Jeg har også haft Kirstine under hele mit studie og der er klart fordele ved at læse og have børn samtidig. Den eneste ulempe der er, er ikke økonomien (man køber efter hvor mange penge man har) men er eksamensperioderne. Herhjemme der bliver min datter altså lidt overset i de perioder. Jeg har bare ikke overskud til at være supermor der læser historier, tager veninder med hjem fra BH, leger i haven og bager boller mens jeg læser til eksamen. Desværre. Det gode er at man har en laaang sommerferie bagefter, og at man i løbet af semesteret ikke har særligt travlt og altid kan hive en dag ud af kalenderen til sjov og spas eller sygdom!! Det opvejer klart eksamensperioderne, men de er nu stadig hårde at komme igennem. Heldigvis herhjemme er mine forældre rigtig gode til at tage hende i weekenderne når der læses, og min kæreste super god til at "være en god forælder" og læse osv. imens.
Vi har jo nr. 2 i rugekassen herhjemme nu. Det passer så gudeskønt at barnet kommer når jeg er færdig med den sidste eksamen på studiet inden specialet! Så kan jeg holde barsel bagefter, og så skrive mit speciale efter end barsel, og så være klar til arbejdsmarkedet, med ny-endt udd. og de børn jeg skal have! Jeg håber da at det kan give "bonus" til en jobsamtale at jeg ikke starter med at blive gravid med barn nr. 1 så snart jeg er ansat!
Anmeld