Jeg skal da lade ham spise, ikke? Hvor meget spiser jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Henri84

Ja, måske et lidt dumt spørgsmål... Men Elias spiser som aldrig før for tiden... Vi er jo vant til han ikke rigtig vil spise overhovedet når han er syg, så det er lidt en ny situation... Men altså nu er det sådan at folk begynder at spørge om de skal stoppe ham, for han bliver bare ved... Indtil videre har vi sagt nej, men nu kommer jeg helt i tvivl

Eksempel på en dag kan være:

Morgenmad: 1 stor skål havregryn med lidt frugt til, tilbydes letmælk til maden...

Formiddag: 2 grovboller med smør, 1 banan, tilbydes vand

Middag: 4 hele stykker rugbrød med pålæg + en masse grøntsager, tilbydes letmælk

Eftermiddag: 2 grovboller, knækbrød, flute eller lignende, 1-2 stk. frugt og masser af grøntsager

Aften: (eks. fra mandag) 8 store kartofler med sovs, 1 skive flæskesteg, 4 kogte gulerødder og en masse bønner...

Nat/tidlig morgen: 2-3 gange amning...

Han er ved at få nogle rigtig gode kinder igen, ved ikke hvad han vejer da vi ikke har vægten her i den nye lejlighed, men han har jo hele tiden lagt under gennemsnittet i vægten.... For nogle uger siden vejede han 9,4 kg og var 80 cm, men tror i hvert fald det må hedde 10+ nu...

Spiser jeres også så meget?? Jeg skal da bare lade ham spise ikke? Eller skal vi prøve at begrænse det bare en smule?

Man kan vidst godt sige han har en god appetit for tiden
Han er forresten 13 mdr...
Hvor meget spiser jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Honningblomst

Han indhenter da bare dte forsømte...og ja da, selvfølgelig skal han bare spise, hvem vil sulte sine børn eller den anden vej rundt tvinge dem. Jeg er sikker på de sev regulerer og meget bedre end os voksne..
Knus Eva,,

Anmeld

6. oktober 2009

Valle81

Henri84 skriver:

Ja, måske et lidt dumt spørgsmål... Men Elias spiser som aldrig før for tiden... Vi er jo vant til han ikke rigtig vil spise overhovedet når han er syg, så det er lidt en ny situation... Men altså nu er det sådan at folk begynder at spørge om de skal stoppe ham, for han bliver bare ved... Indtil videre har vi sagt nej, men nu kommer jeg helt i tvivl

Morgenmad: 1 stor skål havregryn med lidt frugt til, tilbydes letmælk til maden...

Middag: 4 hele stykker rugbrød med pålæg + en masse grøntsager, tilbydes letmælk

Eftermiddag: 2 grovboller, knækbrød, flute eller lignende, 1-2 stk. frugt og masser af grøntsager

Aften: (eks. fra mandag) 8 store kartofler med sovs, 1 skive flæskesteg, 4 kogte gulerødder og en masse bønner...

Han er ved at få nogle rigtig gode kinder igen, ved ikke hvad han vejer da vi ikke har vægten her i den nye lejlighed, men han har jo hele tiden lagt under gennemsnittet i vægten.... For nogle uger siden vejede han 9,4 kg og var 80 cm, men tror i hvert fald det må hedde 10+ nu...

Spiser jeres også så meget?? Jeg skal da bare lade ham spise ikke? Eller skal vi prøve at begrænse det bare en smule?

Hvor meget spiser jeres?

Øjj det er meget mad, det er mere end hvad jeg spiser på en dag:0)

Skal ikke gøre mig klog på om det er meget eller lidt, men min datter har aldrig spist så meget:0)

Ved ikke om du skal begrænse det, men synes heller ikke han må tage for mget på:0)

Det er jo sundt det han får:0)

Men mavesækken udvider sig jo i takt med at han spiser mere og mere, og jo større den bliver jo mere skal der til for at mætte.

Tænker lidt at han nok bare spiser fordi han ELSKER mad, men ikke så meget fordi at han er så sulten at han har brug for alt det mad. så tror godt at du vill kunne skære lidt ned på det af gangen, og derved vænne mavesækken til at der kommer det mindre mad:0)

Men ellers ville jeg ringe til SP og spørge:0)

Men dejlgit at høre om en sund og rask dreng, der bare ELSKER mad:0)

Anmeld

6. oktober 2009

Nybagt mor

He he - kom lige tilfældigt til at læse dit indlæg - og sikke en en sulten/madglad lille gut du har dig

Er jo mere end hvad jeg får dagligt - så ret godt klaret synes jeg

Christine, 37+1

Anmeld

6. oktober 2009

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Hvor meget spiser jeres?

