Barn skal undvære mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2017

Anonym

stofedo skriver:

Ikke overraskende med sådan en udmelding.

hvis mit forhold til hende skal være tæt nok til de kan forsvares hub bor hos mig til sig, så krævet det jeg skal lege far mir og børn med en kvinde jeg ikke kan lide på bekostning af min egen familie. Derudover bor jeg for langt væk fra barnet til jeg kan hente og bringe fra vuggestue hvis jeg også skal passe mit job.

den situation er anderledes når mit nye hus er færdig. Kan ikke gøre meget mere inden da. Jeg vil ikke prioritere mit barn på gule plader over min egen familie.

når hun er gammel nok til at bo ved mig i perioder er sagen en helt anden.

moderen har truffet en meget egoistisk beslutning, og så er min holdning blot hun må være sit ansvar bevidst. 

Fy for pokker en udmelding. At kalde sit eget kød og blod for et barn på gule plader. 

DU har selv været med til at lave hende. Uanset om hun har løget om p-piller osv. Så kunne du have puttet en regnfrakke på dyret hvis du ikke ville være far til et barn uden at have forhold til kvinden. Du har selv været med til at sætte dig i situationen. 

Jeg har ikk mere at sige for det er ikke pæne ting jeg har at sige om mænd som dig og så holder jeg hellere min mund. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

stofedo

Anonym skriver:

Fy for pokker en udmelding. At kalde sit eget kød og blod for et barn på gule plader. 

DU har selv været med til at lave hende. Uanset om hun har løget om p-piller osv. Så kunne du have puttet en regnfrakke på dyret hvis du ikke ville være far til et barn uden at have forhold til kvinden. Du har selv været med til at sætte dig i situationen. 

Jeg har ikk mere at sige for det er ikke pæne ting jeg har at sige om mænd som dig og så holder jeg hellere min mund. 

Så er fortolkningen af et barn på gule plader måske forskelligt. Jeg troede et barn på gule plader godt kunne være ens biologiske barn hvis det bor hos moderen.

når det er sagt tror jeg mange kunne have forstået hvis jeg helt havde afskåret forbindelsen til barnet.

men tak for dit saglige input, håber ikke du bidrager yderligere i denne tråd��������

Anmeld Citér

15. februar 2017

Carina:-)

stofedo skriver:

Jeg har en tid hos børnepsykologen tirsdag, så må jeg håbe hun kan rådgive.

ville I herinde kunne finde på at rejse fra jeres datter når hun ikke er ældre?

Nej det ville jeg ikke 

Men jeg ville hellere ikke fravælge at blive en primær omsorgsperson til mit barn med den undskyldning at det så ville gå udover min familie . 

Du valgte at være en del af den lille piges liv . 

Det burde ud nok have ladet være med med tanke på hvor lidt du prioritere hende 

Det er enormt søgt at pege fingre af hendes mor velvidende at du da heller ikke priotere hende.

Bare det at du siger " går udover min familie " din datter burde være en stor del af det du kalder familie. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Abracadabra

stofedo skriver:

Jeg har en tid hos børnepsykologen tirsdag, så må jeg håbe hun kan rådgive.

ville I herinde kunne finde på at rejse fra jeres datter når hun ikke er ældre?

Næh. Jeg var/er sygeligt klistret til mit afkom.

Men dét gør ingen forskel!! Du er nødt til at forstå, at medmindre du selv vil have din datter boende, har du ingen sanktionsmuligheder.

Tal med børnepsykologen om din rolle, men hold bolden på egen banehalvdel.

Anmeld Citér

15. februar 2017

modesty

Så er fortolkningen af et barn på gule plader måske forskelligt. Jeg troede et barn på gule plader godt kunne være ens biologiske barn hvis det bor hos moderen.

når det er sagt tror jeg mange kunne have forstået hvis jeg helt havde afskåret forbindelsen til barnet.

men tak for dit saglige input, håber ikke du bidrager yderligere i denne tråd��������

Du laver et indlæg der mistænkeligt meget lugter af at du har knaldet (ubeskyttet) udenom (jeg siger ikke at dette nødvendigvis er tilfældet men sådan læses det), du siger at du ikke vil prioritere din egen datter, du vil via myndighederne tvinge barnets mor til at lægge sit liv om - og så tillader du dig - flere gange - at have attitude over at folk i tråden er uenige med dig? Dude. Helt ærligt.

For at svare på dit spørgsmål: hvis ikke du selv er villig til at tage din datter, er der ikke noget du kan gøre. Og jeg vil råde dig til at se hende så meget som muligt i perioden, evt i hendes eget hjem. Det vil alt andet lige være bedst for både hende og dig at I knytter så tæt et bånd som muligt.

