Anonym skriver:
Nogen som har prøvet dette, som vil dele deres forløb med mig? Og fortælle hvordan det føltes? Og hvordan de opdagede det?
Er ikke sikker på jeg er gravid, men hvis jeg er kunne jeg godt mistænke det var uden for livmoderen 
Ja, det vil jeg da gerne 
Lykken var stor, da vi efter 11 måneders prøven endelig stod med en positiv graviditetstest. Jeg havde ingen andre symptomer end (meget) ømme bryster.
Pludselig en morgen (var vist 7 uger henne), vågner jeg af smerter i underlivet. Får kæmpet mig ud på toilet, da jeg først tror, at det er en slem tissetrang. Det var det så ikke. Kunne næsten ikke rejse mig fra toilettet igen. Græd og græd og skreg vist også, fik kæmpet mig ind til min kæreste (med mange stop for at læne mig op af noget i bare smerte). Får vækket ham, og siger at et eller andet er HELT galt her. Uden at overdrive, så føltes det som om, at der var en der jog sin hånd op i mit underliv, og bare trak ALT indvendigt ud. Har aldrig haft så stor en smerte i mit liv før.
Får ringet til skadestuen, de sender så en lægevagt ud. Han lytter lidt til mig og kan se den er helt gal. Jeg har så store smerter, at jeg næsten kaster op, og sveddråberne PIPLER ud fra panden. Lægen ringer til gynækologisk afdeling, og jeg får en tid kl 11 (her er kl. 7, og kan næsten ikke overskue hvordan jeg skal klare mig indtil kl 11)
lægen går. Min kæreste hjælper mig i bad, da jeg er helt gennemblødt af sved pga. smerter. Jeg får slubret lidt yoghurt og nogle panodiler i mig (efter råd fra lægen)
Kl 11 sidder vi på skadestuen. Gynk. er forsinkede, og jeg kommer ind ca 11.30. Først er der en der scanner mig indvendigt. Det gjorde SÅ ondt, for hun stod virkelig og moslede med den frem og tilbage, for at kunne se noget. Hun ser så hjerteblink, og vi er selvfølgelig lettede. Men hun vil lige have en overlæge til at se på det også. Den anden læge kommer så ind, og kan se det samme. Dog sidder den lille spire bare forkert, nemlig i min højre æggeleder.
Jeg bliver så indlagt og kommer i hospitalstøj osv. Da jeg desværre ikke lige havde regnet med at skulle på et operationsbord senere den dag, havde jeg jo drukket lidt vand og spist 3 skeer yoghurt. Oven i det, kom der på samme tid en kørsel 1, så måtte vente/faste i 6-7 timer, inden jeg ca 18.30 kom på operationsbordet. Kl ca 21 var jeg færdig det havde taget lidt længere tid, da de ikke kunne stoppe blødningen fra min æggeleder. Det resulterede så i, at de efter en halv time, hvor de havde prøvet at redde den, blev nødt til at fjerne den.
Var frisk nok til selv at ringe efter min kæreste og forældre fra opvågningsstuen (dette kan jeg dog ikke huske). Ca kl 24 fik jeg lov at tage hjem, efter at have vist, at jeg kunne gå lidt/selv komme på toilet.
i de efterfølgende dage, kunne jeg kun ligge på sofaen. Var SÅ øm og hævet at jeg blev nødt til at klippe mine trusser op i siden. Min kæreste gjalt mig op og med i sofaen, hjalp mig på toilet osv. Var sygemeldt fra job i 2 uger tror jeg (står i butik, og kunne ikke holde til at stå/gå i otte timer dagligt. Kunne desuden ikke være i andet end natbukser).
Jeg havde også utroligt ondt i højre skulder et par dage efter. Det er meget normalt. De pumper nemlig ens mave fuld af luft, når de skal operere, og det er ikke altid den luft kommer ud samme vej. Så den kan vandre i kroppen, og DET gør dælme ondt.
Puha det blev en lang smører. I dag knap to år efter har jeg det godt. Men det er først nu (november 2016), jeg har haft mod på at prøve projekt baby igen (det skal lige siges, at jeg blev gravid igen i cyklussen lige efter GUL - det endte dog i en SA, og jeg endte med en sorgreaktion/depression.
Jeg håber virkelig ikke, at du er på vej mod en GUL. Men vil lige sige, at jeg altså har hørt om piger, der ikke havde så slemt et forløb som jeg selv havde