Først vil jeg sige vi er lidt misundelige på jer... For hold da op en appetit, de plejer jo selv at regulere hvor meget og hvad de spiser. Og så længe i ikke tvinger det i ham og han spiser af fri vilje er det vel ok...
Tror ikke du skal være bekymret, måske han blot er igang med det næste tigerspring... Frederic er også 13 mdr og har endelig rundet 10 kg og blot taget 1 kg på - på ½ år, men er ligeledes vokset 10 cm. så den siger 85 cm og 10,2 kg. Han har altid været en småt spisende dreng.

morgenmad: 1 dl hjemmelavet hirseflager grød, med frugt mos på og sødmælk til.

Formiddag: ½ bolle eller frugt og vand til ( DP)

Middag: 1 skive brød med pålæg og vand til (DP)

Eftermiddag: frugt eller ½ bolle og vand til (DP) herhjemme får han gerne juice til.

Aftensmad: 1-2 kartofler, sovs, 1 skive / 1 frikadelle / ½ kylling fillet eller lign, masser af grønsager og vand / juice/ mælk / eller tynd saft.

Anmeld

6. oktober 2009

LotteGabriella

Henri84 skriver:

Hvor meget spiser jeres?

Damn han kan sgu spise da

Daniella er 14 mdr. og spiser:

morgenmad:
en alm, potion yoghurt med frugt og havregryn, tilbydes vand

formniddag:
1/2 bolle + frugt, tilbydes mælk og vand

frokost:
4 halve stykker rugbrød, tilbydes mælk

eftermiddag:
1/2 bolle og frugt, tilbydes vand og mælk

aften:
2-3 små kartofler + 1 frikadelle og f.eks. blomkål, tilbydes mælk

Anmeld

6. oktober 2009

4xGreve

søde ven du må aldrig begrænse hans mad for lige nu danner han sig et godt lager til hvis han nu skulle komme ud for ikke at ville spise igen...

ENGANG spiste daniella også vildt godt og vi fik at vide at vi skulle begrænse hendes mad og siden da har hun ikke gidet mad siden da har hun hadet det...

Han skal selv lære at sige til og fra og jeg tror ikke du skal været bekymret nærmer bare glad og lette, nyd det så længe det var og bare slap af...

Jeg vil være kanon stolt hvis det var min lille pige jeg misunder dig utrolig meget...

NYD DET

Anmeld

6. oktober 2009

Mca<3

Sjovt det her indlæg kom nu  Har lige tænkt det samme om min  søn .. Han er 6 mdr og har været i gang med rigtig mad i halvanden måned nu ... Men hold op nogle portioner han pludselig kan sætte til livs , uanset om det er øllebrød, havregrød eller grøntsagsmos ...   Har de godt af at indtage så meget på en gang ????   

Anmeld

6. oktober 2009

4xGreve

Tanja.. skriver:

Sjovt det her indlæg kom nu  Har lige tænkt det samme om min  søn .. Han er 6 mdr og har været i gang med rigtig mad i halvanden måned nu ... Men hold op nogle portioner han pludselig kan sætte til livs , uanset om det er øllebrød, havregrød eller grøntsagsmos ...   Har de godt af at indtage så meget på en gang ????  

Tror meget hurtigt du finder ud af det hvis de ikke kan, for det kan vise sig i deres af. og om de har mave smerter, opkast mm.

Altså tror man skal lyttelidt til deres børn i den alder og evt. tag kampene sener, ens læge skal nok fortælle en hvis ens barn er overvægtig mm.

Og når de ikke er ældre så er det heller ikke tidspunktet at begyndte at begrænse deres mad (bare min mening)...

Anmeld

7. oktober 2009

Mca<3

WiitrioeN skriver:

Tror meget hurtigt du finder ud af det hvis de ikke kan, for det kan vise sig i deres af. og om de har mave smerter, opkast mm.

Altså tror man skal lyttelidt til deres børn i den alder og evt. tag kampene sener, ens læge skal nok fortælle en hvis ens barn er overvægtig mm.

Og når de ikke er ældre så er det heller ikke tidspunktet at begyndte at begrænse deres mad (bare min mening)...

Du har nok ret ,, Jeg er mest bange for om jeg pludselig bliver helt stoppet   I går spiste han mos af en kæmpe bagekartoffel og en stor gulerod , det er en stor portion for en dreng på 6 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.