Anmeld Citér

15. februar 2017

stofedo

modesty skriver:

Du laver et indlæg der mistænkeligt meget lugter af at du har knaldet (ubeskyttet) udenom (jeg siger ikke at dette nødvendigvis er tilfældet men sådan læses det), du siger at du ikke vil prioritere din egen datter, du vil via myndighederne tvinge barnets mor til at lægge sit liv om - og så tillader du dig - flere gange - at have attitude over at folk i tråden er uenige med dig? Dude. Helt ærligt.

For at svare på dit spørgsmål: hvis ikke du selv er villig til at tage din datter, er der ikke noget du kan gøre. Og jeg vil råde dig til at se hende så meget som muligt i perioden, evt i hendes eget hjem. Det vil alt andet lige være bedst for både hende og dig at I knytter så tæt et bånd som muligt.

Jeg har ikke været utro, mødte min kæreste mit komme de barns mor 14 dage efter dette one Night. Min kæreste har 2 børn.

3 måneder inde i forholdet og midt i nyforelskelsen, smider moderen denne bombe, og jeg har prioriteret min kæreste og den fremtid jeg stifter med hende, minimum lige så højt som mit biologiske barn.

kan godt høre mødrene herinde er noget farvede

Anmeld Citér

15. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Nu lyder det ikke til at du selv prioriterer din datter særligt højt, så pak din forargelse væk. Helt ærligt, så kunne jeg måske godt finde på at gøre det samme som hende, hvis det betød meget for min fremtid, der tænker jeg på uddannelse, job og det at være selv forsøgende.

Anmeld Citér

15. februar 2017

stofedo

modesty skriver:

Ville lige kommentere på det du kalder attitude.

jeg er bestemt lydhør overfor alle i put, men hvis der bliver svaret i en meget negativ og usaglig tone, så er det vil fair at besvare det medfarne lidt "attitude"

Det barn er kommet til verden, en beslutning der er taget uden min involvering. Jeg har truffet en del svære og barske beslutninger for at jeg på sigt kan være en god far for dette barn. På kort sigt er det simpelthen bare ikke muligt, og der er nu. Holdning blot at man some mor der har truffet denne beslutning, også bør prioritere barnet over et skoleophold så tidligt i barnets udvikling.

jeg vil vende det med professionelle istedet, da jeg synes svarene er meget farvede. 

Tak for input, som jeg tager til efteretning trods alt.

Anmeld Citér

15. februar 2017

stofedo

Carina:-) skriver:

Nej det ville jeg ikke 

Men jeg ville hellere ikke fravælge at blive en primær omsorgsperson til mit barn med den undskyldning at det så ville gå udover min familie . 

Du valgte at være en del af den lille piges liv . 

Det burde ud nok have ladet være med med tanke på hvor lidt du prioritere hende 

Det er enormt søgt at pege fingre af hendes mor velvidende at du da heller ikke priotere hende.

Bare det at du siger " går udover min familie " din datter burde være en stor del af det du kalder familie. 

Barnet er kommet ind fra højre. Jeg har ikke haft mulighed for at gøre det bedre end tilfældet er. Jeg har dog ved at lave en base der kan hjælpe os alle i fremtiden.

hvordan skal jeg passe et barn som skal køres i vuggestue 1,5 time fra mit eget job, som derudover også indebærer meget rejseaktivitet. plus vi har 2 værelser til 3 børn inklusiv en spæd. Det vil være meget svært at få til at harmonere. Derudover siger alle fagfolk at barnet skal passes i sine vante rammer, hvilket vil sige jeg skal prioritere 2,5 måned i en anden lejlighed, fremfor at være sammen med mit nyfødte barn og ellers hjælpe til med daglige pligter i et hjem hvor de 2 andre børn ligeledes skal til fritidsaktiviteter og lign.

jeg beder om input til om jeg bør besøge barnet i moderens skoleperiode og hvor meget og om det er skidt for barnet.

Jeg synes simpelthen I er lidt for ensidet i jeres holdninger og rådgivning. tak for input dog

Anmeld Citér

15. februar 2017

lineog4

Hvis nu moren var sygeplejerske med aftenvagter eller for den sags skyld kassedame i Bilka, kunne hun sagtens have er skema der gjorde hun ikke så barnet 3 aftener om ugen som inden historie, ville du så også råde hende til at sige sit arbejde op?

Nej det er så sandelig ikke optimalt, optimalt boede din datter med mor og far og mor var færdiguddannet og havde job fra 8-16 med ingen transport og det samme havde far og så levede de som en skøn kernefamilie. Men det er ikke tilfældet og så skal det jo fungere. Du vil ikke eller kan ikke tage mere del så er det jo fantastisk der en moster der kan og vil hjælpe mor så hun kan tage sin uddannelse og forsørge jeres datter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.