At "huske" den store (søger råd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2017

Skouboe

Jeg tænker sagtens at du kan putte den lille lidt før den store, så I kan have en halv time sammen om aftenen. Derudover kan du fx lave mad sammen med børnene på på skift, eller bare involvere den store mere i ting du laver sammen med den lille, som fx spille et spil eller lignende. Gå en tur på legepladsen med dem begge to. Prøv at tænke lidt kreativt. Det er som regel de små ting, der gør en forskel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg tænker sagtens at du kan putte den lille lidt før den store, så I kan have en halv time sammen om aftenen. Derudover kan du fx lave mad sammen med børnene på på skift, eller bare involvere den store mere i ting du laver sammen med den lille, som fx spille et spil eller lignende. Gå en tur på legepladsen med dem begge to. Prøv at tænke lidt kreativt. Det er som regel de små ting, der gør en forskel.

Det har du ret i. Vi har også gjort en del i at fodre fugle og lufte hunde sammen, men det som jeg også skrev svært at give den store den opmærksomhed hun også har brug for, pga. den lille. 

Den lille kan ikke sidde stille to minutter og er sindsygt morsyg. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Skouboe

Anonym skriver:

Det har du ret i. Vi har også gjort en del i at fodre fugle og lufte hunde sammen, men det som jeg også skrev svært at give den store den opmærksomhed hun også har brug for, pga. den lille. 

Den lille kan ikke sidde stille to minutter og er sindsygt morsyg. 

Jeg tænker, at det for dig også er et spørgsmål om, at sætte flere grænser for lillesøster, og ikke lade hende få førsteret til dig altid, bare fordi hun er den lille. Som 3årig er man altså ret stor,  og kan en hel del selv, og man begynder også så småt at kunne behovsudsætte. 

"Ja skat, jeg vil gerne lege med LEGO med dig på et andet tidspunkt, men lige nu tegner jeg sammen med din storesøster,  så du må sætte dig her og lege med det selv. "

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.