hvis han vil have andet end frugt og ris kager.. jeg er lidt frustreret. Det er lige startet.. hmm jeg tror jeg laver en tråd...

knus til dig 

Øv ,,  Det er da underligt og irriterende ...

Man vil jo så gerne kokkerere sund kost til dem  

Pas endelig på ikke at gøre det til et problem ,det blev det for min datter .. Hun levede 1 år på rugbrød og youghurt   Hun er nu helt normal i dag

Anmeld

7. oktober 2009

Vingummien

Henri84 skriver:

Ja, måske et lidt dumt spørgsmål... Men Elias spiser som aldrig før for tiden... Vi er jo vant til han ikke rigtig vil spise overhovedet når han er syg, så det er lidt en ny situation... Men altså nu er det sådan at folk begynder at spørge om de skal stoppe ham, for han bliver bare ved... Indtil videre har vi sagt nej, men nu kommer jeg helt i tvivl

Eksempel på en dag kan være:

Morgenmad: 1 stor skål havregryn med lidt frugt til, tilbydes letmælk til maden...

Formiddag: 2 grovboller med smør, 1 banan, tilbydes vand

Middag: 4 hele stykker rugbrød med pålæg + en masse grøntsager, tilbydes letmælk

Eftermiddag: 2 grovboller, knækbrød, flute eller lignende, 1-2 stk. frugt og masser af grøntsager

Aften: (eks. fra mandag) 8 store kartofler med sovs, 1 skive flæskesteg, 4 kogte gulerødder og en masse bønner...

Nat/tidlig morgen: 2-3 gange amning...

Han er ved at få nogle rigtig gode kinder igen, ved ikke hvad han vejer da vi ikke har vægten her i den nye lejlighed, men han har jo hele tiden lagt under gennemsnittet i vægten.... For nogle uger siden vejede han 9,4 kg og var 80 cm, men tror i hvert fald det må hedde 10+ nu...

Spiser jeres også så meget?? Jeg skal da bare lade ham spise ikke? Eller skal vi prøve at begrænse det bare en smule?

Man kan vidst godt sige han har en god appetit for tiden
Han er forresten 13 mdr...
Hvor meget spiser jeres?

Du skal da lade ham spise, Emil grov æder virkelig også rigtig meget. Han har været oppe på det samme og har aldrig sagt nej da jeg ikke ønsker han får en forkert holdning til maden. Nu er han inde i en perioede hvor han så spiser lidt mindre. Men han har alligevel ikke taget på siden juni, derimod tabt sig 200g fordi han har været så syg, så kun godt han spiser så meget vil jeg da sige. Men begynder han at ligne en bolle skal du nok snakke med en læge eller sp om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.