Barn nr. 2 nu eller vente til fast job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
13 svar
15 synes godt om
8. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en skøn dreng på 2 år og 10 måned. Jeg fylder snart 29 og min kæreste 31. Vi drømmer om at få tre eller måske fire børn. Jeg har en lang videregående uddannelse og er i mit første rigtige job som jeg elsker! Det er desværre en projektansættelse som udløber 30. juni og så skal jeg ud og søge igen.

Jeg vil rigtig gerne snart have en baby mere, men hvis jeg bliver gravid nu, skal jeg ud og søge nyt job med baby i maven, hvilket jo ikke er ideelt, men hvornår så? Økonomiske ville det jo være smartest at vente til jeg har et fast job, men hvornår er det? Jeg kan jo risikere at gå ledig i en længere periode og hvornår kan man tillade sig at blive gravid i et nyt job?

Hvad ville i gøre hvis i var i mit sted?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

Carina:-)

Det kommer vel an på om du har brugt af din dagpengeret inden dit job.

Og er der gode muligheder for job i din branche eller er du villig til at tage hvad som helst så du ikke ender som langtidsledig og dermed er endnu længere skubbet ud af arbejdsmarkedet.

En ting er økonomi nu men en anden er jo også at man skal have tingene til at hænge sammen på dp med 2 børn i inst husleje osv osv. 

Så er der dårlige udsigter til selvforsørgelse ville jeg vente med projekt barn indtil den ting var på plads og bruge alt min energi og netværk via det job du har nu til at finde et andet. 

Også fordi det er betydeligt lettere at finde nyt job når man har et i forvejen. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg ved, det er svært at vente, når man er blevet skruk. Jeg ville dog vente, hvis jeg var dig. 

Jeg er selv lige gået på barsel fra et vikariat, og jeg ville helt ærligt ønske, at vi havde ventet til jeg var blevet fastansat. De måneder havde ikke gjort den store forskel. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

MiniMe2005

Jeg ville vente. Jeg er lige startet med at søge job efter endt barsel med nummer et. Jeg var også kontraktansat, men min kontrakt udløb, da jeg var tre måneder henne, og jeg fik ikke et nyt job inden barsel.

Det har været fint med nummer et, men jeg vil ikke gøre det igen. Både pga det økonomiske, og så fordi det altså bare rarere at have noget at vende tilbage til. Jeg gik i hvert fald og begyndte at stresse lidt over job i slutningen af min barsel, og det er altså ikke fedt. 

Desuden er det altid nemmere at søge job, når man har noget. Brug tiden fra nu af til at finde et mere fast job :-)

Anmeld Citér

9. februar 2017

anonym12

Jeg ville vente. Det er virkelig træls at være arbejdsløs og gravid og det er heller ikke særlig fedt at gå fra barsel til dagpenge. Evt start med at søge job nu

Anmeld Citér

9. februar 2017

Sprit25

Modsat alle andre vil jeg sige go for it 

Anmeld Citér

9. februar 2017

lineog4

Jeg har været på barsel som studerende og vidst jeg skulle tilbage på SU, været gravid på dagpenge (lige færdig med uddannelse) og på barsel som fastansat. Der er en verden til forskel, en ting er økonomien, jeg havde fuld løn de første 6 mnd jubi en skøn barsel. Men økonomi er en ting, jeg kan leve også sammen med børn på en sten. Den aller aller aller største forskel var roen, jeg kunne holde barsel helt til sidste dag (kunne jeg så ikke helt fordi jeg skulle starte ny 1. Klasse når jeg kom tilbage og derfor deltog i møder, 'en det var noget jeg selv valgte og jeg nød at blive stimuleret fagligt). Da jeg var på dagpenge der brugte jeg de sidste to mnd på at spekulere, male fanden lå væggen, skifte mellem at være ked af det, opgivende og sur. Jeg var sikker på jeh fik et job så jeg aldrig så mine børn eller måske fik jeg aldrig arbejde osv. Så var der også lige den anden forskel da jeg startede barsel på dagpenge så var barslen færdig da han var 10 1/2 mnd, da jeg startede efter barsel med en fastansættelse der var han næsten 12 mnd fordi der skulle indregnes ferie, omsorgsdage mm. (Jeg havde endda ferie bagefter så jeg startede reelt først på arbejde da han var lige knap 13 mnd). 

