Anbefal gode madkasser, evt også indhold ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

Troldemommi

Zelinasmor skriver:

Jeg bruger sistema både til manden og den store pige. Hun går dog i børnehave.

De får pizzasnegle, pølse eller skinkehorn, æggemuffins, pastasalat, rugbrødsmad, boller med pålæg, salatmayo og salat og ellers hvis vi har en rest og så får datteren f.eks figenstang, ostehaps, cheesedipperz, müslibar med nødder eller lignende med også 

Det lader til at sistema laver gode madkasser, tak for svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

ErDetSnartNU

Vi bruger også sistemamadkasser. Mange andre laver også madkasser med opdelte rum, men de andre vi har haft har et højere låg, der går op over rummene i madkassen = maden kan rasle rundt i de forskellige rum. Ved Sistemamadkasserne slutter låget helt tæt på rummenes opdeling så maden bliver i de rum, man har lagt det i  

Mht indhold, så bager jeg jævnligt en ordentlig omgang pølsehorn pg pizzasnegle, laver æggemuffins med spinat osv, og så er det enormt nemt lige at smide sådan en i en af madkasserne. Ellers er det frugt/grønt, rugbrødsmadder, grovboller osv  

Anmeld Citér

9. februar 2017

SP10

Profilbillede for SP10
Troldemommi skriver:

Jeg har aldrig lavet en rigtig madpakke til mine børn, vi har madordning både i dagplejen og børnehaven derfor venter der efter sommerferien en brat opvågning for mig.

Når hun skal starte i skole skal hun have 3 madpakker med, formiddag, frokost og en til om eftermiddagen i SFO. 

Jeg aner bare ikke hvad for nogle madkasser jeg skal købe, de skal være holdbare, kunne tåle opvaskemaskine og også gerne være pæne.

Hvad giver i jeres børn med at spise? 

Hun er ikke kræsen, men spiser ikke vild meget.

Føler mig virkelig som en madpakke-jomfru 

Hvis du har facebook, så prøv at melde dig ind i den gruppe der hedder madpakke gruppen.

Der er en masse inspiration at hente����

Anmeld Citér

9. februar 2017

bøllen

Her bruger vi sistema , de findes i mange varianter . 

Madpakke : pasta salat , frikadeller , rugbrød , sandwich , ostehaps , små spejle pølser , div frugt / grønt , pizza snegle , pølsehorn , små rosin pakker . Youhurt yoggi med topping. Frugt spyd . Små pakket med kiks. 

Der er grupper på facebook med madpakke inspiration :-)

masser af muligheder alt efter hvad barnet spiser 

Anmeld Citér

9. februar 2017

tarkoflen

Vi bruger også sistema til vores datter på snart 4, og hun kan sagtens åbne dem

De fåes i et hav af størrelser og former så det er nok mest det med at finde den der passer til jeres behov. Og så har de små beholdere der passer ned i rummene hvis man vil have lidt dressing eller andet med  

Anmeld Citér

9. februar 2017

Troldemommi

ErDetSnartNU skriver:

Vi bruger også sistemamadkasser. Mange andre laver også madkasser med opdelte rum, men de andre vi har haft har et højere låg, der går op over rummene i madkassen = maden kan rasle rundt i de forskellige rum. Ved Sistemamadkasserne slutter låget helt tæt på rummenes opdeling så maden bliver i de rum, man har lagt det i  

Mht indhold, så bager jeg jævnligt en ordentlig omgang pølsehorn pg pizzasnegle, laver æggemuffins med spinat osv, og så er det enormt nemt lige at smide sådan en i en af madkasserne. Ellers er det frugt/grønt, rugbrødsmadder, grovboller osv  

Jeg tror da vust det skal være nogle sistema madkasser jeg skal have købt  gode forslag til maden, tak for det 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Troldemommi

SP10 skriver:

Hvis du har facebook, så prøv at melde dig ind i den gruppe der hedder madpakke gruppen.

Der er en masse inspiration at hente����

Mange tak, det vil jeg gøre 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Troldemommi

bøllen skriver:

Her bruger vi sistema , de findes i mange varianter . 

Madpakke : pasta salat , frikadeller , rugbrød , sandwich , ostehaps , små spejle pølser , div frugt / grønt , pizza snegle , pølsehorn , små rosin pakker . Youhurt yoggi med topping. Frugt spyd . Små pakket med kiks. 

Der er grupper på facebook med madpakke inspiration :-)

masser af muligheder alt efter hvad barnet spiser 

Sjovt at så mange bruger den samme slags madkasse, det må da betyde at den er god, jeg tror vi har en vinder 

tak for dit svar 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Vi bruger også sistema til vores datter på snart 4, og hun kan sagtens åbne dem

De fåes i et hav af størrelser og former så det er nok mest det med at finde den der passer til jeres behov. Og så har de små beholdere der passer ned i rummene hvis man vil have lidt dressing eller andet med  

Det er lige med at finde de rigtige  jeg har allerede været ved at lure  mange tak for dit svar 

Anmeld Citér

9. februar 2017

nielsen80

En typisk madpakke til min pige på 4( de får eftermiddagsfrugt i BH, så den dækker formiddag og middag):

2 stks rugbrød med pålæg( f.eks fiskefrikadelle, leverpostej, pølse m.m.)

Lidt frugt( f.eks druer, pærer, melon)

Gnavegrønt(f.eks agurk,peberfrugt,blomkål,gulerod)

Snack( f.eks knækbrød - hun er vild med hjemmelavet chaibrød, mandler, en halv figenstang eller en dadelkugle)

Der er ikke megen variation, men tilgengæld ved jeg, at hun spiser det meste hverdag.

Vi bruger også sistema madkasse dekoreret med ynglingsklistermærker  - i øjeblikket Paw patrol

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.