Sfo hvem betaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.940 visninger
23 svar
6 synes godt om
15. februar 2017

Dorthe1986

Hej 

Jeg har en søn der skal starte skole til august og jeg har et spørgsmål. Jeg har kun brug for eftermiddagsmodulet i sfo'en. Hans far vil dog skulle bruge morgenmodulet 4 gange om måneden, måske mindre. Jeg tænkte så at hvis jeg så betalte eftermiddag, som han også bruger, så kunne han så betale morgen, hvilket jeg aldrig ville få brug for. Det ville han gerne, men nu vil han ikke.

Jeg ved jeg har pligt til at afholde visse udgifter, da jeg har bopælsretten. Men kan jeg blive pålagt at melde ham i morgen-sfo og betale det modul også? 

Det handler ikke om hvorvidt det er fair eller hvad, jeg vil bare gerne vide hvordan reglerne er? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

A-1995

Umibbelbart vil jeg mene at du skal betale ja.

Anmeld Citér

15. februar 2017

Rauw

Betaler faren børnepenge? For så skal du betale SFO også selv om det kun skal bruges når far har ham. Hvis han ikke betaler børnepenge så mener jeg at han selv skal betale. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Bebsen

Her blev løsningen at far betalte halvdelen. Jeg har ikke brug for min søn er i SFO(han vil dog enormt gerne). Han går så os på friskole, så jeg betaler skolepenge og halvdelen af SFO 

Anmeld Citér

15. februar 2017

Dorthe1986

okay tak for svar. Ja han betaler børnebidrag, men troede ikke jeg kunne blive pålagt at betale for noget han har brug for. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

alenemor42

Det giver ikke mening at skulle betale for et sdo mudul som kun skal bruges 4 gange om måneden og så udelukkende af far. Uanset om han betaler børnebidrag eller ej må far da selv betale for sfo han udelukkende har brug for. Vil han ikke må han da selv finde en anden løsning.

Kan slet ikke se hvad børnebidraget har med det at gøre... og uanset skal mor da ikke betale for en del som hun ikke vil benytte

Jeg ville bede far selv finde en løsning og så melde ham til eftermiddags modulet

Anmeld Citér

15. februar 2017

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis du ikke skal bruge det, så tror jeg ikke du skal betale for det, men spørg statsforvaltningen

Anmeld Citér

15. februar 2017

PernilleogLouis

Min dreng er aldrig på SFO når han er hos mig men er det 3-4 gange om måneden når han er hos sin far og det er mig der betaler for hans plads

Anmeld Citér

15. februar 2017

lineog4

Dorthe1986 skriver:

Hej 

Jeg har en søn der skal starte skole til august og jeg har et spørgsmål. Jeg har kun brug for eftermiddagsmodulet i sfo'en. Hans far vil dog skulle bruge morgenmodulet 4 gange om måneden, måske mindre. Jeg tænkte så at hvis jeg så betalte eftermiddag, som han også bruger, så kunne han så betale morgen, hvilket jeg aldrig ville få brug for. Det ville han gerne, men nu vil han ikke.

Jeg ved jeg har pligt til at afholde visse udgifter, da jeg har bopælsretten. Men kan jeg blive pålagt at melde ham i morgen-sfo og betale det modul også? 

Det handler ikke om hvorvidt det er fair eller hvad, jeg vil bare gerne vide hvordan reglerne er? 

Lige total nysgerrig for har ikke hørt om før. Betaler I ikke en samler pris for SFO. Når der står morgenpasning her i kommunen handler det om de børn ser starter i klub i maj får tilbudt morgenpasning i SFO resten af skoleåret for x antal kroner (mener det er lige omkring 200)

Anmeld Citér

15. februar 2017

Dorthe1986

lineog4 skriver:

Lige total nysgerrig for har ikke hørt om før. Betaler I ikke en samler pris for SFO. Når der står morgenpasning her i kommunen handler det om de børn ser starter i klub i maj får tilbudt morgenpasning i SFO resten af skoleåret for x antal kroner (mener det er lige omkring 200)

Jo der er et heldagsmodul hvor der både er morgen og eftermiddag. Og det jeg havde spurgt om var om han ville være med til at betale den difference der er mellem det modul og så eftermiddagsmodulet. Netop fordi havde det bare været mig så havde jeg kun valgt eftermiddag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.