Hormonstimulation v/ ivf/icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2017

C85

Hej.

Jeg er i kort behandling og tager Menopur dagligt, 112,5ie. Hvor længe blev I stimuleret? Jeg er bare nysgerrig på, hvor længe jeg kan forvente at skulle stikke mig selv og hvor længe jeg skal vente..  Ved godt, at det sikkert er individuelt, men er bare interesseret i at høre, hvor længe I andre har været stimuleret, før I skulle tage ægløsningssprøjten. Mit underliv er begyndt at 'værke' og er lidt ømt på en måde, men det satser jeg på er naturligt og et tegn på at der sker noget dernede.  Jeg er på min 9. cyklus dag og har taget Menopur siden i onsdags.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

TLO

Kan da dele mine erfaringer med dig og den tommelfingerregel, som min læge fortalte mig: tegn med æu 2-3 dage senere end du normalt ville have æl.

Det har passet hos mig. Normalt ægløsning på cd 16, og mine æu ' er har været på cd 19.

Anmeld Citér

8. februar 2017

Anonym

jeg tog det i gennemsnit 16-18 dage før jeg skulle tage sprøjten. 

og derefter fik jeg stikpiller jeg skulle tage i 5 uger eller til mens kom . 

Anmeld Citér

8. februar 2017

C85

Tak for jeres svar, jeg skal have taget æg ud på lørdag, som så bliver min 13. cyklusdag. 

Er der nogen, der har erfaring med den medicin der tilbydes ved ægudtagning? Fik at vide, at jeg skulle overveje, om jeg ville have beroligende medicin forinden (udover paracetamol og smertestillende), har I nogle for og imod på det?? 

Anmeld Citér

8. februar 2017

tarkoflen

Jeg fik det beroligende og har fået det alle tre gange. Men jeg er så også en af de få uheldige hvor det gør temmelig ondt at få taget æg ud. Så jeg vil klart anbefale det, selvom man bliver noget træt af det og lidt ligner man har fået en tår over tørsten

Anmeld Citér

8. februar 2017

C85

tarkoflen skriver:

Jeg fik det beroligende og har fået det alle tre gange. Men jeg er så også en af de få uheldige hvor det gør temmelig ondt at få taget æg ud. Så jeg vil klart anbefale det, selvom man bliver noget træt af det og lidt ligner man har fået en tår over tørsten

Hehe, pyt med hvordan jeg ser ud - skal bare hjem bagefter.  Er kun nervøs for, om jeg misser noget ved at få det beroligende, altså om jeg så ikke kan følge med i, hvad der sker..?

Har hørt det gør ondt, men har ingen idé om, hvad jeg skal forvente. Har tidligere fået taget biopsi ifm. celleforandringer, det syntes jeg gjorde ret ondt, men heldigvis glemmer man hurtigt hvordan det føltes og det var en kortvarig smerte. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Anonym

efter første gang hvor jeg endte med 5*gange af deres morfica, er jeg kommet i narkose. Men det er også virkelig et særtilfælde, at det gør SÅ ondt

Anmeld Citér

9. februar 2017

modesty

C85 skriver:

Tak for jeres svar, jeg skal have taget æg ud på lørdag, som så bliver min 13. cyklusdag. 

Er der nogen, der har erfaring med den medicin der tilbydes ved ægudtagning? Fik at vide, at jeg skulle overveje, om jeg ville have beroligende medicin forinden (udover paracetamol og smertestillende), har I nogle for og imod på det?? 

Første gang fik jeg ingenting. Fik 8 æg ud.

Anden gang fik jeg medicin i drop undervejs - morfin tror jeg - fordi det gjorde ondt. Fik 16 æg ud, så æggestokkene var på overarbejde.

Jeg blev slet ikke tilbudt beroligende medicin inden og forstår det egentlig ikke rigtigt. For at dulme nerverne eller hvad? Jeg ville personligt takke nej. Er ikke så vild med tanken om præventiv, muligvis meningsløs medicin. Morfinen virker ekstremt hurtigt hvis der kommer smerter undervejs.

Anmeld Citér

9. februar 2017

tarkoflen

C85 skriver:

Hehe, pyt med hvordan jeg ser ud - skal bare hjem bagefter.  Er kun nervøs for, om jeg misser noget ved at få det beroligende, altså om jeg så ikke kan følge med i, hvad der sker..?

Har hørt det gør ondt, men har ingen idé om, hvad jeg skal forvente. Har tidligere fået taget biopsi ifm. celleforandringer, det syntes jeg gjorde ret ondt, men heldigvis glemmer man hurtigt hvordan det føltes og det var en kortvarig smerte. 

Det er også mere at du ikke kan køre bagefter  

jeg kunne sagtens følge med så dopet var jeg slet ikke! Der er måske et par ting jeg har misset, men heldigvis var min kæreste jo med og hvis der var noget jeg var i tvivl om, så havde han svarerne. Altså i forhold til om der var noget lidt mere teknisk selve udtagningen, hvor mange æg der var og hvordan det gik, det var jeg helt med på  

Anmeld Citér

9. februar 2017

tarkoflen

modesty skriver:

Første gang fik jeg ingenting. Fik 8 æg ud.

Anden gang fik jeg medicin i drop undervejs - morfin tror jeg - fordi det gjorde ondt. Fik 16 æg ud, så æggestokkene var på overarbejde.

Jeg blev slet ikke tilbudt beroligende medicin inden og forstår det egentlig ikke rigtigt. For at dulme nerverne eller hvad? Jeg ville personligt takke nej. Er ikke så vild med tanken om præventiv, muligvis meningsløs medicin. Morfinen virker ekstremt hurtigt hvis der kommer smerter undervejs.

Man får tilbudt beroligende for at slappe mere af under æu men det kan være du ikke havde brug for det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.