Børn under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

mor_sabina

pernille_p87 skriver:

Hej alle herinde.

Jeg læser selv til sygeplejerske. Da jeg havde taget det første semester gik jeg på barsel og fik en datter. Nu er jeg så startet igen og min datter er lige blevet et år.

Vi overvejer meget kraftigt at begynde og prøve igen om et halvt år. Hvis det lykkes rimelig hurtigt kommer jeg til at gå på barsel når jeg har 1½ - 1 år tilbage.

Det er både fordi jeg synes det er træls at der er for mange år mellem mine børn, og fordi jeg synes det er træls man skal starte som nyuddannet med at gå på barsel.

Hvad er jeres holdning til det?

Fuldstændig enig. Har planer om at gå igang igen med projewkt baby til sommer og begynder på studie til februar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Giraffen

Hej Allesammen

Jeg er selv i fuld gang med at drømme om snart at få børn under studie. er lige straks færdig med andet semester og bor med min kæreste, der er i fast job, så økonomisk skulle det ikke blive noget problem.

Men modsat mange af jer andre, er der ikke andre på mit studie, der har børn og generelt er det et studie med mange gruppe-opgaver og tvungen fremmøde og generelt ikke særlig børnevenligt. Hvad er jeres erfaringer med hvor vigtigt det er at man fx er i en studiegruppe med andre forældre? Eller bare andre studerende, der er i samme båd? Er ikke i tvivl om at jeg og min kæreste er klar og har lyst til at få børn, men er bange for at blive ensom i mit studie, når han ikke læser og der ikke er andre på studiet der er nået længere end til fredagsbaren og generelt er meget glad for druk og ikke så glade for børn?

Anmeld

7. juni 2010

DK

Jeg har også haft Kirstine under hele mit studie og der er klart fordele ved at læse og have børn samtidig. Den eneste ulempe der er, er ikke økonomien (man køber efter hvor mange penge man har) men er eksamensperioderne. Herhjemme der bliver min datter altså lidt overset i de perioder. Jeg har bare ikke overskud til at være supermor der læser historier, tager veninder med hjem fra BH, leger i haven og bager boller mens jeg læser til eksamen. Desværre. Det gode er at man har en laaang sommerferie bagefter, og at man i løbet af semesteret ikke har særligt travlt og altid kan hive en dag ud af kalenderen til sjov og spas eller sygdom!! Det opvejer klart eksamensperioderne, men de er nu stadig hårde at komme igennem. Heldigvis herhjemme er mine forældre rigtig gode til at tage hende i weekenderne når der læses, og min kæreste super god til at "være en god forælder" og læse osv. imens.

Vi har jo nr. 2 i rugekassen herhjemme nu. Det passer så gudeskønt at barnet kommer når jeg er færdig med den sidste eksamen på studiet inden specialet! Så kan jeg holde barsel bagefter, og så skrive mit speciale efter end barsel, og så være klar til arbejdsmarkedet, med ny-endt udd. og de børn jeg skal have! Jeg håber da at det kan give "bonus" til en jobsamtale at jeg ikke starter med at blive gravid med barn nr. 1 så snart jeg er ansat!

Anmeld

7. juni 2010

Giraffen

Men hvordan med at holde relationer til andre på studie eller venner/veninder der ikke har børn? Det er nok primært der min bekymring ligger... Da jeg ingen har i omgangskredsen, der går i børnetanker og ingen på nærstudiet der har børn... Har du erfaringer i den del?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.