Delebørn under 3 år, erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.491 visninger
17 svar
19 synes godt om
14. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en venninde der er blevet skilt og skal til at starte deleordning op med faren. Børnene er henholdvis på vej mod 1 og 3 år. Har lige læst børn ikke bør indgå i en deleordning før de er fyldt 3 år da de har brugt for en helt fast base og kan ellers ende med et utrygt og angst barn. Ved ikke om min venninde og hende eks er klar over dette og ved ikke om det er rimeligt at påpege det overfor hende når jeg ved hvor svær deres situation er i forvejen. Måske bliver hun sur over jeg nævner det men syns da det er vigtig viden. Hvad har I andre med delebørn erfaringer med ift små børn under 3 år hvis I har haft det? Altså 7/7 ordninger. Og skal jeg bare holde lav profil og ikke urolige hende med det og skabe dårlig stemning. Bliver jo bare urolig for børnene specielt den yngste der kun snart nærmer sig 1 år og den anden er godt nok 3 lige om lidt men er særligt sensitiv og har i forvejen brug for en meget struktureret hverdag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg har en venninde der er blevet skilt og skal til at starte deleordning op med faren. Børnene er henholdvis på vej mod 1 og 3 år. Har lige læst børn ikke bør indgå i en deleordning før de er fyldt 3 år da de har brugt for en helt fast base og kan ellers ende med et utrygt og angst barn. Ved ikke om min venninde og hende eks er klar over dette og ved ikke om det er rimeligt at påpege det overfor hende når jeg ved hvor svær deres situation er i forvejen. Måske bliver hun sur over jeg nævner det men syns da det er vigtig viden. Hvad har I andre med delebørn erfaringer med ift små børn under 3 år hvis I har haft det? Altså 7/7 ordninger. Og skal jeg bare holde lav profil og ikke urolige hende med det og skabe dårlig stemning. Bliver jo bare urolig for børnene specielt den yngste der kun snart nærmer sig 1 år og den anden er godt nok 3 lige om lidt men er særligt sensitiv og har i forvejen brug for en meget struktureret hverdag.

Jeg kan ikke tale på egne vegne da min eks og jeg ikke har 7/7 ordning. Men min bedste veninde har 2 børn på 2 og 4 som er 7/7 delebørn og de fungerer super fint. Også den ældste som også er sensitiv. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg kan ikke tale på egne vegne da min eks og jeg ikke har 7/7 ordning. Men min bedste veninde har 2 børn på 2 og 4 som er 7/7 delebørn og de fungerer super fint. Også den ældste som også er sensitiv. 

Ok det er da godt at høre i hvert fald.. Tak for dit input..

Anmeld Citér

14. februar 2017

Soonmom

Jeg ville blande mig udenom når det ikke er mine børn.  Der er mange forskellige meninger og børn er forskellige og nogen kan sagtens trives i en 7/7 ordning mens andre ikke kan.  Mon ikke de kender deres børn og kan se om de trives eller ej 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Moar2011

Anonym skriver:

Mit barn, var dele fra 17mdr alderen, det var ofte hver anden weekend.  - det har da ikke altid været lutter og lagkage for banet, men vi har prøvet på bedst vis at kigge på barnet og dens behov.

Jeg tror det handler om et godt samarbejde som forældre.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg ville blande mig udenom når det ikke er mine børn.  Der er mange forskellige meninger og børn er forskellige og nogen kan sagtens trives i en 7/7 ordning mens andre ikke kan.  Mon ikke de kender deres børn og kan se om de trives eller ej 

De er endnu ikke påbegyndt ordningen da de kun lige er flyttet fra hinanden. Men syns jo børns tarv er vigtigst og man skal kende alle konsekvenserne ved delebørn og jeg ville selv gerne vide sådanne ting hvis mine børn skulle udsættes for deleordninger. Og når ens børn er så små kan man jo kende dem nok så godt og stadig gøre noget uhensigtsmæssigt mod dem. Det sker nok for os alle uanset hvor godt vi tror vi gør det og forældre er jo også farvet af deres behov for at se børnene lige meget. Så det er ikke helt sort/hvidt.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Moar2011 skriver:

Mit barn, var dele fra 17mdr alderen, det var ofte hver anden weekend.  - det har da ikke altid været lutter og lagkage for banet, men vi har prøvet på bedst vis at kigge på barnet og dens behov.

