Sædprøve og henvisning til fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2017

Anonym trådstarter

Nogen der ved hvor længe der ca går, før man modtager svar på en sædprøve?

Vi er igang med at få lavet henvisningen fra lægen til fertilitetsbehandling, og mangler nu kun at min kæreste skal lave en sædprøve, som vores læge så skal have svar på, før hun kan sende henvisningen.

Hvor længe tog det hos jer?

Og hvor længe gik der fra henvisningen blev sendt til I fik en tid på fertilitetsklinikken? (Vi kommer til at høre under Skive).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vi er igang med at få lavet henvisningen fra lægen til fertilitetsbehandling, og mangler nu kun at min kæreste skal lave en sædprøve, som vores læge så skal have svar på, før hun kan sende henvisningen.

Og hvor længe gik der fra henvisningen blev sendt til I fik en tid på fertilitetsklinikken? (Vi kommer til at høre under Skive).

Jeg kan ikke svare på det med henvisning, da vi har valgt en privatklinik og derfor ikke har været igennem lægen. 

Da min kæreste fik lavet en sædprøve, fik vi svar nogle timer efter. 

Det er nok anderledes i det offentlige, men vi kom relativt hurtigt til første samtale og kan opstarte når vi har lyst. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

MorTilN

Anonym skriver:

Det gik 10 dage før vi havde svar på mandens sædprøve og der gik næsten 6 mdr fra vi blev henvist til vi kom til første samtale på klinikken.

Anmeld Citér

10. februar 2017

(august)

Tror der gik en uges tid og vi var rigtig heldige at vi blev indkaldt nærmest ugen efter på Riget, da der lige var plads til et par mere. 

Dengang startede de "hold" op, med info osv, ca hver 3./4. måned. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan ikke svare på det med henvisning, da vi har valgt en privatklinik og derfor ikke har været igennem lægen. 

Da min kæreste fik lavet en sædprøve, fik vi svar nogle timer efter. 

Det er nok anderledes i det offentlige, men vi kom relativt hurtigt til første samtale og kan opstarte når vi har lyst. 

Det var godt nok hurtigt I fik svar. Blev prøven lavet på privat fertilitetsklinik eller skulle den afleveres på sygehuset også?

hvad er grunden til at I har valgt privat, hvis jeg må spørge?

Vi har ingen børn sammen, men min kæreste har et barn fra tidligere, så derfor er vi henvist via det offentlige, fordi det jo er gratis at få hjælp til første fælles barn.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Anonym trådstarter

Viventerpådig skriver:

Det gik 10 dage før vi havde svar på mandens sædprøve og der gik næsten 6 mdr fra vi blev henvist til vi kom til første samtale på klinikken.

Føj det var længe! Hvilken fertilitetsklinik er I tilknyttet? Og hvor længe siden er det?

Anmeld Citér

10. februar 2017

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Tror der gik en uges tid og vi var rigtig heldige at vi blev indkaldt nærmest ugen efter på Riget, da der lige var plads til et par mere. 

Dengang startede de "hold" op, med info osv, ca hver 3./4. måned. 

Okay, det lyder godt nok lækkert - også dejligt at høre nogen hvor det er gået stærkt. Hvor længe siden er det så?

Anmeld Citér

10. februar 2017

MorTilN

Anonym skriver:

Føj det var længe! Hvilken fertilitetsklinik er I tilknyttet? Og hvor længe siden er det?

Mon ikke virkelig forfærdeligt når vi samtidig viste at chancen for at blive gravid i mellemtiden var lig 0!

Vi tilknyttet Herlev og det var sidste forår. Grunden var bl.a at de gjorde klar til og fik installeret den nye sundhedsplatform, hvilket kun frigav halvt så mange pladser/tider hver måned til nye der skulle starte i behandling.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Anonym trådstarter

Viventerpådig skriver:

Mon ikke virkelig forfærdeligt når vi samtidig viste at chancen for at blive gravid i mellemtiden var lig 0!

Vi tilknyttet Herlev og det var sidste forår. Grunden var bl.a at de gjorde klar til og fik installeret den nye sundhedsplatform, hvilket kun frigav halvt så mange pladser/tider hver måned til nye der skulle starte i behandling.

Ahhhh ja okay, det forstår jeg da virkelig godt så. Men ser ud til det så lykkedes med behandlingen? 

Anmeld Citér

10. februar 2017

(august)

Anonym skriver:

Okay, det lyder godt nok lækkert - også dejligt at høre nogen hvor det er gået stærkt. Hvor længe siden er det så?

Det har tilbage i 2008. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.