Så mange tegn, men stadig negativ test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

HPH

Abracadabra skriver:

Jeg kender jo ikke din læge, men der er ikke noget fagligt rationale i at vælge blodprøve frem for urinprøve. Hvis der er en graviditet og hcg, ses det i urinprøven. 

Sådan er det jo altså ikke for alle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Abracadabra

HPH skriver:

Sådan er det jo altså ikke for alle.

Har du prøvet at være urin-negativ men blodprøve-positiv?

Anmeld Citér

9. februar 2017

Newsence

Abracadabra skriver:

Jeg kender jo ikke din læge, men der er ikke noget fagligt rationale i at vælge blodprøve frem for urinprøve. Hvis der er en graviditet og hcg, ses det i urinprøven. 

en blodprøve kan give et præcis tal på HCG- altså måle helt ned til enheden 1 mens de fleste graviditets test først kan måle fra 20-25.

Jeg har prøvet da jeg skulle insemineres at urintest var negativ mens blodprøven viste 6 i HCG hormon. 

Da det er meget lavt tog vi endnu en test 2 dage efter og her var jeg steget til 20 HCG ( og kunne stadig ikke teste positiv på urintest)

Jeg testede først positiv på urin da jeg var gået 13 dage over tid og her fik jeg en ganske lille tyng streg. 

Min jordmoder som foretog inseminationen sagde til mig at nogen bare er enormt langsomme til at producere den rette mængde hormon samt at nogen ikke udskilte den særlig meget i urinen. 

Jeg er hverken læge eller noget så gengiver kun hvad hun sagde..

PS: min graviditet blev til min skønne datter på nu 3 år..

Så til ts. Der KAN være håb endnu

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

en blodprøve kan give et præcis tal på HCG- altså måle helt ned til enheden 1 mens de fleste graviditets test først kan måle fra 20-25.

Jeg har prøvet da jeg skulle insemineres at urintest var negativ mens blodprøven viste 6 i HCG hormon. 

Da det er meget lavt tog vi endnu en test 2 dage efter og her var jeg steget til 20 HCG ( og kunne stadig ikke teste positiv på urintest)

Jeg testede først positiv på urin da jeg var gået 13 dage over tid og her fik jeg en ganske lille tyng streg. 

Min jordmoder som foretog inseminationen sagde til mig at nogen bare er enormt langsomme til at producere den rette mængde hormon samt at nogen ikke udskilte den særlig meget i urinen. 

Tusind tak for dit indlæg. Det virkede opmuntrende jeg må se tiden an. Andet er der jo ikke for 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Abracadabra

Newsence skriver:

Men så handler det jo om et tidsperspektiv. Du BLEV jo urin-positiv. 

Så man kan jo bare teste hver 3. dag til næste menstruation. 

Anmeld Citér

10. februar 2017

HPH

Abracadabra skriver:

Har du prøvet at være urin-negativ men blodprøve-positiv?

Jeg har ikke, men kender en der har

Anmeld Citér

10. februar 2017

Abracadabra

HPH skriver:

Jeg har ikke, men kender en der har

Én, der aldrig kunne teste positiv på urinprøven? Jeg troede, de kvinder var Urban Legends, men du kender personligt en kvinde, der (i nyere tid) oplevede gentagne negative urinprøver og kun blev positiv på blodprøven?

Anmeld Citér

10. februar 2017

HPH

Abracadabra skriver:

Én, der aldrig kunne teste positiv på urinprøven? Jeg troede, de kvinder var Urban Legends, men du kender personligt en kvinde, der (i nyere tid) oplevede gentagne negative urinprøver og kun blev positiv på blodprøven?

Ja.

og har lige læst en indslag herinde: Forstår det ikke..

hun skriver at hun var 12+ da de opdagede en GUL men alle hendes g-test havde været negative. Ved dog ikke om der var taget bp. Men det viser da at alle ikke kan teste positiv med urin. Og en bp bør ikke kunne lyve.

Anmeld Citér

10. februar 2017

Abracadabra

HPH skriver:

Ja.

og har lige læst en indslag herinde: Forstår det ikke..

hun skriver at hun var 12+ da de opdagede en GUL men alle hendes g-test havde været negative. Ved dog ikke om der var taget bp. Men det viser da at alle ikke kan teste positiv med urin. Og en bp bør ikke kunne lyve.

Det handler jo om kemiske reaktioner. Hvis man har en genetisk anomali, således at ens hcg er kemisk anderledes end 99,5 procent af andre kvinders, kan man teste negativt på både urin og blod. Det er selvfølgelig ekstremt interessant. Men der er rasende langt imellem de kvinder. Vi bruger alt for meget tid på at tænke på den mulighed, at den negative urinstix er fejlvisende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.