Jeg tror det handler om et godt samarbejde som forældre.

Ja ok. Krydser fingre for deres forældresamarbejde tilgodeser børnene som du har oplevet det. Det skal jo nok have lidt tid før man ved det. Tak for dit input.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Moar2011

Anonym skriver:

Ja ok. Krydser fingre for deres forældresamarbejde tilgodeser børnene som du har oplevet det. Det skal jo nok have lidt tid før man ved det. Tak for dit input.

man skal tænke på, at det også er helt nyt for barnet/børnene at de skal til at undvære den ene forældre i hverdagen, så selvfølgelig vil der komme en reaktion fra barnet/børnene, så må man som forældre stå sammen, så barnet/børnene er trygge og bliver hørt..

jeg tror det super vigtig man kigger på børnene og ikke på hvad forældrene kunne tænke sig, selvom det hårdt at undvære sit barn/børn..

men igen, forældrene har valgt børnene til i livet, børnene har ikke valgt at komme til og ende som dele..

kan du følge mig?

håber din veninde, finder en god løsning..

Anmeld Citér

14. februar 2017

Thilde86

Ifølge det som samtlige eksperter på området siger, så er en 7/7 ordning aldrig nogen god idé.

Min egen personlige mening: 7/7 ordningen er udelukkende for forældrenes skyld, ikke for børnenes skyld. Og når man går fra hinanden, bør man tænke på hvad det bedste for børnene er - ikke hvad der gør mindst ondt på mor og far.

Og det bedste for alle børn, uanset alder, er helt klart at have en fast base, så de bor fast hos den ene forælder og så bare er "på besøg" hos den anden forælder med et fast interval, fx hveranden weekend.

Min kæreste og hans eks gik fra hinanden da min bonusdatter var ca halvandet år, og hun bor fast ved sin mor på nær hveranden weekend, hvor hun er hos os.

Så har vi hende derudover i nogle ferier og af og til en ekstra weekend, hvis vi skal et eller andet, hvor vi gerne vil have hende med (fx skal vi på familieweekend med min familie til sommer).

Men det fungerer godt, og selvom det selvfølgelig er hårdt for os, når vi afleverer hende om søndagen og der så er 12 dage til næste gang vi henter hende, så ved vi også at det er det bedste for hende, fordi hun ikke bliver forvirret af at skulle "flytte" fast bopæl en gang i ugen, som delebørn med 7/7 ordning skal. Og så sætter vi jo bare ekstra meget pris på den tid vi har med hende.

Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert sige noget til min veninde, for selvom det er deres valg, så kan det være rigtig svært at se objektivt på situationen og træffe ordentlige valg, når man står midt i et brud, og alle følelserne er på overarbejde, så synes sagtens du kan komme med din mening og også referere til eksperternes vejledninger omkring det, så det bliver mere reelt.

Håber de får truffet nogle ordentlige voksne valg for deres to børns skyld.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Soonmom

Anonym skriver:

De er endnu ikke påbegyndt ordningen da de kun lige er flyttet fra hinanden. Men syns jo børns tarv er vigtigst og man skal kende alle konsekvenserne ved delebørn og jeg ville selv gerne vide sådanne ting hvis mine børn skulle udsættes for deleordninger. Og når ens børn er så små kan man jo kende dem nok så godt og stadig gøre noget uhensigtsmæssigt mod dem. Det sker nok for os alle uanset hvor godt vi tror vi gør det og forældre er jo også farvet af deres behov for at se børnene lige meget. Så det er ikke helt sort/hvidt.

Men så kan man jo korrigere ordningen undervejs,  mon ikke de selv undersøger og finder den løsning der er bedst for dem,  forstår slet ikke hvorfor du skal rode dig ind i det,  hvis jeg var din veninde ville jeg da være pænt træt af at min veninde begyndte og blande sig i noget der ikke rager hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.