Han vil ikke dele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Han har ikke OCD og ja, jeg ønsker mig børn.
Jeg vil ikke bare gå fra ham, fordi jeg elsker ham rigtig højt, og jeg HÅBER at det stadig kan nå at forandre sig. Vi har været kærester i 1 år og 7 måneder. Jeg vil mene at det har stået på i et års tid. 

Jeg tror, at jeg vil fortælle ham at det bliver nødt til at stoppe, ellers bliver han nødt til at være hjemme hos mig, og vi kan derfor ikke være hos ham. 

Tusind tak for svar og alle de søde ord

Er han blevet udredt for det? For synes også, det kunne lyde som det virker ikke normalt. (undskyld sprogbruget, men kan ikke finde på et andet) 

Har du spurgt ham hvorfor han ikke vil dele? Det virker helt grotesk  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

Anonym

Den er svær for det kommer jo an på mange ting. Nu har jeg selv OCD og ville aldrig dele min mad eller drikkevarer med andre og vil heller aldrig kysse mine børn på munden. Min mand skal heller ikke bruge min dyne og pude for han sveder når han sover og lugter meget af "mand" så hans soveting er hans egne og omvendt. Vi har også vores egne hylder i køleskabet delt op i børnenes og hver vores. Så det kan jo sagtens være OCD men derfor kan man jo stadig elske sin partner. Her har det ingen betydning for vores forhold og det jo ikke noget personligt. Men har man OCD har man brug for kontrol over bestemte ting for selv at være i balance. Nogen ting kan man så holde nede og andre ting affinder man sig med. Det med toiletpapiret er jeg dog ikke helt med på hvad der gør sig gældende der men ja ellers tag en snak med ham og se om han har en "god"forklaring på tingene.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Kløver

Ved ikke om jeg er den eneste der tænker det ikke nødvendigvis er ocd. 

Det med dynen ser jeg som normalt, ok det med toiletpapiret er lidt mærkeligt men nu ved jeg ikke om han feks bare ikke har ret mange penge og derfor er lidt nærig med de gode ting. Feks bruger noget dyrere shampoo. Jeg har også min egen shampoo, og så har vi hverdags shampoo. Men hos min eks havde vi også hver sin shampoo. Det med colaerne tænker jeg også kan handle om meget, han har et bestemt mærke feks Coca cola han vil drikke og det derfor er dyrere, og han ikke har råd til i begge drikker, eller i ikke er lige, i forhold til mængderne der drikkes osv. Hvis det er deling som at drikke af samme dåse, kan man sagtens være sart uden det er unormalt. Ikke at ville drikke af samme glas/dåse eller dele bestik er der mange der ikke bryder sig om 

du skriver det ændrede sig for ca 1 år siden. Hvad ændrede sig? 

Anmeld Citér

14. februar 2017

L-mor

Årgangs Mor skriver:

Ved ikke om jeg er den eneste der tænker det ikke nødvendigvis er ocd. 

Det med dynen ser jeg som normalt, ok det med toiletpapiret er lidt mærkeligt men nu ved jeg ikke om han feks bare ikke har ret mange penge og derfor er lidt nærig med de gode ting. Feks bruger noget dyrere shampoo. Jeg har også min egen shampoo, og så har vi hverdags shampoo. Men hos min eks havde vi også hver sin shampoo. Det med colaerne tænker jeg også kan handle om meget, han har et bestemt mærke feks Coca cola han vil drikke og det derfor er dyrere, og han ikke har råd til i begge drikker, eller i ikke er lige, i forhold til mængderne der drikkes osv. Hvis det er deling som at drikke af samme dåse, kan man sagtens være sart uden det er unormalt. Ikke at ville drikke af samme glas/dåse eller dele bestik er der mange der ikke bryder sig om 

du skriver det ændrede sig for ca 1 år siden. Hvad ændrede sig? 

Jeg bliver også nysgerrig på, hvad der skete for et år siden? Og på hvordan jeres økonomi fungerer. Er i mest hos ham eller dig? Taler i om at flytte sammen? Hvordan forestiller han sig, at det skal fungere med at dele eller have hver sit?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.