Er det mærkeligt ikke at holde 1-års fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det mærkeligt ikke at fejre 1-års fødselsdag med bedsteforældre osv.?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.321 visninger
21 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2017

Lf

Syntes I det er mærkeligt eller forkert ikke at fejre barnets 1-års fødselsdag med bedsteforældre, kusiner, mostrer, onkler osv.? 

Hverken mig eller barnets far har lysten eller behovet for at fejre sønnen 1-års fødselsdag når han fylder år d. 13 marts. Vi har snakket om bare at lave en lille lagkage til ham han kan få lov at smadre med, altså ingen gaver, gæster, sang osv. Bl.a. fordi det er en mandag og han er i dagpleje og vi tror han nok skal blive fejret der og fordi vi faktisk ikke tror han forstår det, dette kan vi dog ikke vide om er sandt.

På den anden side tror jeg alle bedsteforældrene vil syntes det er synd han ikke bliver fejret med familien og vil syntes vi er mærkelige fordi vi måske ikke invitere til noget. 

Hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

Aristocats

Nej, det synes jeg ikke det er. Det kan da sagtens bare være jer. Hvis i ikke har lyst, så lad være. Fødselsdage skal holdes ud af lyst og ikke tvang/forpligtelse!

Desuden er jeres søn jo fuldstændig ligeglad. Han ved jo knapt nok hvad det overhovedet går ud på. 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Miti's mama

Det skulle mest være for bedsteforældrenes skyld så. Min datter fik en smadrekage hvor vi tog nogle billeder, en pakke med en bog i og så tog vi bagefter til julefrokost med familien, som tilfældigvis var samme dag. Ikke meget fødselsdag - men hun var ski' ligeglad med alt andet end kagen 

Anmeld Citér

7. februar 2017

lineog4

Min søn på 6 år (nummer 3 i flokken) har endnu ikke prøvet at holde en "rigtig" fødselsdag med gæster. Han har fødselsdag d.7.7. Og vibhar enten været ude at rejse eller også har de vi skulle inkvireret. På hans 1 års fødselsdag var vi ude og spise på vores yndlingsrestauranter den gang vi boede i Italien, på hans 3 års fødselsdag tog vi lagkage med på Roskilde festival. Osv så nej ikke underligt 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Muhmi

For sådan en som mig, så ja, så er det mærkeligt ikke at ville fejre sit barn med gæster og gaver Men jeg er også en rigtig fødselsdagsfreak  Elsker fødselsdag og mega hygge med familien, så jeg synes det er ærgerligt.. MEN hvad I gør I jeres familie er jo 100% op til jer Men tror I ikke at bedsterne bliver lidt skuffede?

Anmeld Citér

7. februar 2017

Troldemommi

Jeg syntes altså det er lidt mærkeligt at man ikke har lyst til at fejre sit barns fødselsdag/e, kan i ikke bare holde fødselsdag for familien weekenden før eller efter selve dagen? 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Guldlok88

Personligt synes jeg det er mærkeligt ikke at holde en et års fødselsdag, men det bestemmer man jo selv. 

Man behøver jo ikke at holde det på selve dagen  

Anmeld Citér

7. februar 2017

Lf

Muhmi skriver:

For sådan en som mig, så ja, så er det mærkeligt ikke at ville fejre sit barn med gæster og gaver Men jeg er også en rigtig fødselsdagsfreak  Elsker fødselsdag og mega hygge med familien, så jeg synes det er ærgerligt.. MEN hvad I gør I jeres familie er jo 100% op til jer Men tror I ikke at bedsterne bliver lidt skuffede?

Jo jeg tror da de bliver skuffede, det er også lidt det der gør at jeg har brug for at høre fra andre hvad de syntes, jeg er meget i tvivl :-)

Anmeld Citér

7. februar 2017

Lf

Jeg syntes altså det er lidt mærkeligt at man ikke har lyst til at fejre sit barns fødselsdag/e, kan i ikke bare holde fødselsdag for familien weekenden før eller efter selve dagen? 

Vi har skam lyst, vi ved bare ikke om vi vil invitere til fest eller om vi bare vil være os 3 og hygge :-) hvis alle der skal inviteres kommer bliver vi for mange da far er skilsmissebarn hvor der er kommet nye ægtefæller og søskende til på begge sidder så vi vil være nødt til at dele festen op og holde den to gange eller leje et forsamligshus/lokale så det spænder lidt ben for lysten til at invitere når det alligevel ikke er sønnens behov :-)

Anmeld Citér

7. februar 2017

AnoMom

LiselotteF skriver:

Syntes I det er mærkeligt eller forkert ikke at fejre barnets 1-års fødselsdag med bedsteforældre, kusiner, mostrer, onkler osv.? 

Hverken mig eller barnets far har lysten eller behovet for at fejre sønnen 1-års fødselsdag når han fylder år d. 13 marts. Vi har snakket om bare at lave en lille lagkage til ham han kan få lov at smadre med, altså ingen gaver, gæster, sang osv. Bl.a. fordi det er en mandag og han er i dagpleje og vi tror han nok skal blive fejret der og fordi vi faktisk ikke tror han forstår det, dette kan vi dog ikke vide om er sandt.

På den anden side tror jeg alle bedsteforældrene vil syntes det er synd han ikke bliver fejret med familien og vil syntes vi er mærkelige fordi vi måske ikke invitere til noget. 

Hvad tænker I? 

Jeg har stemt ved ikke af den grund at jeg ikke selv ville undvære fødselsdags fest da min dreng blev 1 år. (Det blev han en torsdag men holdte om lørdagen). Men samtidig så synes jeg ikke det er noget andre skal blande sig i. Hvis i ikke føler for der synes jeg ikke i skal holde nogen. For nej han forstår intet af det. Han går ikk glip af der overhovedet. 

Så må familien jo synes hvad de vil. Der er jo ingen der skal tvinge jer til noget i ikke vil og de kan jo stadig give ham en gave hvis det er der de har lyst til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.