Børn under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.498 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

pernille_p87

Hej alle herinde.

Jeg læser selv til sygeplejerske. Da jeg havde taget det første semester gik jeg på barsel og fik en datter. Nu er jeg så startet igen og min datter er lige blevet et år.

Vi overvejer meget kraftigt at begynde og prøve igen om et halvt år. Hvis det lykkes rimelig hurtigt kommer jeg til at gå på barsel når jeg har 1½ - 1 år tilbage.

Det er både fordi jeg synes det er træls at der er for mange år mellem mine børn, og fordi jeg synes det er træls man skal starte som nyuddannet med at gå på barsel.

Hvad er jeres holdning til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Vingummien

Hvis du føler selv at det er det rigtige så skal i gøre sådan. Er rart at høre andre meninger men er kun jer selv der ved hvad i vil.

Og barnet kommer når det kommer inden eller efter du er færdig, sådan har jeg det. Jeg vil personlig ikke selv vente 3 år med at få et barn pga uddannelse ikke hvis man ønsker sig det nu eller om en måned.

Anmeld

6. oktober 2009

oo

vi havde også planlagt det sådan, at vi skulle have vores børn mens jeg var under uddannelse. søren var færdiguddannet da vi mødte hinanden, men jeg startede først på universitetet i 2007. Der er mange smarte ting ved at få børn mens man er på SU og det var et stort ønske for os at kunne få en masse barselsorlov både sammen og hver for sig, hvilket man jo kan på denne måde. Desværre sprøjter ungerne ikke ud herhjemme, som vi ellers havde planlagt og nu har jeg knap tre år tilbage af min uddannelse, så det er ikke sikkert vi når vores smarte barselsplan alligevel MEN jeg siger: go for it!

Anmeld

6. oktober 2009

Halbschön

pernille_p87 skriver:

Hej alle herinde.

Jeg læser selv til sygeplejerske. Da jeg havde taget det første semester gik jeg på barsel og fik en datter. Nu er jeg så startet igen og min datter er lige blevet et år.

Vi overvejer meget kraftigt at begynde og prøve igen om et halvt år. Hvis det lykkes rimelig hurtigt kommer jeg til at gå på barsel når jeg har 1½ - 1 år tilbage.

Det er både fordi jeg synes det er træls at der er for mange år mellem mine børn, og fordi jeg synes det er træls man skal starte som nyuddannet med at gå på barsel.

Hvad er jeres holdning til det?

.......er du på ny eller gammel reform af sygeplejerskeuddannelsen?

Knus

Anmeld

6. oktober 2009

vatten

Jeg fik Mathias under uddannelse, og jeg håber at få den næste inden jeg er færdig også.

Jeg synes det er godt (for mig i hvert fald) at få børn under uddannelse fordi:
- Jeg kan være und med mine børn
- Jeg har en masse frihed til at læse hjemme i stedet, som er super godt ved sygdom.
- Jeg får ikke lønnedgang, når jeg er på SU, hvor man under arbejde ville gå ned på dagpengesats.
- Jeg har mulighed for barsel i op til 12 mdr- gratis.
- Jeg har mulighed for at fortsætte studiet helt frem til fødslen, selv hvis jeg endte med bækkenlæsning, hvor jeg ville skulle sygemeldes, hvis jeg arbejdede. 

Det eneste negative ved det (for mig) er, at jeg trækker min uddannelse endnu et år, og at jeg ikke har så mange penge til køb af babyudstyr

Anmeld

6. oktober 2009

MissSophie

Hejsa  Jeg står i næsten samme situation som dig. Er i gang med sygepl.udd. og vi planlægger at få barn så jeg har 1-1½ tilbage af uddannelsen når jeg starter igen, Jeg har dog ikke et barn i forvejen. Men jeg kan godt følge dig i, at der ikke skal være for mange år i mellem ens børn. Jeg tror de får mere glæde af hinanden når der ikke er alt for mange år i mellem dem. Jeg forstår også udemærket godt, at du ikke vil gå på barsel nyuddannet, det vil jeg heller ikke. Når man er fædig med uddanelsen, vil man bare gerne ud og være "rigtig" sygeplejerske. Så jeg synes helt klart at det er en god idé at få barn nr. 2 inden du er færdig

Anmeld

6. oktober 2009

pernille_p87

Vil lige slå fast overfor alle at jeg ikke bruger jer som en guide, men bare for at høre jeres meninger. Jeg er fast besluttet på at vi fortsætter vores tanker som de er nu, så det er ikke jeres svar der afgør det...

Tak til dem der kommer med agumenter for det. Det er dejligt og se jeg ikk er den eneste der bare vil igennem min uddannelse og først have børn bagefter

Jeg læser på den nye. Altså moduluddannelsen.

Anmeld

6. oktober 2009

Lone Jakobsen

pernille_p87 skriver:

Vil lige slå fast overfor alle at jeg ikke bruger jer som en guide, men bare for at høre jeres meninger. Jeg er fast besluttet på at vi fortsætter vores tanker som de er nu, så det er ikke jeres svar der afgør det...

Tak til dem der kommer med agumenter for det. Det er dejligt og se jeg ikk er den eneste der bare vil igennem min uddannelse og først have børn bagefter

Jeg læser på den nye. Altså moduluddannelsen.

hejsa
jeg har selv fået 2 børn under uddannelse og synes jeres planer lyder rigtigt fornuftige.
sidder lige og tænker på om netop din uddannelse ikke er en af dem hvor de faktisk anbefaler at man får et barn undervejs?? eller er det pædagog udd?
anyway...held og lykke med beslutningen og lad os høre hvad i kommer frem til.

Anmeld

6. oktober 2009

tumle81

Jeg fik selv vores første barn under min udd til sygeplejerske.

Jeg synes det var hårdt at læse mens man havde et lille barn, men alle fordelene opvejer det

Det er som du selv siger, så meget nemmere ved sygdom, man er ikke nyuddannet og skal på barsel, og det bedste af det hele man kan nyde at være ung sammen med sit/sine børn

Desuden er man måske mere attraktiv i visse stillinger, da man har fået nogle eller alle sine børn mens man læste...

Knus Kathrina 37+0

Anmeld

6. oktober 2009

pernille_p87

Jeg tror desværre også man er mere attraktiv i nogle stillinger. Jamen jeg har godt hørt det med de anbefalinger om at gå børn, men vores lærer har nu ikk lige sagt noget.

Ja det er da selvfølgelig hårdt og læse når man har børn, men vil hellere være ung mor, have børn med få års mellemrum,  og så have det lidt hårdt i nogle år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.