Hvordan kommer det til at foregå i vores situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
17 svar
1 synes godt om
7. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer. Håber én af jer sidder med svaret til mine spørgsmål.

Jeg er 4 uger henne, hvis blyb holder ved. Dette vil være vores andet barn, vores datter er 2.

Jeg studerer og er færdig til juni og min mand er lærling og er færdig om 2 år.

Mit spørgsmål er således, hvor holder jeg barsel fra? Og hvem betaler den? Hvad med de måneder fra juni hvor jeg er flrdig med studie, til oktober hvor jeg har termin? Jeg tror godt det kan være svært at finde et arbejde på dét tidspunkt?? Jeg håber nogen kender svar.

de bedste hilsner.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

lottemusen

Anonym skriver:

Hej med jer. Håber én af jer sidder med svaret til mine spørgsmål.

Jeg er 4 uger henne, hvis blyb holder ved. Dette vil være vores andet barn, vores datter er 2.

Jeg studerer og er færdig til juni og min mand er lærling og er færdig om 2 år.

Mit spørgsmål er således, hvor holder jeg barsel fra? Og hvem betaler den? Hvad med de måneder fra juni hvor jeg er flrdig med studie, til oktober hvor jeg har termin? Jeg tror godt det kan være svært at finde et arbejde på dét tidspunkt?? Jeg håber nogen kender svar.

de bedste hilsner.

Jeg blev færdiguddannet i januar 2015 og fødte i april 2015. Jeg kom direkte på dagpenge efter studie (husk at meld dig ind i a-kasse) og idet jeg var ledig var det først 4 uger før termin, jeg kunne gå på barsel. Under barsel fik jeg barselsdagpenge fra udbetaling danmark. Jeg fik samme beløb udbetalt som da jeg var på dagpenge.

Håber du kan bruge dette til noget 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Anonym trådstarter

lottemusen skriver:

Jeg blev færdiguddannet i januar 2015 og fødte i april 2015. Jeg kom direkte på dagpenge efter studie (husk at meld dig ind i a-kasse) og idet jeg var ledig var det først 4 uger før termin, jeg kunne gå på barsel. Under barsel fik jeg barselsdagpenge fra udbetaling danmark. Jeg fik samme beløb udbetalt som da jeg var på dagpenge.

Håber du kan bruge dette til noget 

Hej ! Tusinde tak for dit svar!

Det hjalp mig lidt :-) Hvordan hjalp din a-kasse dig? Min hjælper mig kun med udbetaling hvis jeg har været i job inden for de sidste 2 år.

Anmeld Citér

7. februar 2017

migxher

Hvis du ikke er berettiget til barselsdagpenge er der vel kontanthjælp

Anmeld Citér

7. februar 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Hvis du ikke er berettiget til barselsdagpenge er der vel kontanthjælp

Det lyder ret negativt synes jeg, altså kontanthjælp fremfor barselsdagpenge. Er det dét?. Hvordan er man/man ikke berettiget til barselsdagpenge? 

Anmeld Citér

7. februar 2017

anjo01

Anonym skriver:

Det lyder ret negativt synes jeg, altså kontanthjælp fremfor barselsdagpenge. Er det dét?. Hvordan er man/man ikke berettiget til barselsdagpenge? 

Du kan kun får barselsdagpenge, hvis du er berettiget til dagpenge, og du er kun berettiget til dagpenge, hvis du er medlem af en akasse. Skynd dig og meld dig ind i en, såfremt du ikke allerede er medlem af en. Ofte er det gratis, mens man er under uddannelse. 

Anmeld Citér

7. februar 2017

migxher

Anonym skriver:

Jeg kender ikke lige reglerne for barselsdagpenge men du skal vist have arbejdet og være dagpenge berettiget hos din fagforening, men jeg er ikke lige sikker ring og spørg din fagforening. Der er vist særlige regler for dagpenge og nyuddannet(hvis det er en videregående eæler erhvervs uddannelse du har taget).

Hvis du ikke kan få barselsdagpenge er kontanthjælp vel eneste mulighed medmindre du er heldig og kan finde et job. Men det er nok ikke så sandsynligt som gravid 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Du kan kun får barselsdagpenge, hvis du er berettiget til dagpenge, og du er kun berettiget til dagpenge, hvis du er medlem af en akasse. Skynd dig og meld dig ind i en, såfremt du ikke allerede er medlem af en. Ofte er det gratis, mens man er under uddannelse. 

Tak for dit svar! Jeg er bare ret sikker på at min fagforening/a kasse ikke hjælper økonomisk når man ikke har været i arbejde inden for de sidste 2 år

Anmeld Citér

7. februar 2017

Kristinaaa

anjo01 skriver:

Det passer ikke helt. Du er berettiget til barselsdagpenge gennem staten (så det ikke er a-kassen der betaler), hvis du har tilknytning til arbejdsmarkedet. Jeg er sat til august og skal have barselsdagpenge fra Udbetaling Danmark fordi jeg arbejder fuldtid op til barslen :-) 

Det er desuden for sent at blive medlem af en a-kasse - du skal have været medlem i et år for at være berettiget til dagpenge :-) 

Anmeld Citér

7. februar 2017

migxher

https://www.a-kasser.dk/dimittendreglen/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.