Er det mærkeligt ikke at holde 1-års fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2017

MysteriousAngel

For mig er det dybt mærkeligt ikke at holde sine børns fødselsdage. Også selvom de kun fylder 1 år. Når de bliver ældre, vil de elske at kigge tilbage på billeder af dem selv på deres fødseldage. Det vil mine i hvert fald. Kan jo ikke udtale mig på andres vegne.  Men her elsker de at sidde og kigge billeder igennem af dem selv. 

Desuden er det også for mig en festdag hvor jeg kan glæde mig på deres vegne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

God-mor

LiselotteF skriver:

Syntes I det er mærkeligt eller forkert ikke at fejre barnets 1-års fødselsdag med bedsteforældre, kusiner, mostrer, onkler osv.? 

Hverken mig eller barnets far har lysten eller behovet for at fejre sønnen 1-års fødselsdag når han fylder år d. 13 marts. Vi har snakket om bare at lave en lille lagkage til ham han kan få lov at smadre med, altså ingen gaver, gæster, sang osv. Bl.a. fordi det er en mandag og han er i dagpleje og vi tror han nok skal blive fejret der og fordi vi faktisk ikke tror han forstår det, dette kan vi dog ikke vide om er sandt.

På den anden side tror jeg alle bedsteforældrene vil syntes det er synd han ikke bliver fejret med familien og vil syntes vi er mærkelige fordi vi måske ikke invitere til noget. 

Hvad tænker I? 

Nej det er ikke mærkeligt Han forstår det næppe. Men ville da nok som forældre give ham en lille gave

Tillykke med ham inden længe

Anmeld Citér

7. februar 2017

Lf

MysteriousAngel skriver:

For mig er det dybt mærkeligt ikke at holde sine børns fødselsdage. Også selvom de kun fylder 1 år. Når de bliver ældre, vil de elske at kigge tilbage på billeder af dem selv på deres fødseldage. Det vil mine i hvert fald. Kan jo ikke udtale mig på andres vegne.  Men her elsker de at sidde og kigge billeder igennem af dem selv. 

Desuden er det også for mig en festdag hvor jeg kan glæde mig på deres vegne. 

Vi fejrer ham også, han får en gave af os, vi spiser lagkage sammen men bare os 3 og han får sin egen lille en, der bliver taget billeder men ingen gæster med flere gaver, fødselsdagssang og stor fest. Jeg glæder mig også men har ikke behov for at gøre meget mere ud af det når han ikke forstår det. Er bare så i tvivl om bedsteforældre, mostrer, onkler, fætre og kusiner bliver kede af ikke at blive inviteret til noget 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Cassandra

LiselotteF skriver:

Syntes I det er mærkeligt eller forkert ikke at fejre barnets 1-års fødselsdag med bedsteforældre, kusiner, mostrer, onkler osv.? 

Hverken mig eller barnets far har lysten eller behovet for at fejre sønnen 1-års fødselsdag når han fylder år d. 13 marts. Vi har snakket om bare at lave en lille lagkage til ham han kan få lov at smadre med, altså ingen gaver, gæster, sang osv. Bl.a. fordi det er en mandag og han er i dagpleje og vi tror han nok skal blive fejret der og fordi vi faktisk ikke tror han forstår det, dette kan vi dog ikke vide om er sandt.

På den anden side tror jeg alle bedsteforældrene vil syntes det er synd han ikke bliver fejret med familien og vil syntes vi er mærkelige fordi vi måske ikke invitere til noget. 

Hvad tænker I? 

Jeg synes det er lidt mærkeligt ikke at fejre ens barn 1.års fødselsdag - det er jo noget helt specielt at ens barn fylder 1 år  

Anmeld Citér

7. februar 2017

Babilooo

Jeg synes det er mærkeligt .. og bedsterne vil blive skuffede. Det er næsten grund til jeg ville vælge at holde fødselsdag. Men heller ad to gange en et forsamlingshus.. det lyder altså lidt voldsomt.  Behøver alle virkelig være med? 

Anmeld Citér

7. februar 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Altså mærkeligt er det nu ikke. Jeg kan sagtens følge det med at de jo alligevel ikke forstår hvad det handler om. Dog kunne jeg ikke selv forestille mig ikke at holde fødselsdag for mine børn. Min søn bliver 1 år i starten af mig, og det skal dæleme fejres til den helt store guldmedalje!

Anmeld Citér

7. februar 2017

Muhmi

LiselotteF skriver:

Jo jeg tror da de bliver skuffede, det er også lidt det der gør at jeg har brug for at høre fra andre hvad de syntes, jeg er meget i tvivl :-)

Så lige at du skrev at I ville blive mange osv. Men I behøver ikke blive mange Herhjemme inviterer jeg kun min mor hendes mand og min mands mor og kæreste og så min moster... Selv hvis min storebror boede i nærheden ville jeg nok ikke invitere ham og slet ikke min mors mands børn eller min svigermors kærestes børn... Det er jo dog KUN en fødselsdag, ikke et kæmpe gilde og det forstår de fleste heldigvis

Anmeld Citér

7. februar 2017

"Anarkisten"

LiselotteF skriver:

Hvad tænker I? 

Jeg har egentlig svare ja, men samtidig er jeg stor fortaler for, at gøre det mam har lyst til. Så hvis I har lyst til at være Jer selv, så skal i gøre det 

Man kunne måske invitere bedsteforældrene, evt. søndagen inden, men som sagt. Gør hvad der passer Jer 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Soonmom

Altså jeg forstår sagtens at man ikke gider gøre det store ud af det. 

Vi invitere bare farmor, farfar, farbrødre, mormor og oldemor og det bliver sikkert bare nogle boller med smør og det er ligesom bare det 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Ena

LiselotteF skriver:

Hvad tænker I? 

Der er jo mange måder at fejre noget på. Jeg synes, det er helt fint med en 1-års fødselsdagsfest bare jer tre. Det vil jeres barn sikkert elske. 

Med mit første barn, tænkte jeg noget ligende i tiden op til den første fødselsdag. Men da dagen kom nærmere, blev jeg bidt af det helt store fødselsdags-monster og inviterede alle. Brugte flere dage på at lave pynt og hænge det op, på at købe gave og pakke det ind med alle mine kreative evner, på at bage og kokkerere  Det blev den dejligste dag og vores datter var i det vildeste baby-glæde-humør. Jeg er uenige med dem, der mener at babyer/små børn ikke får noget ud af oplevelser (og det er jeg blandt andet qua mit job, hvor jeg forsker i oplevelse og læring) Men ikke dermed sagt, at en fødselsdag med kun mor og far ikke er lige så værdifuld, som en fødselsdag med mange gæster - for det er den, det er bare noget andet. 

Hvis I vurderer at jeres barn får den bedste dag med jer tre, så gør det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.