Velstående kvinder ammer længere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

vatten

Det kan måske også have noget at gøre med, at de "fattige" kun har råd til fx 8 mdrs barsel og så begynder de at nedtrappe amning allerede ved 4 mdr. Mens de "rige" har råd til 12 mdrs barsel og derfor kan amme i længere tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

BinaMor

vi er middel og jeg ammer stadig.

Anmeld

6. oktober 2009

MaleneG

vatten skriver:

Det kan måske også have noget at gøre med, at de "fattige" kun har råd til fx 8 mdrs barsel og så begynder de at nedtrappe amning allerede ved 4 mdr. Mens de "rige" har råd til 12 mdrs barsel og derfor kan amme i længere tid.

Den spekulation vil jeg give dig fuldstændig ret i

Anmeld

6. oktober 2009

Mca<3

Så er det åbenbart nu jeg skal stoppe amningen

Anmeld

6. oktober 2009

Berg

Jeg stoppede amningen af datteren da hun var 6 mdr. og det gjorde jeg fordi jeg ikke gad at amme mere. Ikke fordi der ikke var mælk til hende. Så jeg tror ærlig talt ikke økonomi har påvirket min amning (helt almindelig middelklasse). Og jeg har tænkt mig at gøre det samme med sønnen der nu er 3 mdr. og stadig bliver ammet. Om en måneds tid begynder vi med grød og vælling og forhåbentlig er vi helt færdige med ammeriet når han er 6 mdr.

Anmeld

6. oktober 2009

mama09

Men jeg forstår ikke? 
Skulle man ikke tro det var omvendt? for hvis man stopper med at amme, så skal man jo ud og købe mad/mælk til sit barn, at amme er jo gratis - kan i følge mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.