Hvordan kommer det til at foregå i vores situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2017

Anonym trådstarter

Kristinaaa skriver:

Det passer ikke helt. Du er berettiget til barselsdagpenge gennem staten (så det ikke er a-kassen der betaler), hvis du har tilknytning til arbejdsmarkedet. Jeg er sat til august og skal have barselsdagpenge fra Udbetaling Danmark fordi jeg arbejder fuldtid op til barslen :-) 

Det er desuden for sent at blive medlem af en a-kasse - du skal have været medlem i et år for at være berettiget til dagpenge :-) 

Hej tak fir dit svar. Jeg er medlem af a kasse og fagforening, men jeg har ingen tilknytning til arbejdsmarkedet de sidste 3 år, så jeg er ret sikker på at de ikke kan hjælpe mig økonomisk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

Ano20

Anonym skriver:

Hej tak fir dit svar. Jeg er medlem af a kasse og fagforening, men jeg har ingen tilknytning til arbejdsmarkedet de sidste 3 år, så jeg er ret sikker på at de ikke kan hjælpe mig økonomisk

Hvad er det for en uddannelse du færdiggør?

Jeg er selv lige blevet færdiguddannet her i januar og går nu ledig og modtager dagpenge fra min a-kasse. Og jeg behøver altså ikke have haft nogen tilknytning til arbejdsmarkedet inden for de sidste 2 år. På tirsdag kan jeg så gå på barsel (termin d. 13/3), og vil derefter modtage barslesdagpenge fra Udbetaling Danmark. 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Anonym trådstarter

vAnnemette skriver:

Hvad er det for en uddannelse du færdiggør?

Jeg er selv lige blevet færdiguddannet her i januar og går nu ledig og modtager dagpenge fra min a-kasse. Og jeg behøver altså ikke have haft nogen tilknytning til arbejdsmarkedet inden for de sidste 2 år. På tirsdag kan jeg så gå på barsel (termin d. 13/3), og vil derefter modtage barslesdagpenge fra Udbetaling Danmark. 

Hej! Jeg færdiggjorde min uddannelse for mange år siden. Dette jeg læser nu er blot enkeltfag for at hæve mine niveauer.

Det er 3 år siden jeg forlod arbejdsmarkedet for at læse lidt forskellige enkeltfag

Anmeld Citér

7. februar 2017

migxher

Anonym skriver:

Hej! Jeg færdiggjorde min uddannelse for mange år siden. Dette jeg læser nu er blot enkeltfag for at hæve mine niveauer.

Det er 3 år siden jeg forlod arbejdsmarkedet for at læse lidt forskellige enkeltfag

Så er du desværre rigtig nok ikke dagpenge berettiget

Anmeld Citér

7. februar 2017

Ano20

Anonym skriver:

Jeg ved ikke så meget om enkeltfag og hvad man har ret til i den forbindelse. Men hvis du ikke er beretiget til dagpenge, er det vel kontanthjælp du skal søge?

Anmeld Citér

8. februar 2017

Moar2011

Anonym skriver:

Hej med jer. Håber én af jer sidder med svaret til mine spørgsmål.

Jeg er 4 uger henne, hvis blyb holder ved. Dette vil være vores andet barn, vores datter er 2.

Jeg studerer og er færdig til juni og min mand er lærling og er færdig om 2 år.

Mit spørgsmål er således, hvor holder jeg barsel fra? Og hvem betaler den? Hvad med de måneder fra juni hvor jeg er flrdig med studie, til oktober hvor jeg har termin? Jeg tror godt det kan være svært at finde et arbejde på dét tidspunkt?? Jeg håber nogen kender svar.

de bedste hilsner.

Hvad for en fagforening har du?

jeg bar godt nok ikke gravid dengang jeg blev færdig med min udd.

men der kunne jeg direkte gå på dagpenge, hvis bare jeg meldte mig ind mener det var et år før den gang 

Anmeld Citér

8. februar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal enten være berettiget til dagpenge via en A kasse, eller have haft arbejde 13 uger inden barsel for at få barselsdagpenge. 

Den sidste mulighed er kontanthjælp.

Anmeld Citér

8. februar 2017

MiniMe2005

Forhør dig ad hos din a-kasse, de er de eneste, der kan sige med sikkerhed, om du er berettiget dagpenge eller ej. 

Hvis du er berettiget dagpenge, er du også berettiget barselsdagpenge. Du kan dog også modtage barselsdagpenge, selvom du ikke er berettiget dagpenge, men kun hvis du har arbejdet mindst 13 uger op til din barsel. 

Hvad med at se, om du ikke kan få et job ved siden af studiet? Hvis du er heldig, kan du få lov at blive efter endt studie og kan gå på barsel derfra.

Hvis du ikke er berettiget dagpenge og ikke har arbejdet de 13 uger, så er det kontanthjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.