Jeg har været på barsel som studerende og vidst jeg skulle tilbage på SU, været gravid på dagpenge (lige færdig med uddannelse) og på barsel som fastansat. Der er en verden til forskel, en ting er økonomien, jeg havde fuld løn de første 6 mnd jubi en skøn barsel. Men økonomi er en ting, jeg kan leve også sammen med børn på en sten. Den aller aller aller største forskel var roen, jeg kunne holde barsel helt til sidste dag (kunne jeg så ikke helt fordi jeg skulle starte ny 1. Klasse når jeg kom tilbage og derfor deltog i møder, 'en det var noget jeg selv valgte og jeg nød at blive stimuleret fagligt). Da jeg var på dagpenge der brugte jeg de sidste to mnd på at spekulere, male fanden lå væggen, skifte mellem at være ked af det, opgivende og sur. Jeg var sikker på jeh fik et job så jeg aldrig så mine børn eller måske fik jeg aldrig arbejde osv. Så var der også lige den anden forskel da jeg startede barsel på dagpenge så var barslen færdig da han var 10 1/2 mnd, da jeg startede efter barsel med en fastansættelse der var han næsten 12 mnd fordi der skulle indregnes ferie, omsorgsdage mm. (Jeg havde endda ferie bagefter så jeg startede reelt først på arbejde da han var lige knap 13 mnd).
Så hvis der handler om at vente 6-12 mnd så ville jeg helt klart vente.
Anmeld
Citér