Cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. februar 2017

Nikoline123

hej med jer jeg er ret sikker på jeg har ægløsning omkring d 26/27 i måneden sidst havde jeg en plet blødning på tidspunktet og har testet positiv ægløsning der. Jeg har dog nu mens start d 8 den og tæller man 14 dage frem vil ægløsning jo falde før. ?? Er det mig der tæller forkert ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

Rockertand

Nikoline123 skriver:

hej med jer jeg er ret sikker på jeg har ægløsning omkring d 26/27 i måneden sidst havde jeg en plet blødning på tidspunktet og har testet positiv ægløsning der. Jeg har dog nu mens start d 8 den og tæller man 14 dage frem vil ægløsning jo falde før. ?? Er det mig der tæller forkert ?? 

Ved ikke, om jeg forstår dig korrekt, men ægløsning falder 14 dage FØR menstruationen (sådan cirka), ikke efter menstruationens første dag.....(så hvis din cyklus er præcis 28 dage klokkeklart, giver det samme resultat, men ellers er det meget normalt med ægløsning på dag 10 eller 12 eller 16 eller noget helt fjerde).

Anmeld Citér

18. februar 2017

Nikoline123

Rockertand skriver:

Ved ikke, om jeg forstår dig korrekt, men ægløsning falder 14 dage FØR menstruationen (sådan cirka), ikke efter menstruationens første dag.....(så hvis din cyklus er præcis 28 dage klokkeklart, giver det samme resultat, men ellers er det meget normalt med ægløsning på dag 10 eller 12 eller 16 eller noget helt fjerde).

Taak så hvis mens første dag nogle måneder er den 8 andre måneder d 11 hvor lang kan man så sige cyklus er ? Er lidt i tvivl om ægløsning falder før jeg regner med, 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Ayasmor

Nikoline123 skriver:

Taak så hvis mens første dag nogle måneder er den 8 andre måneder d 11 hvor lang kan man så sige cyklus er ? Er lidt i tvivl om ægløsning falder før jeg regner med, 

Du skal i gang med at tælle dagene fra menstruationen 1. Dag og frem til næste menstruations 1. Dag. Først der kan du sige, hvor lang en cyklus du har og dermed beregne nogenlunde ægløsningstidspunkt. Det er de færreste, der får menstruation på samme dato, hver mdr. i kraft af, at datoen rykker sig, hvis ens cyklus eks. er på 32 dage

Anmeld Citér

18. februar 2017

Nikoline123

Ayasmor skriver:

Du skal i gang med at tælle dagene fra menstruationen 1. Dag og frem til næste menstruations 1. Dag. Først der kan du sige, hvor lang en cyklus du har og dermed beregne nogenlunde ægløsningstidspunkt. Det er de færreste, der får menstruation på samme dato, hver mdr. i kraft af, at datoen rykker sig, hvis ens cyklus eks. er på 32 dage

Så hvis jeg har d 8 og så 11 og 8 på skift???

Anmeld Citér

18. februar 2017

Nikoline123

Ayasmor skriver:

Anmeld Citér

18. februar 2017

Ayasmor

Nikoline123 skriver:

Så har du vel en cyklus mellem 29-32 dage husk dog, at ægløsningen falder 14 dage FØR forventet mens, og ikke efter  (medmindre man har en cyklus på 28 dage, så giver det det samme)

Anmeld Citér

18. februar 2017

Babyønske

Nikoline123 skriver:

Prøv evt at hente en app der beregner din cyklus, der findes forskellige af slagsen. Jeg bruger selv en som hedder "Clue". Der kan du skrive ind når du får mens og hvor meget du bløder. Den regner ud i hvilken periode du er mest frugtbar og angiver hvilken periode du bør tage ægløsningstest for at ramme ægløsningen. 

Det er ikke ret mange som kan sige at de får mens d. 8 hver måned, men hvis man skriver det ind i appen har man et bedre overblik over hvor regelmæssig ens cyklus er. Appen laver også en analyse af din cyklus, hvis du skriver forskellige ting ind i appen, eks smerter og konsistens på udflåd. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Nikoline123

Ayasmor skriver:

Så har du vel en cyklus mellem 29-32 dage husk dog, at ægløsningen falder 14 dage FØR forventet mens, og ikke efter  (medmindre man har en cyklus på 28 dage, så giver det det samme)

Så den 24 ca vil passe på mig med æl også selvom jeg før selv har testet positiv d 26 nu er mens jo også kommet tidligere 

Anmeld Citér

9. marts 2017

Nikoline123

Ayasmor skriver:

Hej igen håber du er på er måske ikke så skarp på det der med at beregne cyklus, Hm hvis jeg havde mens d 8/2 og 11/1 og 12/12 hvordan beregner jeg cyklus længde pft tak ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.