Velstående kvinder ammer længere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Dagens Medicin

Kvinder med højere indkomst ammer oftere deres børn mere end seks måneder, i forhold til kvinder med lav- eller middelindkomster.

Velstående kvinder ammer længereEn svensk undersøgelse viser, at moderens sociale situation ikke havde nogen betydning for, om hun begyndte at amme sit barn.

Derimod var der tydelige forskelle, når børnene var seks måneder gamle. På det tidspunkt var der flere højtlønnede end kvinder med lave eller middelindkomster, der fortsat ammede.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Bondepigen

Den statisktik passer vist ikke på mig. Jeg er på kontanthjælp og ammede fuldt ud til Emma var 6 mdr. og fortsatte amningen til hun var ca. 8 mdr., så gad hun ikke længere selv.

Anmeld

6. oktober 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Den statisktik passer vist ikke på mig. Jeg er på kontanthjælp og ammede fuldt ud til Emma var 6 mdr. og fortsatte amningen til hun var ca. 8 mdr., så gad hun ikke længere selv.

Den passer på mig men var ham selv da sagde fra da han var 3 mdr. Han kunne nok smage på mælken vi ikke har så mange penge

Anmeld

6. oktober 2009

Bondepigen

suanne85 skriver:

Den passer på mig men var ham selv da sagde fra da han var 3 mdr. Han kunne nok smage på mælken vi ikke har så mange penge

Haha, du er altså for sjov.

Anmeld

6. oktober 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Haha, du er altså for sjov.

Anmeld

6. oktober 2009

Pia

Jamen det forklare jo hvorfor jeg ikke har kunne amme mine piger mere end 3 mdr..
Vi er sku ikke velhavende.. Vi er ganse alm mennesker med ganske alm fornuftige indkomster..
Ja det er jo utroligt hva penge har og sige

Anmeld

6. oktober 2009

Bondepigen

Pia skriver:

Jamen det forklare jo hvorfor jeg ikke har kunne amme mine piger mere end 3 mdr..
Vi er sku ikke velhavende.. Vi er ganse alm mennesker med ganske alm fornuftige indkomster..
Ja det er jo utroligt hva penge har og sige

Ja, gad vide om det så har noget med ens indtagelse af mad, at gøre. Måske får alle der ikke har så mange penge noget andet at spise end dem der har penge... Eller er det måske økonomiske bekymringer, der påvirker mælken...

Det er da lidt interessant faktisk...

Anmeld

6. oktober 2009

Pia

bondepigen skriver:

Ja, gad vide om det så har noget med ens indtagelse af mad, at gøre. Måske får alle der ikke har så mange penge noget andet at spise end dem der har penge... Eller er det måske økonomiske bekymringer, der påvirker mælken...

Det er da lidt interessant faktisk...

Altså jeg syntes det er en fis i en hornlygte..
Nogle gange gir jeg sku ikke meget for de der undersøgelser..
Jeg vil nok endda påstå at os alm lønnet spiser mere fornuftigt en de velhavende..
For vi spiser ikke røde bøffer ofte og rødvin hver dag..

Men måske det er spekulationer omrking økonimien der gør at man ikke kan amme så længe

Anmeld

6. oktober 2009

Bondepigen

Pia skriver:

Altså jeg syntes det er en fis i en hornlygte..
Nogle gange gir jeg sku ikke meget for de der undersøgelser..
Jeg vil nok endda påstå at os alm lønnet spiser mere fornuftigt en de velhavende..
For vi spiser ikke røde bøffer ofte og rødvin hver dag..

Men måske det er spekulationer omrking økonimien der gør at man ikke kan amme så længe

Ja, jeg tror nu heller ikke på den, og den passer jo heller ikke på mig... Men det kunne da godt være spekulationer, for vi ved jo godt at stress kan påvirke amningen.

Anmeld

6. oktober 2009

Pia

bondepigen skriver:

Ja, jeg tror nu heller ikke på den, og den passer jo heller ikke på mig... Men det kunne da godt være spekulationer, for vi ved jo godt at stress kan påvirke amningen.

Ja stress kan påvirke meget.. Men nægter altså og tro på at det økonomiske har så meget og sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.