Voksne med adhd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
14 svar
1 synes godt om
7. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg er mor til 2 dejlige børn på 4 og 6 år. Jeg har for nylig fået diagnosen ADHD, og jeg mangler så meget information og redskaber til at håndtere mine udfordinger med. Jeg er på arbejdsmarkedet, hvor jeg arbejder som socialrådgiver. Jeg får som udgangspunkt tingene til at fungere... Jeg påtænker at opstarte medicinsk behandling og jeg mangler noget erfaringsudveksling herom...

Nogle af jer der har ADHD? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2017

Mamalou

Har du overvejet at melde dig ind i ADHD foreningen? Jeg tænker der kan noget at hente her  

Anmeld Citér

10. februar 2017

Snoopy77

Min veninde fik det konstateret som 36-årig og blev tilbudt et gruppeforløb på Glostrup hospital. Der kunne hun udveksle tanker osv med andre voksne med nydiagnosticeret ADHD 

Anmeld Citér

10. februar 2017

4kløver

Ved jo ikke hvor du bor. Men ved der findes en club for kvinder/ piger i Odense 

Anmeld Citér

27. februar 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar! Jeg bor tæt på Aalborg. Jeg er ikke tilbudt behandling i form af samtaler eller gruppeforløb desværre, da det er kommen der skal give tilbud herom.. men det har jeg undersøgt, og det kræver en sygemelding eller et højt beløb! 

Anmeld Citér

27. februar 2017

NupaSofia

Jeg fik diagnosen ADHD og har været i behandling med ritalin, da jeg var meget ung. Det begyndte som en fest, jeg var mere social, havde koncentreret energi og var meget handlekraftig og glad i en lang periode (faktisk 3 år) 

Så begyndte jeg at få angst og lide af søvnløshed og tror egentlig også det har påvirket mit stofskifte på en negativ måde.

Men var meget glad for medicinen, mens den virkede godt

Anmeld Citér

27. februar 2017

NupaSofia

meget ung, er måske så meget sagt, var 21 da jeg startede på medicin og stoppede med det, da jeg var 24 år.

Anmeld Citér

27. februar 2017

Anonym trådstarter

NupaSofia skriver:

Jeg fik diagnosen ADHD og har været i behandling med ritalin, da jeg var meget ung. Det begyndte som en fest, jeg var mere social, havde koncentreret energi og var meget handlekraftig og glad i en lang periode (faktisk 3 år) 

Så begyndte jeg at få angst og lide af søvnløshed og tror egentlig også det har påvirket mit stofskifte på en negativ måde.

Hold da op, har du fået en forklaring på det?

jeg er begyndt på medicin for kort tid siden og jeg har været meget glad for det! Som du selv skriver, har jeg bedre koncentrationsevne, mere glad og kan bedre overskue hverdagen! Jeg får kun 10 mg pr. gang.. 

Anmeld Citér

27. februar 2017

Anonym trådstarter

NupaSofia skriver:

Og hvordan har det påvirket dit stofskifte? Øget i vægt eller tabt dig?

Anmeld Citér

27. februar 2017

Lilleguldklump

Jeg har ADHD. Har prøvet alt medicin med nøj nogle forfærdelige bivirkninger. Jeg fandt ud af at begrænse mig og styrketræning gav mig meget mere. 

Jeg har gået til psykiater i 4 år der har givet mig redskaber. Jeg savner og mangler det i min hverdag og planen er at starte igen, for jeg har brug for hjælp til at vende mine problemer jeg ikke kan fungere med.

jeg lider af kronisk stress pga det, og har handicap tilskud på mit studie da jeg ikke kan håndtere for mange skift i hverdagen :-) 

forhold har jeg meget svært ved da jeg bliver overvældet af mine følelser og så ikke tænker rationelt. Det især relationer jeg har brug for hjælp til, og skabe ro i mit hovede :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.