Så hvis der handler om at vente 6-12 mnd så ville jeg helt klart vente.

Anmeld Citér

9. februar 2017

HPH

Anonym skriver:

Jeg har en skøn dreng på 2 år og 10 måned. Jeg fylder snart 29 og min kæreste 31. Vi drømmer om at få tre eller måske fire børn. Jeg har en lang videregående uddannelse og er i mit første rigtige job som jeg elsker! Det er desværre en projektansættelse som udløber 30. juni og så skal jeg ud og søge igen.

Jeg vil rigtig gerne snart have en baby mere, men hvis jeg bliver gravid nu, skal jeg ud og søge nyt job med baby i maven, hvilket jo ikke er ideelt, men hvornår så? Økonomiske ville det jo være smartest at vente til jeg har et fast job, men hvornår er det? Jeg kan jo risikere at gå ledig i en længere periode og hvornår kan man tillade sig at blive gravid i et nyt job?

Hvad ville i gøre hvis i var i mit sted?

Vi  ville vente, men efter 9 mdr og min alder på 36 år, har vi kastet os ud i pb2. Jeg er også i en tidsbegrænset stilling, heldigvis så lang at jeg starter på ny dp perioden hvis de ikke vælger at beholde mig. Min datter er nu 2 år og 7 mdr.

Anmeld Citér

9. februar 2017

anonym12

lineog4 skriver:

Jeg har været på barsel som studerende og vidst jeg skulle tilbage på SU, været gravid på dagpenge (lige færdig med uddannelse) og på barsel som fastansat. Der er en verden til forskel, en ting er økonomien, jeg havde fuld løn de første 6 mnd jubi en skøn barsel. Men økonomi er en ting, jeg kan leve også sammen med børn på en sten. Den aller aller aller største forskel var roen, jeg kunne holde barsel helt til sidste dag (kunne jeg så ikke helt fordi jeg skulle starte ny 1. Klasse når jeg kom tilbage og derfor deltog i møder, 'en det var noget jeg selv valgte og jeg nød at blive stimuleret fagligt). Da jeg var på dagpenge der brugte jeg de sidste to mnd på at spekulere, male fanden lå væggen, skifte mellem at være ked af det, opgivende og sur. Jeg var sikker på jeh fik et job så jeg aldrig så mine børn eller måske fik jeg aldrig arbejde osv. Så var der også lige den anden forskel da jeg startede barsel på dagpenge så var barslen færdig da han var 10 1/2 mnd, da jeg startede efter barsel med en fastansættelse der var han næsten 12 mnd fordi der skulle indregnes ferie, omsorgsdage mm. (Jeg havde endda ferie bagefter så jeg startede reelt først på arbejde da han var lige knap 13 mnd). 

Så hvis der handler om at vente 6-12 mnd så ville jeg helt klart vente.

Præcis. Jeg synes også det var små stressende at holde barsel, når jeg ikke havde et job at vende tilbage til. Det med ferie havde jeg slet ikke overvejet. Jeg håber på at få fast job, inden vi starter pb

Anmeld Citér

9. februar 2017

lineog4

anonym12 skriver:

Præcis. Jeg synes også det var små stressende at holde barsel, når jeg ikke havde et job at vende tilbage til. Det med ferie havde jeg slet ikke overvejet. Jeg håber på at få fast job, inden vi starter pb

Nej havde jeg heller ikke før sekretæren der står for den del fortalte mig at jeg ikke skulle starte som jeg troede efter x antal uger, for jeg havde jo 5 uger jeg ikke havde afholdt og endda også 4 omsorgsdage, så min barsel blev forlænget 6 uger og ramte så endda så heldigt så den ramte e 4 ugers ferie som jeg skal afholde i juli så vupti han var næste 13 mnd før jeg startede op.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.