Hormonstimulation v/ ivf/icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

Anonym

Jeg har kun fået en enkelt sprøjte med morfin præparet ca 15 min inden ÆU. og alminedlige smertestillende hjemmefra en time før. Jeg mærkede INTET. var lidt omtåget men ikke noget der gjorde jeg ikke selv kunne gå fra og til briksen osv. sad og slappede af en 1½ time bagefter. dog måtte jeg jo ikke køre hjem men der havde jeg min mor med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

C85

modesty skriver:

Første gang fik jeg ingenting. Fik 8 æg ud.

Anden gang fik jeg medicin i drop undervejs - morfin tror jeg - fordi det gjorde ondt. Fik 16 æg ud, så æggestokkene var på overarbejde.

Jeg blev slet ikke tilbudt beroligende medicin inden og forstår det egentlig ikke rigtigt. For at dulme nerverne eller hvad? Jeg ville personligt takke nej. Er ikke så vild med tanken om præventiv, muligvis meningsløs medicin. Morfinen virker ekstremt hurtigt hvis der kommer smerter undervejs.

Ja, jeg fik at vide, at hvis jeg var meget nervøs kunne jeg få noget beroligende forinden. Hun bad mig bare tænke over det og sagde at det også afhang af, hvor meget kontrol man selv havde brug for at have, da man bliver sløvet af medicinen. Umiddelbart er jeg et kontrolmenneske og tænker derfor at jeg bør sige nej tak, men på den anden side er jeg bange for, at det gør vildt ondt og at jeg ikke kan slappe af.. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

C85

tarkoflen skriver:

Det er også mere at du ikke kan køre bagefter  

jeg kunne sagtens følge med så dopet var jeg slet ikke! Der er måske et par ting jeg har misset, men heldigvis var min kæreste jo med og hvis der var noget jeg var i tvivl om, så havde han svarerne. Altså i forhold til om der var noget lidt mere teknisk selve udtagningen, hvor mange æg der var og hvordan det gik, det var jeg helt med på  

Min kæreste tager med, så han kan tage sig af mig bagefter.  Okay, jeg må bare fortsætte mine overvejelser og håbe på, at jeg har fundet ud af det på lørdag. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym

Hej

jeg er ny herinde og ved ikke helt om det er det rigtige sted jeg skriver? :b 

jeg er 26 og har fået konstateret PCO. Jeg startede på inofolic i december, som jeg skal tage indtil jeg bliver gravid. Blev gravid i midt af januar, men endte desværre i en tidlig SA. Jeg har lige taget provera og har idag fået menstration. Jeg skal på min 3. Blødningsdag tage pergotime, 1 pille dagligt i 5 dage. Jeg skal ikke til scanning, men blot have taget blodprøve dag 21. Og 24. I min cyklus, for at se om der har været ægløsning, er der andre der har prøvet dette? Kun at skulle på Pergotime uden at skulle scannes? Er lidt forvirret over det hele  

Anmeld Citér

10. februar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej

jeg er ny herinde og ved ikke helt om det er det rigtige sted jeg skriver? :b 

jeg er 26 og har fået konstateret PCO. Jeg startede på inofolic i december, som jeg skal tage indtil jeg bliver gravid. Blev gravid i midt af januar, men endte desværre i en tidlig SA. Jeg har lige taget provera og har idag fået menstration. Jeg skal på min 3. Blødningsdag tage pergotime, 1 pille dagligt i 5 dage. Jeg skal ikke til scanning, men blot have taget blodprøve dag 21. Og 24. I min cyklus, for at se om der har været ægløsning, er der andre der har prøvet dette? Kun at skulle på Pergotime uden at skulle scannes? Er lidt forvirret over det hele  

Prøv at oprette din egen tråd med en god overskrift, så er chancen for svar god.

Anmeld Citér

11. februar 2017

C85

En lille update:

Jeg valgte at fravælge den beroligende medicin og nøjedes med Panodil og Morfinpræparatet. Jeg var nu lidt nervøs, men det var slet ikke så slemt, som jeg forventede! Til sidst gjorde det lidt ondt, da der samtidig blevet trykket hårdt udenpå æggestokken, for at få den til at blive på plads. Og så fik jeg en efterreaktion, hvor jeg kortvarigt blev utilpas, men det har jeg tidligere oplevet i andre situationer, så det var ikke noget nyt. 

Jeg fik 6 æg ud, der skal dyrkes til på torsdag, så nu krydser vi fingre for, at de bliver befrugtet og deler sig, og bare overlever - og at et forhåbentlig kan blive lagt tilbage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.