Troldemommi skriver:
Jeg har aldrig lavet en rigtig madpakke til mine børn, vi har madordning både i dagplejen og børnehaven derfor venter der efter sommerferien en brat opvågning for mig.
Når hun skal starte i skole skal hun have 3 madpakker med, formiddag, frokost og en til om eftermiddagen i SFO.
Jeg aner bare ikke hvad for nogle madkasser jeg skal købe, de skal være holdbare, kunne tåle opvaskemaskine og også gerne være pæne.
Hvad giver i jeres børn med at spise?
Hun er ikke kræsen, men spiser ikke vild meget.
Føler mig virkelig som en madpakke-jomfru 
Vi har lidt forskellige madkasser herhjemme, den der er med på billedet her, er fra tupperware og er ikke ret stor, men hendes 10 mad og hendes frugt er ofte i en pose for sig, da hun synes det er lettere at styre.
Vi har både madkasser fra odense zoo, en stor en fra tupperware som manden har med og de billige med de krog lignende haspe i siderne. vi er ret ligeglade med om de er pæne, bare de er funktionelle.
desuden synes jeg noget at noget af det vigtigste er, at de selv kan åbne den.
Sistema er mange glad for men jeg ved at mange har problemer med at de ikke kan være i madkasse rummet i skoletasken (vores datter smækker bare hendes madkasse ned, hvor der er plads 
)
i søstrene grene kan man af og til købe en madkasse (godt nok ruminddelt) men ved at mange er sindsygt glade for deres 
mange vælger også de dyre løsninger (skal som regel bestilles hjem fra nettet) såsom bento boxes eller pulito, der er i metal, men som tåler opvaske maskine (fås i flere str., denne er bare et eksempel
) https://www.pulito.dk/products/pure-lunchbox-3-in-one-large
meld dig evt. ind i den her gruppe, hvor der er masser af ideer og inspiration til madpakken:
https://www.facebook.com/groups/415296405243380/?fref=ts
i den madpakke jeg har sendt billede af er der :
3 halve stykker rugbrød
En pølse
Pølsemuffin
Gnave grønt
Frugtstang
Æble
Og en banan
min datter er 10 ½ og har skole dag til kl 14 og er i SFO til kl 15 (hvor de får frugt derfra) 
hun deler det selv ud og spiser det hun lige har lyst til/brug for i de enkelte pauser